Μια πάρα πολύ έξυπνη άσκηση σχετικά με τη μορφολογία γραμμάτων και αριθμών είναι και αυτή που θα παρουσιαστεί σε αυτό το άρθρο. Η συγκεκριμένη άσκηση επειδή "παίζει" με το στοιχείο της έκπληξης δίνει ένα θαυμάσιο κίνητρο για να προσπαθήσει το παιδί με Δυσλεξία/Μαθησιακές δυσκολίες περισσότερο. Πρόκειται για την ενεργοποίηση του μηχανισμού της οπτικής διάκρισης η οποία ενισχύεται και με την αισθητηριακή προσέγγιση μέσω της αφής, εφόσον τα κρυμμένα γράμματα & αριθμοί μπορούν να είναι τρισδιάστατα, φτιαγμένα απο γυαλόχαρτα και pipe cleaners ενώ μπορεί να δουλευτεί και σε επίπεδο λέξης!
Υλικά: φάκελοι, λευκές Α4 σελίδες, πλαστικά γράμματα, pipe cleaners, μαύρος μαρκαδόρος, κάρτες λέξεων κτλ.
Άσκηση: Κόβουμε σε τετράγωνα κομμάτια τις σελίδες Α4 και με τον μαύρο μαρκαδόρο, γράφουμε στο κάθε κομμάτι απο ένα γράμμα ή αριθμό. Αφαιρούμε απο το φάκελο ένα μικρό κομμάτι. Βάζουμε μέσα το γράμμα ή αριθμό και αφήνουμε το παιδί να μαντέψει.
Παράδειγμα 1ο: γράμμα
Παράδειγμα 2ο: αριθμός
Αν θέλουμε να κάνουμε αυτή την άσκηση περισσότερο ενισχυμένη τότε σχεδιάζουμε σε γυαλόχαρτο γράμματα & αριθμούς, όπως έχουμε δείξει στην άσκηση: Είναι εύκολο με το γυαλόχαρτο! και το παιδί μπορεί να δει και να αγγίξει το εμφανές μέρος του γράμματος/αριθμού για να το μαντέψει.
Μπορούμε να βάλουμε ένα πλαστικό γράμμα.
Να σχεδιάσουμε γράμμα με pipe cleaner και να το κρύψουμε.
Το επόμενο στάδιο εξέλιξης της άσκησης είναι να παίξουμε και με λέξεις και να "αναγκάσουμε" το δυσλεξικό παιδί να μαντέψει τη λέξη και την ορθογραφία των καταλήξεων τους!
Παράδειγμα 1ο: αυτοκίνητο
Παράδειγμα 2ο: δράκος
Tip:
Μπορείτε αντί για γυαλόχαρτα να χρησιμοποιήσετε και άλλα είδη χαρτιού για περισσότερες εμπειρίες αφής!