Σελίδες

Η χρωματιστή παράγραφος! Το Δυσλεξικό παιδί και ο γραπτός του λόγος

χρωματιστή, παράγραφος, δυσλεξία

Με όλους τους μαθητές που έχω αναλάβει για την αντιμετώπιση των Μαθησιακών τους δυσκολιών υπάρχει πάντα μια κοινή συνισταμένη, δεν μπορούν να τα καταφέρουν καλά στο γραπτό λόγο. Ανάλογα με τις ξεχωριστές δυσκολίες του κάθε παιδιού και τη τάξη που φοιτά αυτή η δυσχέρεια στο γραπτό κείμενο εμφανίζεται με διαφορετική δυναμική. Πάντα όμως απαιτεί άμεση αντιμετώπιση και χρήζει ιδιαίτερου χειρισμού.

Για αυτό θα παρουσιάσουμε πως μπορούμε σε ένα παιδί με Δυσλεξία και άλλες Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να του διδάξουμε το τρόπο που συνθέτουμε σιγά-σιγά μια παράγραφο. Πως ξεκινάμε, πως συνεχίζουμε και πως ολοκληρώνουμε. Η άσκηση αυτή έχει εφαρμόζει σαν εργαλείο το χρώμα για να σηματοδοτήσει την αρχή, τη μέση και το τέλος. 

Υλικά: χρωματιστά χαρτιά Α4, μαύρο μαρκαδοράκι

Άσκηση: Σαν ένα φανάρι του ΚΟΚ αναπαριστούμε με χρωματιστές λωρίδες χαρτιού την ανάπτυξη της παραγράφου. Ξεκινάμε με την πρόταση έναρξης που είναι το Πράσινο. Συνεχίζουμε με τις λεπτομέρειες που θέλουμε να δώσουμε στο θέμα τις οποίες γράφουμε σε Κίτρινες λωρίδες. Τη τελευταία πρόταση τη γράφουμε σε Κόκκινο χαρτί αφού σημαίνει ότι σταματάμε! 


χρωματιστή, παράγραφος, δυσλεξία
Έτσι συνθέτουμε σιγά, σιγά τη παράγραφο!

Μόλις ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και γίνουν όλες οι διευκρινήσεις το κείμενο θα φαίνεται όπως παρακάτω.


χρωματιστή, παράγραφος, δυσλεξία
Το αποτέλεσμα της χρωματιστής παραγράφου!
Στο τέλος δίνουμε ένα απλό θέμα ανάπτυξης και ζητάμε απο το παιδί να αναπτύξει με τον ίδιο τρόπο στο τετράδιο του μια παράγραφο. Πρόκειται για μια άσκηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλά θέματα.


Παραδείγματα εφαρμογής:

χρωματιστή, παράγραφος, δυσλεξία
Τμήμα ένταξης 1ου Π.Σ. Ρόδου, Μαρία Μαγκαλιου

χρωματιστή, παράγραφος, δυσλεξία
Τμήμα ένταξης 1ου Π.Σ. Ρόδου, Μαρία Μαγκαλιου

Παρέμβαση εξ αποστάσεως σε μαθήτρια με δυσκολίες
οργάνωσης και παραγωγής γραπτού λόγου



Tip!
Το θέμα που θα διαλέξετε αρχικά, προσέξτε να είναι απλό για να μπορεί το παιδί να το αναπτύξει εύκολα. Σκοπός εδώ είναι να μάθει το μηχανισμό σύνθεσης της παραγράφου!


✺Ευχαριστώ θερμά την Ειδική Παιδαγωγό κα Μαγαλιού για την εφαρμογή των ασκήσεων και την αποστολή των φωτογραφιών




✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.




Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram




2 σχόλια:

ΣΤΑΥΡΑΚΟΥΔΗ ΕΛΕΝΗ είπε...

Τη βρίσκω παραγωγική και αρκετά διαδραστική τη διαδικασία αυτή! Θα τη δοκιμάσω σε τάξη γιατί θεωρώ πως όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη να κατανοήσουν τη γραφή της παραγράφου και θα βοηθηθούν. Ευχαριστώ!

A. είπε...

Είναι αρκετά διαδραστική άσκηση καθώς ο μαθητής μπορεί να "χτίσει" την παράγραφο με τα χέρια του. Εύχομαι καλή εφαρμογή!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!