"Κάνει κάποια λαθάκια αλλά πρέπει να ανησυχήσω";Ο γονιός και ο εκπαιδευτικός του παιδιού είναι αυτοί που κυρίως επιτηρούν και παρακολουθούν την απόδοση των ακαδημαϊκών του δεξιοτήτων πχ. ανάγνωση, γραφή. Μέσα απο αυτούς θα γίνει και η παρατήρηση αν "κάτι δεν πάει καλά". Είναι λοιπόν αναγκαίο να γνωρίζουν ποια είναι τα "λάθη" που δικαιολογούνται ανάλογα με την ηλικία και την τάξη που φοιτά και ποια χαρακτηρίζονται ως μη αναμενόμενα.
Έτσι αναγνωρίζοντας τα "σημάδια" και καταφεύγοντας έγκαιρα στην αξιολόγηση της κατάστασης, με μοναδικό σκοπό να βοηθήσουμε το παιδί με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, τότε θα επιτευχθεί ο στόχος το δυσλεξικό παιδί να μάθει τον εαυτό του και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του.
Παρουσιάζεται ένα απλό ερωτηματολόγιο βασικών συμπτωμάτων στην Ανάγνωση - Κατανόηση και στην Γραφή για να βοηθήσει να αναγνωρίσετε τα κύρια συμπτώματα των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Αν θέλετε μπορείτε να σημειώσετε με ένα ν αυτά που εμφανίζει το παιδί ή μαθητής σας.
Βασικές δυσκολίες στην Γραφή:
1. |
Δυσκολεύεται να γράψει ευανάγνωστα γράμματα. | |
2. |
Παραλείπει/προσθέτει/αντιμεταθέτει γράμματα ή συλλαβές. | |
3. |
Κολλάει λέξεις μεταξύ τους. | |
4. |
Παρουσιάζει καθρεφτική γραφή πχ. ε-3, 6-9 | |
5. |
Μπερδεύεται με γράμματα που μοιάζουν οπτικά πχ. ο-α |
|
6. |
Μπερδεύεται με γράμματα που μοιάζουν ακουστικά πχ. β-φ | |
7. |
Δυσκολεύεται να αντιγράψει/ να ακούει και να γράφει/ να γράψει αυθόρμητα. | |
8. |
Δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης πχ. κόμματα, τελείες. |
|
9. |
Γράφει τηλεγραφικά/ δεν χρησιμοποιεί επίθετα/φτωχό λεξιλόγιο. | |
10. |
Κάνει μη αναμενόμενα ορθογραφικά λάθη. |
Βασικές δυσκολίες στην Ανάγνωση - Κατανόηση:
1. |
Αργοπορεί/διστάζει/κάνει παύσεις/συλλαβίζει | |
2. |
Παραλείπει λέξεις/συλλαβές/γράμματα. | |
3. |
Πολλές φορές μπορεί να αντικαθιστά λέξεις με άλλες που μοιάζουν μορφικά. | |
4. |
Πολλές φορές μπορεί να αντικαθιστά λέξεις με άλλες που σημαίνουν το ίδιο πχ. κοντός - χαμηλός. | |
5. |
"Πηδάει ή χάνει" τη σειρά. | |
6. |
"Μαντεύει" τις λέξεις και δεν τις διαβάζει. | |
7. |
Παρατονίζει τις λέξεις. | |
8. |
Δεν "χρωματίζει" τη φωνή του ανάλογα με το ύφος του κειμένου. | |
9. |
Δυσκολεύεται να κατανοήσει αυτό που διαβάζει. | |
10. |
Δυσκολεύεται να πει την κεντρική ιδέα/ περίληψη/ λέξεις κλειδιά του κειμένου. | |
11. |
Αρνείται και αποφεύγει να διαβάζει. |
Στην περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει τα παραπάνω συμπτώματα, κάτι το οποίο κρίνεται μη αναμενόμενο σε σχέση με την ηλικία του και την τάξη που φοιτά, είναι απαραίτητο να αναζητήσετε την πιθανότητα ύπαρξης Δυσλεξίας/ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.
Διαβάστε:
"Πως ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος"; Τα χαρακτηριστικά ενός ικανού ειδικού θεραπευτή.
Βασικό ερωτηματόλογιο Δυσλεξίας (Β' μέρος).
* Το συγκεκριμένο ερωτηματόλογιο δεν χρησιμοποιείται ως εργαλείο διάγνωσης ή για άλλο παρόμοιο σκοπό. Η χρήση είναι μόνο ενδεικτική και ενημερωτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!