Σελίδες

Οπτική διάκριση με πιάτα! Μαθησιακές δυσκολίες και Δυσλεξία!

πιάτα, χαρτοταινία, τοίχος, οπτική, διάκριση, δυσλεξία


Μια από τις δεξιότητες της Οπτικής αντίληψης είναι και η Οπτική διάκριση. 


Είναι γεγονός ότι η Οπτική διάκριση σε επίπεδο λέξεων παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση και την εξέλιξη της αναγνωστικής ικανότητας. Ένα παιδί με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και Δυσλεξία μπορεί να εμφανίζει σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό έλλειμμα στην ικανότητα να διακρίνει ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε λέξεις. Έτσι παρατηρούμε συχνά λέξεις να παραποιούνται και να αποδίδονται λανθασμένα όπως πχ. /περίπτερο/ αντί για /περίπατο/ κλπ. 

Για την Οπτική διάκριση έχουμε σχεδιάσει και την άσκηση: Κάνε την εικόνα, λέξη! Η δεξιότητα της Οπτικής διάκρισης στη δυσλεξία

Εδώ θα αναπτύξουμε άλλη μια άσκηση με σκοπό την ενίσχυση της Οπτικής διάκρισης, δηλαδή την εκπαίδευση το παιδιού να επιλέγει τη σωστή γραφημική αναπαράσταση της λέξης ανάμεσα σε άλλες λανθασμένες αναπαραστάσεις της.

Υλικά: πιάτα μιας χρήσης, μπάλα, χαρτοταινία, μαρκαδόρος


Στο κάθε πιάτο κολλάμε ένα κομμάτι από τη χαρτοταινία.


Για κάθε λέξη που θέλουμε να διακρίνει ο μαθητής με δυσκολίες στην Οπτική διάκριση χρησιμοποιούμε 6 πιάτα. Σε αυτά γράφουμε 5 παραλλαγές της λέξης και 1 σωστή. Στην κάθε παραλλαγή της, η λέξη είναι γραμμένη με κάποιο λάθος που έχει σχέση με την εικόνα της λέξης και πως αυτή ακούγεται. Δεν συμπεριλαμβάνουμε λάθη ορθογραφικά. 

Οι παραλλαγές πρέπει να συμπεριλαμβάνουν: μεταφορά γράμματος, αντικατάσταση φωνήεντος, αντικατάσταση συμφώνου, προσθήκη γράμματος, αντικατάσταση λέξης, παράλειψη γράμματος.  .

Για παράδειγμα η λέξη /αυτοκίνητο/ αποδίδεται ως: αυτονίκητο, αυτοκίνετο, αυροκίνητο, ναυτοκίνητο, ατοκίνητο και αυτοκίνητο


Αφού έχουμε τελειώσει με τη γραφή των λέξεων, στερεώνουμε τα πιάτα στον τοίχο σε ύψος που είναι βολικό για το μαθητή μας να ρίχνει τη μπάλα και να πετυχαίνει τα πιάτα.


Η εκτέλεση της άσκησης γίνεται ως εξής: το παιδί ακούει τη λέξη, βλέπει, διαβάζει εσωτερικά και επιλέγει σε ποιο πιάτο θα πετάξει τη μπάλα του. Αφού πετάξει τη μπάλα και ανάλογα με την απάντηση που έδωσε, εντοπίζετε μαζί το λάθος ή διαφορετικά επιβραβεύετε αν έχει κάνει σωστή επιλογή.


Συνεχίζουμε με όλες τις κατηγορίες των λέξεων την ανάγνωση των οποίων θέλουμε να ενισχύσουμε. Πρόκειται για ένα παιχνίδι ανάγνωσης, που μπορεί να επαναλαμβάνεται όσο συχνά επιθυμείτε και να εφαρμοστεί στην παρέμβαση και ως εργαλείο ρύθμισης για παιδιά που εμφανίζουν έντονα την ανάγκη για κινητικά διαλείμματα!

 

❝Άλλωστε έχουμε πει ότι η συμμετοχή της Κίνησης στη μάθηση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ σημαντική!❞



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!