28 Οκτ 2016

Πέτα το Ζάρι! Κιναισθητική άσκηση ανάγνωσης

Πέτα το Ζάρι! Κιναισθητική άσκηση ανάγνωσης


Πως θα φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με Δυσλεξία με την ανάγνωση;

Η αποκωδικοποίηση των γραφημικών συμβόλων (γραμμάτων) σε προφορικό λόγο είναι ένας μηχανισμός που εμφανίζεται ελλιπής στα παιδιά με Δυσλεξία. Αυτό συμβαίνει λόγω δυσκολιών που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια αυτής της αποκωδικοποίησης συνήθως λόγω ελλειμμάτων είτε στη Φωνημική επίγνωση είτε στην Οπτική διάκριση. 

Ο κλασσικός τρόπος διδασκαλίας είναι ανεπαρκής και ο μηχανισμός της ανάγνωσης πρέπει να κατακτηθεί με διαφορετικό τρόπο. Έναν τρόπο που προσεγγίζει τη μάθηση με Πολυαισθητηριακά, Κιναισθητικά εργαλεία. 

Η άσκηση: "Πέτα το Ζάρι" μετατρέπει τη διδασκαλία σε παιχνίδι μειώνοντας σημαντικά το στρες ανάγνωσης! Παίζεται με δυο παίχτες (παιδί/άλλο παιδί, θεραπευτής, γονιός, δάσκαλος)

Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της άσκησης εδώ!

Υλικά: ζάρι και πιόνια

Αρχικά φτιάχνουμε ένα Φιδάκι από συλλαβές.

Πέτα το Ζάρι! Κιναισθητική άσκηση ανάγνωσης
Το Φιδάκι με τις συλλαβές!

Το παιδί και ο άλλος παίχτης ρίχνουν το ζάρι με τη σειρά. Μετακινούν το πιόνι τους ανάλογα με τον αριθμό του ζαριού. Κάθε φορά που "προσγειώνουν" το πιόνι τους διαβάζουν τη συλλαβή. Νικητής είναι όποιος φτάσει πρώτος στο τέλος!

Πέτα το Ζάρι! Κιναισθητική άσκηση ανάγνωσης
Νικητής όποιος τελειώσει πρώτος!

Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της σκησης
εδώ!

Η άσκηση μπορεί να γίνει με:

  • συλλαβές
  • λέξεις όλων των κατηγοριών
  • μικρές φράσεις
  • αριθμούς
  • πράξεις (λέει το αποτέλεσμα)

▹Παραδείγματα εφαρμογής:
Πέτα το Ζάρι! Κιναισθητική άσκηση ανάγνωσης
Εφαρμογή της άσκησης απο τη δασκάλα του σχολείου!
Πέτα το Ζάρι! Κιναισθητική άσκηση ανάγνωσης
Εφαρμογή από τη δασκάλα Ειδικής Αγωγής!


Tip: 
Ορίστε ένα μικρό έπαθλο για τον νικητή! 

Ευχαριστώ πολύ την Αρχοντούλα Πελoποννησιου και την Έλενα Τσιάρα για την διάθεση τους να ανταποκριθούν στο ανοιχτό κάλεσμα του blog να στέλνετε φωτογραφίες απο τις εφαρμογές των ασκήσεων! 

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter




24 Οκτ 2016

Το Παζλ των λέξεων! Άσκηση ανάγνωσης & οπτικής διάκρισης στη Δυσλεξία


Άλλος ένας τρόπος για τη Δυσαναγνωσία!

Είναι πολύ φυσικό παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στην ανάγνωση να αρνούνται να συμμετέχουν σε κλασικές αναγνωστικές ασκήσεις πχ. "διάβασε το κείμενο". Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αναπτύξουμε ένα υγιές κίνητρο ανάγνωσης είναι όταν βάζουμε το δυσλεξικό παιδί να διαβάζει είναι μέσα από ασκήσεις που συνδυάζουν πολλαπλά ερεθίσματα, κίνηση, παιχνίδι.

Μια τέτοια δραστηριότητα Ανάγνωσης που ενισχύει ταυτόχρονα και τη δεξιότητα της Οπτικής διάκρισης είναι: "Το Παζλ των λέξεων"! Πρόκειται για μια άσκηση που προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό: Κίνησης, Ανάγνωσης, Λεπτής κινητικότητας και Συγκέντρωσης!


Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα του Παζλ των λέξεων εδώ!

Αρχικά φτιάχνουμε λέξεις σε Παζλ. Δηλαδή χωρίζουμε μια σελίδα σε λωρίδες και γράφουμε τη λέξη που μας ενδιαφέρει στο πάνω μέρος κάθε λωρίδας. Στο κάτω μέρος γράφουμε από ένα γράμμα της λέξης, έτσι ώστε αν ενωθούν να σχηματίζεται η λέξη.

Φτιάχνουμε το Παζλ!


Έπειτα κόβουμε περιμετρικά όλες τις λωρίδες των λέξεων. 

Κόβουμε περιμετρικά!

Βάζουμε τα κομμάτια κάθε λέξης μπερδεμένα μπροστά στο παιδί. 

Δείχνουμε μπερδεμένη τη κάθε λέξη!

Τέλος το παιδί με γνώμονα τη μορφή της λέξης που είναι γραμμένη σε κάθε κομμάτι προσπαθεί να τη συνθέσει. Μόλις ολοκληρώσει τη διαβάζει.

Συνθέτει τη λέξη & τη διαβάζει!

Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα του Παζλ των λέξεων εδώ!


Η άσκηση αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο:
  • σύμφωνα με τον παραπάνω τρόπο σε επίπεδο συλλαβών αλλά και σε μικρές φράσεις
  • για την ενίσχυση του χειρισμού των φωνημάτων πχ. να λείπει κάποιο γράμμα απο το Παζλ και να πρέπει να το προσθεσει, να υπάρχει ένας αναγραμματισμός που θα πρέπει να διορθώσει, να αφαιρέσει απο το Παζλ ένα γράμμα που έχετε προσθέσει κτλ.


Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

20 Οκτ 2016

10 αφορμές για να γράψει & να διαβάσει το Δυσλεξικό παιδί χωρίς κόπο!


Μπορούμε να "αναγκάσουμε" το Δυσλεξικό παιδί να γράψει και να διαβάσει χωρίς κόπο;

"Δεν θέλει να γράφει ούτε να διαβάζει"
"'Αν του ζητήσεις να κάνει τις γραπτές του ασκήσεις αντιδρά και καθυστερεί"

Η καθημερινή ζωή δίνει εκπληκτικές ευκαιρίες που εμπλέκουν το Δυσλεξικό και με Μαθησιακές δυσκολίες παιδί σε δραστηριότητες Ανάγνωσης και Γραφής. Με αυτό το τρόπο το παιδί εκπαιδεύεται στη λειτουργική ανάγνωση, έρχεται σε επαφή με ειδικό λεξιλόγιο, ενισχύει τη μνήμη και τη συγκέντρωση του. Η χρήση διαφορετικού λεξιλογίου αναγκάζει το παιδί με Δυσλεξία να μάθει νέες ή να ανακαλέσει ήδη γνωστές του λέξεις και αυτό αποτελεί βασικό πλεονέκτημα τέτοιων δραστηριοτήτων και παιχνιδιών.

10 αφορμές Γραφής και Ανάγνωσης για παιδιά με Δυσλεξία:

  • Εστιατόριο: Παίξτε μαζί του εστιατόριο ή καφέ και αναθέστε να γράψει το μενού το οποίο θα σας διαβάσει για να παραγγείλετε.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε τον Κατάλογο για να γράψει ένα Παιδικό Γεύμα εδώ!
  • Ταξιδιωτικό γραφείο: Εσείς θα είστε ο πελάτης και το παιδί ο υπάλληλος που θα έχει γράψει τη μπροσούρα με το πρόγραμμα του ταξιδιού πχ. μέρη, ώρες κτλ.
  • Λίστα για τα ψώνια: Όταν γράφετε τη λίστα με τα ψώνια για το σπίτι μπορείτε α) να υπαγορεύετε και αυτό να γράφει τα πράγματα, β) να γράψει μια δική του.
  • Συνταγές: Ως παιχνίδι μπορεί να παίξει ότι είναι chef που εξηγεί τα βήματα της συνταγής χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις. Επίσης μπορείτε όταν εκτελείτε μια συνταγή να ενθαρρύνετε το παιδί να σας διαβάζει τα υλικά και τα βήματα, βάζοντας το και αυτό να συμμετέχει. Η αλληλουχία των βημάτων, στην οποία το Δυσλεξικό παιδί δυσκολεύεται, θα το εκπαιδεύσει στο προσανατολισμό στο χρόνο.
  • Φτιάξτε ευχετήριες κάρτες: Με αφορμή γιορτές, γενέθλια ή άλλα σημαντικά γεγονότα βάλτε το παιδί να γράψει ευχετήριες κάρτες σε συγγενείς και φίλους.
  • Γράψτε γράμματα: Το γράμμα σε έναν δικό του άνθρωπο είναι μια φανταστική ευκαιρία άσκησης γραπτού λόγου. 
  • Γειτονιά ή mall: Παίξτε τη γειτονιά ή mall. Κάντε το υπεύθυνο για να γράψει τις ταμπέλες που υπάρχουν απο: μαγαζιά, εστιατόρια, cinema κτλ.
  • Αφήστε σημειώματα: Σε κάθε ευκαιρία ζητήστε απο το παιδί να γράψει σημειώματα που πληροφορούν κάποιον για κάτι συγκεκριμένο έστω και αν στη πραγματικότητα είναι περιττό για εσάς πχ. Μπαμπά έχουμε πάει στη γιαγιά!
  • Διαβάστε καταλόγους/φυλλάδια: Τους καταλόγους και τα φυλλάδια απο super market ή άλλα εμπορικά μαγαζιά μην τα πετάξετε αμέσως. Δώστε στο παιδί κάποιο απο αυτά και βάλτε το να ανακαλύψει πληροφορίες μέσα απο τις γλωσσικές πληροφορίες και τις εικόνες που περιέχει. Κάντε ερωτήσεις: Μπορείς να μου πεις ποια προϊόντα κοστίζουν κάτω απο 5 ευρώ; Σκίσε και βάλε μαζί όλες τις εικόνες με τα φρούτα!
  • Οδηγίες για κατασκευές: Βάλτε το Δυσλεξικό παιδί να διαβάσει τις οδηγίες που αναλύουν τα βήματα για τη κατασκευή επίπλων. Θα βοηθήσει ιδιαίτερα στο λεξιλόγιο και στη κατανόηση της σαφήνειας του λόγου. Βοηθήστε το να εφαρμόσει κάποια απο τα βήματα και συνεχίστε μαζί μέχρι την ολοκλήρωση.
Παράδειγμα:


Κατεβάστε & Εκτυπώστε τον Κατάλογο για να γράψει ένα Παιδικό Γεύμα εδώ!

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


18 Οκτ 2016

Έχω Δυσλεξία! Τι σημαίνει αυτό για μένα;


Πόσο σημαντικό είναι το ίδιο το παιδί με Δυσλεξία να γνωρίζει Πως σκέφτεται;

Η γνώση της γνώσης! Η μεταγνώση είναι η ικανότητα του να ξέρω, να αναγνωρίζω εγώ ο ίδιος για εμένα. Για το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες αυτό σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα του. Έτσι θα μπορεί αργότερα να βρίσκει τους τρόπους και τους μηχανισμούς που τον βοηθούν καλύτερα να μάθει, να απομνημονεύει, να εκφράζεται. 

Για παράδειγμα: 
"Γνωρίζω ότι σκέφτομαι με εικόνες άρα με βοηθάει πολύ περισσότερο να διαβάζω με χάρτη το μάθημα της Ιστορίας γιατί έτσι αναπαριστώ στο μυαλό μου τη μάχη".

Ένα απο τα πολύ σημαντικά κομμάτια ενός προγράμματος αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης είναι να οδηγήσεις το παιδί να μάθει σιγά, σιγά τον εαυτό του. Να κατανοήσει Πως μαθαίνει πιο εύκολα, Τι το δυσκολεύει περισσότερο, με Ποιο τρόπο σκέφτεται. Αλλά και για όλα τα παιδιά η συνειδητοποίηση του Πως και απο Που πηγάζει η σκέψη είναι σημαντικές πληροφορίες που οδηγούν στην αυτογνωσία!

Μια άσκηση που βοηθά πολύ αυτή τη "βουτιά" στο μυαλό είναι η: "Σκέφτομαι όταν...!"


Κατεβάστε & Εκτυπώστε τον "Οδηγό της σκέψης" εδώ!

Άσκηση: Σε μια σελίδα γράφουμε φράσεις που έχουν σχέση με τη διαδικασία της σκέψης. Προσπαθούμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένη τη διεργασία "του σκέφτομαι" αναφέροντας όλους τους μηχανισμούς απο όπου πηγάζει η σκέψη.






Σκέφτομαι όταν:
  • Παρατηρώ.
  • Αναρωτιέμαι.
  • Αναπαριστώ κάτι στο μυαλό μου.
  • Νιώθω, αισθάνομαι.
  • Θυμάμαι.
  • Ανακαλύπτω, υπολογίζω, επεξεργάζομαι. 

Κατεβάστε & Εκτυπώστε τον "Οδηγό της σκέψης" εδώ!

Μετά με αφορμή αυτές τις φράσεις βάζουμε το παιδί στη διαδικασία να φέρει ένα τέτοιο παράδειγμα για κάθε μια:
  • Παρατήρησε τον ουρανό και πες μου τι σκέφτηκες;
  • Για αναρωτήσου τι θα γίνει αν.........
  • Προσπάθησε να αναπαραστήσεις, να φέρεις στο μυαλό μου μια ληστεία. Τι σκέφτηκες;
  • Όταν χαϊδεύεις ένα σκυλάκι, τι νιώθεις, τι σκέφτεσαι για αυτό;
  • Για θυμήσου ποια ήταν η πιο ωραία σου ανάμνηση απο το καλοκαίρι;
  • Στη στάση ενός λεωφορείου περιμένουν τρεις άνθρωποι. Περνάει το λεωφορείο και τώρα στη στάση έμεινε ο ένας. Τι έγιναν οι άλλοι δύο;

Tip1:
Οι φράσεις και οι κατευθύνσεις προσπαθούμε να αντιστοιχούν στην ηλικία του κάθε παιδιού. 



Tip2:
Αναρτήστε κάπου μέσα στο δωμάτιο του αυτόν τον "Οδηγό σκέψης" και ανατρέξτε πολλές φορές κατά τη διάρκεια των συνεδριών σε αυτούς τους τους τρόπους σκέψης!


Αναρτήστε το πάνω απο το γραφείο του!

Κατεβάστε & Επτυπώστε τον "Οδηγό της σκέψης" εδώ!

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


13 Οκτ 2016

Καλά & κακά επίθετα! Βελτίωση λεξιλογίου και γραπτού λόγου στη Δυσλεξία



Μια άσκηση που βελτιώνει την ικανότητα κατηγοριοποίησης και ανάκλησης λέξεων!

Ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο αντανακλάται στα γραπτά των Δυσλεξικών παιδιών είναι το φτωχό λεξιλόγιο και η δυσκολία ανάκλησης λέξεων απο τη μνήμη τους. Λέξεις που ήδη γνωρίζουν δεν θα φανούν σχεδόν ποτέ στο γραπτό τους ενώ επαναλαμβάνουν συνήθως το ίδιο  περιορισμένο λεξιλόγιο.

Οι ασκήσεις που σκοπό έχουν να κάνουν το παιδί να κατηγοριοποιήσει τις λέξεις που γνωρίζει, να τις θυμηθεί και να τις χρησιμοποιήσει, αποδεικνύονται πολύ βοηθητικές για την εξέλιξη του γραπτού του λόγου. Ένα πρόγραμμα παρέμβασης πρέπει να εφοδιάζει το Δυσλεξικό παιδί με μεγάλη ποικιλία απο τέτοιες ασκήσεις!


Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!

Άσκηση: Γράφουμε ουσιαστικά που δηλώνουν πρόσωπα & επαγγελματίες. Εξηγούμε ότι όλοι αυτοί χρειάζεται να έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ώστε να θεωρούνται "καλοί" ή "κακοί" στη δουλειά τους. Όλα τα επίθετα που θα σκεφτεί πρέπει να τα γράψει σε αυτή την άσκηση.

Ο τρόπος για να το βοηθήσουμε να θυμηθεί όσο γίνεται περισσότερες λέξεις είναι κάνοντας ερωτήσεις κατεύθυνσης. Για παράδειγμα: "Σκέψου όλα αυτά που ΔΕΝ πρέπει να κάνει ένας οδηγός στο δρόμο". Μετά βοηθήστε το να μετατρέψει αυτά που είπε σε επίθετα!


Παράδειγμα άσκησης:
Το παιδί συμπληρώνει τα επίθετα!


Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!



Tip
Αν κάποιο Δυσλεξικό παιδί αδυνατεί έντονα να θυμηθεί λέξεις. Δείξτε εικόνες που απεικονίζουν τους ανθρώπους που γράψατε και βοηθήστε το να "φανταστεί"!



Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


11 Οκτ 2016

Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία

Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία

Η τροφοδότηση του ειδικού υλικού ενός προγράμματος παρέμβασης μπορεί να αποδειχτεί ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες δυσκολίας. Το υλικό πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του παιδιού με δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και να ανταποκρίνεται στις τεχνικές και μεθόδους παρέμβασης. 

Εκτός όμως από τους παιδαγωγούς και θεραπευτές πολλές φορές και οι γονείς αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και ενίσχυσης της μελέτης στο σπίτι ώστε να πετύχουν καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και πληροφοριών από το παιδί τους.

Μια απλή στην κατασκευή της άσκηση που εκπαιδεύει τα παιδιά με δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να μάθουν να αναγνωρίζουν, χειρίζονται, χρησιμοποιούν τα Ρήματα είναι και η: "Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα!" Το παιδί πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε προτάσεις και να καταλάβει Ποια αντιστοιχεί σε κάθε Ρήμα στον αντίστοιχο Χρόνο.


Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!



Υλικά:
λωρίδες χαρτί, μαρκαδόροι, σχέδιο σύννεφο, ψαλίδι

Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία
Υλικά!

Εφαρμογή:

Πρώτον, κόβουμε το διπλό εκτυπωμένο σχέδιο του σύννεφου και τα ενώνουμε μεταξύ τους. Γράφουμε πάνω στο σύννεφο (αν θέλετε να το χρησιμοποιείτε και για άλλες λέξεις κολλήστε ετικέτα με χαρτοταινία) τη λέξη Ρήματα!

Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία
Ενώνουμε το σύννεφο & γράφουμε Ρήματα!

Δεύτερον, επιλέγουμε το ρήμα που θέλουμε (πχ. /προσπαθώ/). Σε μικρότερες λωρίδες γράφουμε το ρήμα σε διάφορους χρόνους. Με το ίδιο χρώμα γράφουμε σε μεγαλύτερη λωρίδα πρόταση που χρησιμοποιεί το ρήμα σε αυτόν τον χρόνο. Έτσι δημιουργούμε πολλές προτάσεις με το ρήμα σε διάφορους χρόνους.


Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία
Γράφουμε Ρήματα & Προτάσεις!

Έπειτα εμείς τοποθετούμε τις λωρίδες με τα Ρήματα στο σύννεφο γύρω-γύρω, σαν ακτίνες! 


Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία
Τοποθετούμε τα Ρήματα σαν ακτίνες!

Τέλος το παιδί θα πρέπει να επιλέξει από τις προτάσεις αυτή που κάθε φορά αντιστοιχεί στο σωστό χρόνο του ρήματος και να τη βάλει δίπλα. Διαβάζει το ρήμα και μετά τη πρόταση.


Ένα σύννεφο γεμάτο Ρήματα! Αναγνώριση & χειρισμός Ρημάτων στη Δυσλεξία
Επιλέγει & βάζει τις προτάσεις δίπλα στα ρήματα!


Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση εδώ!

Έτσι ξεκινάει αυτή η άσκηση η οποία μπορεί να έχει πολλές παραλλαγές:

  1. Βάλτε τα ρήματα και αφήστε κενές λωρίδες χαρτί για να γράψει δικές του προτάσεις χρησιμοποιώντας τα δοσμένα ρήματα.
  2. Βάλτε τα ρήματα και ενθαρρύνετε να αναζητήσει προτάσεις ή φράσεις που εμπεριέχουν αυτό το ρήμα σε περιοδικά, εφημερίδες, κείμενα για να τις κόψει & τοποθετήσει δίπλα.
  3. Χρησιμοποιείστε διαφορετικά πρόσωπα στα Ρήματα για αυξημένο δείκτη δυσκολίας.

Παράδειγμα Παραλλαγής & Εφαρμογής:

Στα τρια σύννεφα έχουμε Υποκείμενα, Ρήματα & Αντικείμενα!

Το παιδί φτιάχνει προτάσεις!

Πρόσθετα Οφέλη:
  • Λεπτή κίνηση
  • Οπτική διάκριση
  • Συγκέντρωση

Tip: 
Μην παραλείψετε στην αρχή να χρησιμοποιείτε ίδιο χρώμα για κάθε ρήμα με την αντίστοιχη πρόταση του! Μετά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα χρώμα για όλα τα ρήματα & προτάσεις.


Την παραλλαγή της άσκησης με τις φωτογραφίες μας χάρισε η Ειρήνη Μόφορη που την έφτιαξε για τον γιο της και ανταποκρίθηκε στο ανοιχτό κάλεσμα του blog να στέλνετε φωτογραφίες απο τις εφαρμογές των ασκήσεων. Την ευχαριστούμε πολύ!

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


4 Οκτ 2016

Γράμματα με καλαμάκια & pipe cleaners! Όταν η εμπειρία είναι σημαντικότερη

Η κιναίσθηση και η αφή είναι από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης στα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!

Η διαδικασία της μάθησης οφείλει να είναι εμπλουτισμένη με δραστηριότητες που ενισχύουν την κατάκτηση της γνώσης μέσα από την εγρήγορση των αισθήσεων. Είναι πολύ σημαντικό το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να "βιώνει" τη γνώση. 

Σε παιδιά με Δυσγραφία και δυσκολίες στην αφομοίωση της μορφής των γραμμάτων οι ασκήσεις στις οποίες χρειάζεται να κατασκευάσουν τα γράμματα αυξάνουν τις πετυχημένες προσπάθειες. Το παιδί όσο "αισθάνεται" το γράμμα ενσωματώνει και τη μορφή του. Ενώ ο χρόνος που χρειάζεται για να το φτιάξει αυξάνει και το χρόνο συγκέντρωσης του, στοιχείο σημαντικό και για παιδιά με ΔΕΠ-Υ.

Η άσκηση με τα "Καλαμάκια & Pipe cleaners" πετυχαίνει αυτό το σκοπό!

Υλικά: καλαμάκια, pipe cleaners, ψαλίδι




Αρχικά οριοθετούμε το χώρο που θα δουλέψει το παιδί ενισχύοντας έτσι και το χωρικό του προσανατολισμό. Έπειτα δίνουμε τα καλαμάκια και τα pipe cleaners για να σχηματίσει τα γράμματα.




Το παιδί λυγίζει, κόβει και συνθέτει με όποιον τρόπο μπορεί τα γράμματα. Αν το παιδί δυσκολεύεται, μπορούμε να ξεκινήσουμε το σχηματισμό του γραμματος και να το αφήσουμε να ολοκληρώσει.  






Tip:
Μπορούμε να επεκτείνουμε το παιχνίδι-άσκηση και σε επίπεδο αριθμού, συλλαβής ή μικρής λέξης!



Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter