Το σχολείο είναι ο χώρος που το παιδί εκφράζει πολλές πτυχές του εαυτού του και της προσωπικότητας του. Βρίσκεται σε ένα οργανωμένο πλαίσιο το οποίο απαιτεί απο αυτό να είναι αποδοτικό στην διαδικασία της μάθησης, στην τήρηση των κανόνων λειτουργίας και στην κοινωνική του συναναστροφή. Σε αυτό το πλαίσιο δίνει "εξετάσεις" σε όλους αυτούς τους τομείς και όλες οι πληροφορίες είναι χρήσιμες για να θεωρηθούν ύποπτες για την ύπαρξη ή όχι μαθησιακών δυσκολιών.
15 ερωτήσεις που απευθύνουμε στο σχολείο για να συλλέξουμε όλα τα στοιχεία που μπορεί να παραπέμπουν σε μαθησιακές δυσκολίες.
1. Ερωτήσεις που έχουν σχέση με την ανάγνωση και τη γραφή του πχ. την ροή της ανάγνωσης, αν προλαβαίνει να γράψει την ορθογραφία του, αντιγραφή απο τον πίνακα κτλ.
2. Αν συμμετέχει στην τάξη και αν "ρισκάρει" να απαντήσει και σε ερωτήσεις που φαινομενικά δεν γνωρίζει πχ. τι νομίζετε ότι θα έκανε ο τάδε αν ......
3. Αν στα μαθήματα απομνημόνευσης αποδίδει με κάποιον τρόπο περισσότερο απο κάποιον άλλον πχ. Αν στην Ιστορία θα αποδώσει καλύτερα αν γίνονται ερωτήσεις παρά αν χρειαστεί να "πει" το μάθημα
4. Αν στον προφορικό λόγο είναι καλύτερος απο τον γραπτό.
5. Αν χρειάζεται να κάνει αδικαιολόγητα πολλές ερωτήσεις για να καταλάβει τις εκφωνήσεις των ασκήσεων.
6. Αν είναι συχνό το φαινόμενο να "παρανοεί" τις εκφωνήσεις των ασκήσεων.
7. Αν αποδίδει πολύ καλύτερα μετά απο επιβεβαίωση.
8. Αν ξεχνάει τα βιβλία του, χάνει τα μολύβια του, αν χρησιμοποιεί άλλο τετράδιο απο αυτό που αντιστοιχεί στο κάθε μάθημα, αν σημειώνει τις ασκήσεις του σωστά.
9. Πως είναι η συμπεριφορά του στην τάξη πχ. αφαιρείται, είναι διασπαστικό, υπάρχει κάποιο μάθημα που είναι περισσότερο ανήσυχο απο κάποιο άλλο;
10. Πως είναι στα καλλιτεχνικά μαθήματα. Πολλές φορές τα παιδιά με δυσλεξία είναι ιδιαίτερα καλά στις τέχνες.
11. Πως αποδίδει στις ξένες γλώσσες. Οι μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού μπορεί να εκφραστούν πιο δυναμικά στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών.
12. Τι έχει παρατηρήσει ο γυμναστής του παιδιού πχ. Αν μπορεί να θυμηθεί και να ακολουθήσει τις οδηγίες σε ένα ομαδικό παιχνίδι, σε έναν παραδοσιακό χορό, αν είναι αδικαιολόγητα "άτσαλο" στις κινήσεις του κτλ.
13. Αν οι δυσκολίες του στα μαθηματικά εντοπίζονται περισσότερο σε διαδικαστικού τύπου δυσκολίες πχ. μπερδεύεται όταν χρειάζεται να κάνει γραπτά μια αριθμητική πράξη, μπερδεύει τα σημεία των πράξεων, την προπαίδεια, τις εκφωνήσεις των πράξεων κτλ.
14. Αν η δασκάλα θεωρεί την απόδοση του παιδιού αδικαιολόγητα αναντίστοιχη σε σχέση με την εικόνα της ευφυίας που δείχνει ότι έχει.
15. Αν ο εκπαιδευτικός συνιστά να γίνει μια αξιολόγηση της μαθησιακής ικανότητας του παιδιού επειδή αναγνωρίζει ότι είναι πιο "πίσω" απο τα άλλα παιδιά.
Διαβάστε: "Πως ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος"; Τα χαρακτηριστικά ενός ικανού ειδικού θεραπευτή.
Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
Άσπα Μητρακάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!