"Μα καλά αφού το βλέπεις γιατί δεν το γράφεις σωστά;"!
Αυτή είναι μια πολύ συνηθισμένη απορία του περίγυρου για ένα παιδί με δυσλεξία που αντιγράφει λάθος μέχρι και ένα κείμενο που έχει μπροστά του.
Τα φαινόμενα όμως απατούν γιατί η Αντιγραφή είναι μια σύνθετη διαδικασία. Πρέπει να συντρέξουν ταυτόχρονα πολλοί μηχανισμοί που έχουν σχέση με την γλώσσα και την επεξεργασία της ώστε τελικά να γίνει η απόλυτη ταύτιση του κειμένου που έχουμε μπροστά μας με το κείμενο που εμείς γράψαμε.
Όταν ένα παιδί αντιγράφει χρειάζεται να:
1. Να αναγνώσει της λέξη
2. Να συγκρατήσει στην μνήμη έστω και για λίγο πως ακούγεται (πχ. pino) αλλά και τα ορθογραφικά της στοιχεία (πίνω)
3. Να την γράψει σαν να την υπαγορεύει ο ίδιος στον εαυτό του
Σε αυτά τα βήματα αν υπάρξει ένα λάθος τότε οι λέξεις αποδίδονται λάθος άρα και ολόκληρο το κείμενο.
Άσπα ΜητρακάκηΕιδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών
δυσκολίων/
δυσλεξίαςemail: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!