Οι διεργασίες που βρίσκονται πίσω από τη σχεδόν αυτόματη διαδικασία αντιγραφής μιας πρότασης και που κάνει ένας έμπειρος αναγνώστης είναι οι εξής: άμεση αναγνώριση των λέξεων, παράλληλα ενεπλάκησαν οι οικείοι γραμματικοί και συντακτικοί κανόνες δομής μιας πρότασης, ενώ η ορθογραφία των λέξεων είναι γνωστοί.
Επομένως θα χρειαστεί να διαβάσει μια φορά την πρόταση, θα την συγκρατήσει στη βραχύχρονη μνήμη του και θα την αναπαράγει γραπτά χωρίς να την κοιτάξει, παρά μόνο ίσως για να ελέγξει κάποια λέξη.
(Από το βιβλίο της Ελίνας Μπόντη, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Μια εναλλακτική προσέγγιση για όλους.)
Αυτό λοιπόν που πρέπει να κατανοήσουμε την επόμενη φορά που θα πούμε στο παιδί με δυσκολίες στην ανάγνωση "Μα γιατί δεν το αντιγράφεις σωστά, αφού μπροστά σου το έχεις;" είναι ότι χρειάζεται να ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα πολλές δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν ακόμα αυτοματοποιηθεί.
Ενημερωθείτε για:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!