Βοηθήστε τους δυσλεξικούς μαθητές με 10 tips!


1. Το μπράβο δίνει δύναμη, η κριτική σκοτώνει
Το Δυσλεξικό παιδί χρειάζεται αυτοπεποίθηση για να μάθει και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του. Επειδή έχουν βιώσει την αποτυχία, βαθιά μέσα τους πιστεύουν ότι δεν είναι ικανά για να μάθουν. Οπότε: εγκαταστήστε τη χαμένη του αυτοπεποίθηση, δώστε την ευκαιρία να πετύχει, επαινέστε τις μικρές του επιτυχίες.

2. Μη ζητάτε απο το Δυσλεξικό παιδί να διαβάζει φωναχτά
Τα αναγνωστικά του λάθη το κάνουν να ντρέπεται.

3. Μη τιμωρείτε το δυσλεξικό παιδί επειδή ξεχνάει πράγματα 
Ενισχύστε θετικές στρατηγικές για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα όπως να έχει ένα μέρος για να βάζει τα πράγματα του.

4. Μην αποκαλείτε ένα δυσλεξικό τεμπέλη
Οι δυσλεξικοί χρειάζεται να δουλεύουν πιο σκληρά για να παράγουν μικρότερο αποτέλεσμα. Δυσκολεύονται να παραμείνουν συγκεντρωμένοι όσο διαβάζουν, γράφουν ή ακούνε.

5. Να αναμένετε λιγότερη γραπτή εργασία
Οι δυσλεξικοί μαθητές ενώ μπορεί να είναι εξαιρετικοί στο προφορικό λόγο δυσκολεύονται να εκφράσουν τις ιδέες του στο γραπτό λόγο. Επιτρέψτε τους να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεση τους για να διαβάσουν και να κατανοήσουν.

6. Γράψτε τις εργασίες που έχει για το σπίτι και κολλήστε τις στο βιβλίο του
Δείξτε του τα βήματα που πρέπει να γίνουν πχ. Πρώτον κάνε εκείνο, δεύτερον κάνε αυτό κτλ.

7. Μη περιμένετε να αντιγράψει με επιτυχία απο τον πίνακα ή απο βιβλίο
Δώστε μια φωτοτυπία. Προτείνετε να υπογραμμίσει με μαρκαδόρους τις περιοχές που είναι πιο σημαντικές και σχεδιάστε και εικόνες για να αποτυπώσετε τα πιο σημαντικά σημεία.

8. Δεχτείτε εργασίες που έχει κάνει στον υπολογιστή
Για πολλούς δυσλεξικούς είναι ιδιαίτερα δύσκολο το να γράφουν. Οι επεξεργαστές κειμένου κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Επιτρέψτε τους να χρησιμοποιήσουν τον αυτόματο διορθωτή κειμένου που θα τους βοηθήσει στη γραμματική και τη στίξη και θα δώσει σε εσάς την ευκαιρία να δείτε την ποιότητα του περιεχομένου.

9. Συζητήστε για μια δραστηριότητα ώστε να είστε σίγουροι ότι έγινε κατανοητή
Μετατρέψτε σε εικόνα ή συνδέστε τη με κάτι αστείο για να τη θυμούνται καλύτερα

10. Δώστε την ευκαιρία να απαντούν προφορικά
Οι δυσλεξικοί πολλές φορές μπορούν να αποδείξουν ότι κατάλαβαν, καλύτερα με μια προφορική απάντηση ενώ δυσκολεύονται να θέσουν τις ίδιες σκέψεις γραπτά. 


Οι οδηγίες αυτές είναι βασισμένες στις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι δυσλεξικοί μαθητές σε σχέση με τους συμμαθητές τους στις σχολικές δεξιότητες: της ανάγνωσης και της γραφής, της συγκέντρωσης, της οργάνωσης του χρόνου και της κατανόησης των γλωσσικών πληροφοριών.

πηγή: http://www.nessy.com/uk/teachers/essential-teaching-tips-dyslexia/


Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Η ορθογραφία του ρήματος "Είμαι" στη Δυσλεξία!



Μια αρκετά συνηθισμένη ορθογραφική αδυναμία των παιδιών με Δυσλεξία είναι το ρήμα "Είμαι" ιδιαίτερα στον Ενικό αριθμό όπου συνυπάρχουν τα /αι/ και /ει/ που δυσκολεύουν τη γλωσσική οπτική μνήμη. Επομένως ο εναλλακτικός δρόμος εκμάθησης της ορθογραφίας τους είναι μονόδρομος καθώς η κλασσική προσέγγιση δεν αποδίδει με αποτέλεσμα παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες, των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, να συνεχίζουν να γράφουν λάθος τόσο δημοφιλείς λέξεις. 

Μια απο τις προσεγγίσεις που μπορούν να γίνουν είναι και αυτή που εφάρμοσα στο μικρό Δ ο οποίος ως ένα παιδί με Δυσγραφία και μεγάλη δυσκολία στην ορθογραφία αντιμετώπιζε αυτές τις λέξεις σαν να τις έβλεπε "πρώτη φορά"! Ο στόχος είναι να γραφτούν οι λέξεις όσο πιο πολλές φορές γίνεται αλλά με διαφορετική εμπειρία γραφής κάθε φορά. Αυτό επιτυγχάνεται αν προσφέρουμε πολλά και διαφορετικά μέσα γραφής στο παιδί και ζητήσουμε να αντιγράψει τη ζητούμενη λέξη.

Υλικά: ξυλομπογιές, νερομπογιές, μαρκαδόροι, glitter, πλαστελίνες, δαχτυλομπογιές, μαγνητικά γράμματα, γράμματα φελλού κα.

Άσκηση: Δείχνουμε πως γράφονται οι λέξεις: είμαι, είσαι, είναι. Εντοπίζουμε τα "δύσκολα" γράμματα και μένουμε σε αυτά. Το βάζουμε να τα κυκλώσει. Έπειτα δίνουμε στο παιδί κάθε φορά το αντίστοιχο υλικό γραφής για να γράψει ή κατασκευάσει αυτές τις λέξεις. 

Πλαστελίνη

Μαρκαδόροι


Κόλλα glitter


Μαγνητικά γράμματα


Αφού τελειώσετε με την άσκηση ζητήστε απο το παιδί, χωρίς να βλέπει τις λέξεις, να τις επαναλάβει με το δάχτυλο του:
  • στον αέρα
  • στο τραπέζι
  • στον τοίχο
  • πάνω του
  • πάνω σας
Αν κρίνετε ότι είναι έτοιμο δοκιμάστε να γράψει μερικές σύντομες φράσεις κατά υπαγόρευση, στο τετράδιο του, χρησιμοποιώντας τις διδασκόμενες λέξεις.

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter