Η Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη αναλύει ασκήσεις, μεθόδους, στρατηγικές για τα παιδιά με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Σελίδες
▼
"Το έγραψα λάθος στο ψυγείο"(Β' μέρος). Άσκηση δυσλεξίας και πρώτης γραφής-ανάγνωσης.
Στο:"Το έγραψα λάθος στο ψυγείο"(Α' μέρος) σκοπός ήταν να φτιάξουμε μια άσκηση για το παιδί που θα χρειαζόταν να διορθώσει μέσα στην διάρκεια της ημέρας την λάθος λέξη που είχαμε "κολλήσει" στο ψυγείο. Αυτό συμβάλλει στην ενίσχυση της διαδικασίας να εγκαταστήσει οπτικό λεξικό το οποίο θα το βοηθάει να γράφει ορθογραφημένα.
Στο Β' μέρος θα χρησιμοποιήσουμε την ίδια τακτική για να διορθώσουμε προτάσεις.
Υλικά: χαρτί Α4, μαγνητάκια, μαρκαδόροι
Δραστηριότητα: Κόβουμε σε μικρά ορθογώνια κομμάτια ένα φύλλο Α4. Σε κάθε κομμάτι γράφουμε μια λέξη. Μπορούμε να γράψουμε τις λέξεις με χρωματιστούς μαρκαδόρους για να είναι πιο ελκυστικό το αποτέλεσμα. Στερεώνουμε τα κομμάτια με μαγνητάκια στο ψυγείο και σχηματίζουμε μια πρόταση στην οποία υπάρχει ένα "λάθος" στη σειρά των λέξεων. Ζητάμε από το παιδί να διορθώσει αυτό το λάθος. Στο σπίτι το παιδί μπορεί να διορθώσει την πρόταση οποιαδήποτε ώρα την ημέρας χωρίς πίεση. Το μέγεθος των προτάσεων που θα προκύψουν θα πρέπει να ακολουθούν το επίπεδο της αναγνωστικής ικανότητας του παιδιού ανάλογα με την ηλικία και την τάξη που φοιτά. Αν πρόκειται για παιδί που έχει Δυσλεξία ή άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες τότε η άσκηση αυτή θα προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα παρέμβασης που ακολουθεί και με το τι θέλουμε κάθε φορά να ενισχύσουμε.
Μια ενδεικτική πορεία δυσκολίας:
1. Κόβω το ψωμί.
2. Πετώ το τόπι ψηλά.
3. Εγώ πίνω πολύ γάλα κάθε μέρα.
4. Θέλω να αγοράσω ένα παγωτό χωνάκι.
5. Το όπλο εκπυρσοκρότησε και τραυμάτισε τον κυνηγό.
6. Το πλοίο αγκυροβόλησε στο λιμάνι, για να κατέβουν οι επιβάτες.
Απευθύνεται: Σε παιδιά στο στάδιο της πρώτης γραφής-ανάγνωσης για την εξοικείωση στον σχηματισμό απλών προτάσεων. Στα μεγαλύτερα παιδιά για να εφαρμόσουν κανόνες που ήδη ξέρουν ώστε να φτιάξουν ολοκληρωμένες προτάσεις. Τέλος στα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που θα εξασκηθούν στο να εκφράζουν ένα νόημα βάζοντας τις λέξεις σε λογική σειρά. Μπορεί να γίνει από γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!