Σελίδες

Ας παίξουμε για τη Φωνολογική ενίσχυση των λέξεων με σμ, σβ, σγ!

κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία


Οι φωνολογικές στρεβλώσεις είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα στα παιδιά με Δυσλεξία!

Πόσο συχνά βλέπετε στα τετράδια των παιδιών με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πλήθος διορθώσεων από τους δασκάλους των σχολείων, που αφορούν στη Φωνημική τους ενημερότητα; Λέξεις που λείπουν γράμματα, λέξεις στις οποίες υπάρχουν προσθήκες ή αντικαταστάσεις γραμμάτων, ακόμα και παραλείψεις ολόκληρων συλλαβών. Και αυτό είναι ένα γνώρισμα στη γραφή τους που εμφανίζεται ακόμα και σε μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού.

Η ακουστική διάκριση σε επίπεδο φωνημάτων παρουσιάζει δυσκολίες στα παιδιά με δυσλεξία, με αποτέλεσμα λέξεις που χρειάζεται να γίνει ακόμα πιο λεπτή διάκριση στους ήχους των γραμμάτων, να παραποιούνται ακόμα περισσότερο. Μια τέτοια κατηγορία λέξεων είναι και αυτές με τους συμφωνικούς συνδυασμούς /σμ, σβ, σγ/. Η παραποίηση που γίνεται εδώ είναι η αντικατάσταση του /σ/ από το /ζ/. Λέξεις όπως: /ασβός/ τις βλέπουμε γραμμένες ως /αζβός/ κτλ.

Η παρακάτω άσκηση ανήκει στο ρεπερτόριο των ασκήσεων που Κιναισθητικά ενισχύουν τη δεξιότητα της Φωνημικής ενημερότητα σε λέξεις με τα συμπλέγματα: /σμ, σβ, σγ/!

Υλικά: κουτί με μαλακό πλαστικό καπάκι, μαχαίρι, γλωσσοπίεστρα, μαρκαδόρος

κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία


κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία

Διαλέγουμε ένα ψηλό κουτί με μαλακό καπάκι.










κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία

Κόβουμε περιμετρικά στο καπάκι ένα χρωματιστό κομμάτι χαρτί.










Κολλάμε το χαρτί στο καπάκι.

κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία

Ανοίγουμε 3 κάθετες τρύπες στο καπάκι με το μαχαίρι. Φροντίζουμε το άνοιγμα της κάθε μιας να χωράει ένα γλωσσοπίεστρο.

κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία



κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία

Γύρω από τις τρύπες γράφουμε τους συνδυασμούς σμ, σβ, σγ.








κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία

Σε κάθε ξυλάκι γράφουμε λέξεις στις οποίες λείπουν τα συμπλέγματα.











Το παιδί παίρνει το ξυλάκι, διαβάζει (φωναχτά ή σιωπηλά) τη λέξη και βάζει το ξυλάκι στη τρύπα που ταιριάζει.

κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία

κουτί, ξυλάκια, σμ,σβ,σγ, δυσλεξία



Το επόμενο στάδιο, σε όλες τις ασκήσεις αυτού του τύπου, είναι πάντα, η χρήση των λέξεων σε προτάσεις:

  • καθ υπαγόρευση
  • αυθόρμητη γραφή


❝Η ευρηματικότητα σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης δίνει μεγάλη ώθηση για καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσματα!❞




✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!