"Κάναμε αξιολόγηση και μας είπαν ότι τώρα πια το πρόβλημα είναι περισσότερο στη κατανόηση κειμένου".
"Χάνει πολλές ερωτήσεις σε διαγωνίσματα του σχολείου γιατί δεν τις απαντάει σωστά".
"Χρειάζεται να του/της εξηγώ εγώ τι λέει το κείμενο για να απαντήσει σωστά".
Μαρτυρίες των γονιών αλλά και των εκπαιδευτικών που έχουν μαθητές με Μαθησιακές δυσκολίες στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Έχουμε πει και παλαιότερα ότι συνήθως η εξέλιξη της έκφρασης των Μαθησιακών δυσκολιών πηγαίνει ως εξής:
- Α' και Β' Δημοτικού: περισσότερα φωνημικά και οπτικής διάκρισης λάθη
- Γ' και Δ' Δημοτικού: οι δυσκολίες παρουσιάζονται πιο δυναμικά στην ορθογραφία, γραπτό λόγο και μνήμη
- Ε' και ΣΤ' Δημοτικού: οι δυσκολίες εμφανίζονται ιδιαίτερα στη κατανόηση κειμένου και στη γραπτή έκφραση
'Οσο το Δυσλεξικό παιδί προχωρά τάξεις οι δυσκολίες του εκφράζονται διαφορετικά. Για να αντιμετωπίσει τις νέες δυσκολίες που εμφανίζονται θα πρέπει να μάθει νέες τακτικές και μεθόδους μελέτης.
4 βήματα για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες ώστε να κατανοεί τις άγνωστες λέξεις σε μια πρόταση, παράγραφο, κείμενο:
- Διαβάζεις τη πρόταση και υπογραμμίζεις την άγνωστη λέξη.
- Σκέφτεσαι τι είναι αυτό που συμβαίνει στη πρόταση.
- Βρες και άλλες λέξεις που μπορεί να εξηγούν Τι σημαίνει αυτή η άγνωστη λέξη πχ. στη προηγούμενη πρόταση ή στην επόμενη
- Μετά τα παραπάνω και αν κατάλαβες περίπου τη σημασία προσπάθησε να βάλεις στη θέση της άλλες συνώνυμες λέξεις για να δεις αν η πρόταση βγάζει κάποιο νόημα
Tip:
Είναι χρήσιμο τα παραπάνω βήματα να αναρτηθούν στο δωμάτιο του αλλά και στη σχολική τάξη. Προσέξτε να χρησιμοποιήσετε χρώματα για να γίνει πιο ελκυστικό!
Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
Άσπα Μητρακάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!