Όσοι ασχολούνται με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες συνήθως γίνονται μάρτυρες της δυσκολίας τους να μάθουν εύκολα τα γράμματα, την ανάγνωση, την ορθογραφία. Για να βοηθήσουμε προς την κατάκτηση αυτών των γνώσεων πρέπει πάντα να προσανατολιζόμαστε σε μια μαθησιακή διαδικασία στην οποία το παιδί περισσότερο "ζει" αυτό που μαθαίνει παρά αποστηθίζει.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διδαχθούν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αυτά τα οποία δυσκολεύονται να μάθουν με τη κλασική διδασκαλία. Ας δούμε μια άσκηση που βοηθά το παιδί να "καταχωρήσει" καλύτερα τη φορά και την κατεύθυνση των γραμμάτων και γενικά της γραφής. Σκοπός είναι να ενεργοποιηθούν περισσότερο οι υποδοχείς της αφής και να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλο στο σωστό προσανατολισμό γραφής.
Υλικά: αλάτι, ταψί
Αρχικά βάζουμε το αλάτι στο ταψί και το στρώνουμε ώστε να καλυφθεί όλη η επιφάνεια.
Ύστερα τοποθετούμε το γράμμα που θέλουμε να σχηματίσει απέναντι του και το ενθαρρύνουμε να αντιγράψει χρησιμοποιώντας το χέρι του, στο αλάτι.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διδαχθούν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αυτά τα οποία δυσκολεύονται να μάθουν με τη κλασική διδασκαλία. Ας δούμε μια άσκηση που βοηθά το παιδί να "καταχωρήσει" καλύτερα τη φορά και την κατεύθυνση των γραμμάτων και γενικά της γραφής. Σκοπός είναι να ενεργοποιηθούν περισσότερο οι υποδοχείς της αφής και να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλο στο σωστό προσανατολισμό γραφής.
Υλικά: αλάτι, ταψί
Αρχικά βάζουμε το αλάτι στο ταψί και το στρώνουμε ώστε να καλυφθεί όλη η επιφάνεια.
Ύστερα τοποθετούμε το γράμμα που θέλουμε να σχηματίσει απέναντι του και το ενθαρρύνουμε να αντιγράψει χρησιμοποιώντας το χέρι του, στο αλάτι.
Σε αυτό το στάδιο χρησιμοποιήθηκαν τα γράμματα με το γυαλόχαρτο . Το παιδί πριν ξεκινήσει την αντιγραφή, πρώτα διέτρεξε με το δάχτυλο του το γράμμα του γυαλόχαρτου!
Μπορεί βέβαια να γίνει και σε επίπεδο συλλαβής.
Μπορεί βέβαια να γίνει και σε επίπεδο συλλαβής.
✺ Παράδειγμα:
Η Ειδική παιδαγωγός σε εποπτεία εξ αποστάσεως μας δείχνει την εφαρμογή της άσκησης σε μαθητη της Β' Δημοτικού που μαθαίνει το /ντ/! |
Η άσκηση προσφέρεται για να ενισχύσετε και να παίξετε με το παιδί με διαφορετικούς τρόπους.
Όπως:
- να φτιάξει σχήματα
- να γράψει το γράμμα που λείπει σε λέξη
- να διορθώσει ορθογραφικό λάθος
- να γράψει αριθμούς
Tip:
Το ταψί προσπαθήστε να είναι σκούρο εσωτερικά ώστε να γίνεται πιο ευδιάκριτη η αντίθεση!
Απευθύνεται:
Σε παιδιά με Δυσλεξία, Δυσγραφία, Μαθησιακές δυσκολίες που δυσκολεύονται στη σωστή γραφή. Επίσης είναι μια δημιουργική άσκηση για όλα τα παιδιά στο στάδιο της πρώτης γραφής. Μπορεί να γίνει απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Άσπα Μητρακάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!