Σελίδες

Διδασκαλία εξ αποστάσεως των γραμματικών κανόνων. Χρονικά επιρρήματα για παιδιά με Δυσλεξία!

γραμματική, επιρρήματα, εξ αποστάσεως, σκίτσο, δυσλεξία

Τελικά μπορούμε να κάνουμε εξ αποστάσεως παρέμβαση;

Η νέα πραγματικότητα, την οποία βιώνουμε τις τελευταίες εβδομάδες στην Ελλάδα, στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο, δημιουργεί την αναγκαιότητα να βρεθούν τρόποι ώστε να συνεχιστεί το παιδαγωγικό έργο των ειδικών παιδαγωγών, αλλά και όλων των ειδικών θεραπευτών, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία. Μέσα σε αυτούς τους γρήγορους ρυθμούς των εξελίξεων χρειάζεται να διερευνηθούν και να εφαρμοστούν εξ αποστάσεως νέοι τρόποι διδασκαλίας στην ειδική αγωγή.

Με τον μαθητή της Ε' Δημοτικού, με δυσκολίες στη συγκέντρωση καθώς και μαθησιακές δυσκολίες,  ένας από τους παιδαγωγικούς μας στόχους είναι η εκμάθηση των βασικών όρων της γραμματικής. Η συγκεκριμένη άσκηση στοχεύει στη διδασκαλία των Χρονικών επιρρημάτων. Μέσα από την άσκηση θα δουλευτεί επιπλέον και η ανάκληση παθητικού λεξιλογίου.

Η άσκηση που εφαρμόστηκε μέσω υπολογιστή ήταν η: Πότε έρχεται η Μαίρη;

Με φυσική παρουσία:

Υπό κανονικές συνθήκες, όπως θα διαβάσετε και στο άρθρο όπου παρουσιάζονται ακριβώς οι οδηγίες για να σχεδιάσεις και να εφαρμόσεις την άσκηση, χρησιμοποιείς ως εργαλείο ένα συγκεκριμένο σκίτσο. Πάνω σε αυτό και απαντώντας στην ερώτηση Πότε έρχεται ο/η.....; το παιδί μαθαίνει τη χρήση των Χρονικών επιρρημάτων.


❝Πώς όμως συνεχίζεις την αισθητηριακή, κιναισθητική προσέγγιση μέσα απο μια εξ αποστάσεως παρέμβαση;❠

Εξ αποστάσεως παρέμβαση:

Η παρέμβαση γίνεται συνήθως με το πρόγραμμα Skype και η σύνδεση μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε  συσκευή. Παρ όλα αυτά είναι πάντα προτιμότερο να γίνεται με lap top ή tablet καθώς το μεγαλύτερο μέγεθος της οθόνης αποδεικνύεται πιο λειτουργικό σε σύγκριση με το μικρότερο ενός smartphone.

Αν είστε ειδικοί θεραπευτές: Κάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τον νέο κύκλο εποπτειών που σκοπό έχει να σας βοηθήσει να εφαρμόζετε την παρέμβαση σας εξ αποστάσεως!




Για να εφαρμόσουμε την άσκηση:


1ο βήμα: Δημιουργείς την εικόνα (σκίτσο). 


γραμματική, επιρρήματα, εξ αποστάσεως, σκίτσο, δυσλεξία

Προτιμήστε να το κάνετε ασπρόμαυρο ώστε να είναι πιο λειτουργικό για εκτύπωση στο σπίτι αλλά και γιατί σε επόμενο στάδιο το παιδί θα χρωματίσει μόνο του την εικόνα ως μέρος της διαδικασίας της άσκησης!

2ο βήμα: Μετατρέπεις την εικόνα σε αρχείο pdf. 


3ο βήμα: Αυτό γίνεται με scanner ή φωτογραφίζεις την εικόνα και χρησιμοποιείς προγράμματα (δωρεάν στο internet) που μετατρέπουν τη φωτογραφία σε pdf.

4ο βήμα: Στέλνεις το αρχείο με email.

5ο βήμα: Οι γονείς εκτυπώνουν το pdf αρχείο. 

Τώρα το παιδί έχει μπροστά του την ίδια εικόνα που έχει και ο παιδαγωγός. Δίνετε οδηγίες στο παιδί για την άσκηση. Θέτετε την ερώτηση, όπως θα κάνατε και αν ήσασταν δίπλα του και συνεχίζετε με τη διδασκαλία. 


γραμματική, επιρρήματα, εξ αποστάσεως, σκίτσο, δυσλεξία


Πώς θα ελέγξετε τι έγραψε το παιδί πάνω στην εικόνα;

Η απλή λύση είναι το παιδί να σηκώσει την εικόνα του στην κάμερα και εσείς μέσα από την οθόνη να ελέγξετε τα λάθη του. Πολλές φορές όμως αυτή η λύση φαίνεται ανεπαρκής εξαιτίας του κακού φωτισμού και της χαμηλής ανάλυσης στην κάμερα των υπολογιστών.

Η επόμενη λύση είναι η άμεση φωτογραφία. Το παιδί με ένα κινητό, το οποίο είναι συνδεδεμένο με το Skype, φωτογραφίζει και στέλνει εκείνη τη στιγμή τη φωτογραφία στο Skype. Έτσι παιδί και παιδαγωγός έχουν το ίδιο γραπτό μπροστά τους και συνεχίζουν με τη διόρθωση. Η επιλογή που δίνει το Skype με την κοινή χρήση οθόνης (share screen) είναι πολύ χρήσιμη σε αυτή τη φάση. Η διαδικασία με τις φωτογραφίες συνεχίζεται όσες φορες χρειαστεί.

❝Να κάνουμε μια παρατήρηση. Αυτό το σημείο είναι κατάλληλο για να δοθεί μεγάλη ενίσχυση στη δεξιότητα της αυτοδιόρθωσης. Μπορεί να γίνει μέσα από την οδηγία: "Πριν μου στείλεις τη φωτογραφία προσπάθησε να διορθώσεις το γραπτό σου όσο καλύτερα μπορείς". Μπορεί όμως να μετατραπεί και σε ένα παιχνίδι, με την οδηγία: "Λοιπόν πάμε να δούμε ποια λάθη θα διορθώσουμε και οι δυο στο γραπτό σου και συγκρίνουμε τι βρήκαμε!"❠


Αν είστε γονείς: Κάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες!






Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!