Το συνταίριασμα αντικειμένων μεταξύ τους, ως προς το μέγεθος του συνόλου τους, είναι η αρχή για τη βασική αρίθμηση. Όταν κάποιο σύνολο είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο απο το διπλανό του γίνεται κατανοητό ότι δεν αντιπροσωπεύονται απο τον ίδιο αριθμό. Το ένα θα έχει 2 πράγματα και το άλλο 3 πράγματα. Ο καλύτερος τρόπος για να δείξει κανείς στα παιδιά, προσχολικής ηλικίας, αυτή τη σχέση μεταξύ των συνόλων είναι η αντιστοίχηση "ένα προς ένα". Δηλαδή όταν έχουμε 3 πέτρες και 2 παιδιά και αντιστοιχήσουμε την κάθε πέτρα με ένα παιδί αμέσως καταλήγουμε ότι δεν είναι ίσα αλλά ότι μια πέτρα "περισσεύει", ότι "είναι περισσότερες οι πέτρες απο τα παιδιά".
Όλη αυτή η διαδικασία βοηθάει και στην εσωτερίκευση ενός βασικού λεξιλογίου καθώς και στη διάταξη των συνόλων κατα μέγεθος πχ. 2 αχλάδια, 3 μήλα, 4 πορτοκάλια. Παιχνίδια που αναγκάζουν τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν την αντιστοιχία "ένα προς ένα" είναι πολύ σημαντικό να γίνονται αφού προωθούν και ενισχύουν αυτή τη βασική προμαθηματική έννοια.
Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι: "Ψάξε, βρες, ταίριαξε"! το οποίο γίνεται όταν το παιδί κάνει περίπατο έξω απο το σπίτι.
Υλικά: οτιδήποτε φυσικό αντικείμενο που μπορεί να μαζέψει ένα παιδί στη βόλτα του, στο κήπο, στη παραλία όπως: κλαδάκια, πετρούλες, φτερά, κοχύλια, φύλλα, και ένα σακουλάκι.
Δραστηριότητα: Βάζουμε το παιδί όταν είναι έξω απο το σπίτι να μαζέψει διάφορα πράγματα που βρίσκει και να τα βάλει στο σακουλάκι. Όταν επιστρέψουμε στο σπίτι αδειάζουμε το σακουλάκι και βάζουμε σε ομαδούλες τα ίδια αντικείμενα πχ. όλα τα κλαδάκια, τα κοχύλια κτλ. Έπειτα ζητάμε απο το παιδί να ταιριάξει "ένα προς ένα" τα πραγματάκια των συνόλων. Μόλις τελειώσει γίνονται ερωτήσεις: Ποιό είναι μεγαλύτερο; Ποιο είναι μικρότερο; Ίσο;
Λεξιλόγιο: ίσο, στοιχείο, μέλος, σύνολο, ομάδα, κατηγορία, μεγαλύτερο, λιγότερο, περισσότερο, αντιστοιχώ, ζευγάρι.
Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας απο 3 ετών για την εκκίνηση της βασικής αρίθμησης και σε παιδιά με Ανωριμότητα για εξάσκηση στις προμαθηματικές έννοιες. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς, θεραπευτές.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!