Χρειαζόμαστε στρατηγική για την επικοινωνία με παιδιά και ενήλικες με ΔΕΠ-Υ!
Για να πετύχουμε μια ουσιαστική και ισορροπημένη επικοινωνία με άτομα που αντιμετωπίζουν ΔΕΠ-Υ πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας τι είναι αυτό που τους δυσκολεύει περισσότερο. Η ποσότητα των πληροφοριών και ο τρόπος που αυτές μεταδίδονται παίζουν καθοριστικό ρόλο σε μια επιτυχημένη επικοινωνία.
Φροντίζουμε λοιπόν να εντάξουμε τα απαραίτητα βήματα που θα εξασφαλίσουν τις καλύτερες συνθήκες μέσα στις οποίες το άτομο με ΔΕΠ-Υ θα έχει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει μια λειτουργική επικοινωνία.
✺ Γράψτε το
Τα άτομα με ΔΕΠ-Υ χάνουν το 50% των πληροφοριών που έχουν ειπωθεί σε μια συζήτηση. Για να μειώσουμε λοιπόν τις πιθανότητες να χαθεί κάποια απαραίτητη και βασική πληροφορία προσθέτουμε ένα ακόμα βήμα και γράφουμε τα κύρια στοιχεία που θέλουμε να συγκρατηθούν από το άτομο με δυσκολίες συγκέντρωσης.
✺ Επανέλαβε και ξεκαθάρισε
Μια καλή και αποτελεσματική τακτική είναι, τα άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες προσοχής, να επαναλάβουν αυτό που άκουσαν και να γίνουν οι απαραίτητες διευκρινίσεις ώστε να αποφευχθούν παρανοήσεις και παραλήψεις.
✺ Λιγότερο από 3
Παιδιά και ενήλικες με δυσκολίες συγκέντρωσης καλό είναι να ακούν λιγότερο απο 3 στοιχεία τη φορά. Οτιδήποτε διαφορετικό αυξάνει τις πιθανότητες να συμβεί κατακλυσμός πληροφοριών και να υπάρξει δυσκολία από τη μεριά του ατόμου να τις επεξεργαστεί. Η καλύτερη τακτική είναι να λέγεται μια πληροφορία κάθε φορά για την οποία θα δίνεται και ο χρόνος για αφομοίωση και αποθήκευση.
✺ Οικογενειακές συναντήσεις
Ορίστε εβδομαδιαίες συναντήσεις μέσα στο σπίτι με όλη την οικογένεια για να συζητηθούν ήρεμα και ξεκάθαρα όλα τα θέματα που προκύπτουν. Αλλαγές που πρέπει να γίνουν, προβλήματα που ζητούν επίλυση και οτιδήποτε άλλο πρέπει να συζητηθεί, είναι προτιμότερο να γίνεται σε ένα καθορισμένο ραντεβού. Έτσι όλοι θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τη συζήτηση που θα ακολουθήσει.
✺ Ραντεβού ανατροφοδότησης
Τα άτομα με Διάσπαση προσοχής είναι δέκτες αρνητικής κριτικής 10 φορές περισσότερο από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Αυτό έχει σαν συνέπεια να αντιδρούν κάθε φορά έντονα στην αρνητική ανατροφοδότηση. Μπορεί να οριστεί ένα συγκεκριμένο ραντεβού από κοινού στο οποίο θα συζητηθεί με ηρεμία και σε κλίμα αποδοχής οποιαδήποτε χρήσιμη παρατήρηση. Έτσι αποφεύγεται κατά μεγάλο ποσοστό η υπερβολική αντίδραση που μπορεί να υπάρξει σε μια ξαφνική και χωρίς προειδοποίηση αρνητική παρέμβαση και κριτική.
✺ Καταιγιστικοί διάλογοι
✺ Σε απολογητική διάθεση
Είναι γεγονός ότι τα άτομα με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα δεν καταφέρνουν πάντα να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι ευθύνονται αποκλειστικά για κάθε αποτυχημένη προσπάθεια επικοινωνίας. Συχνά το άτομο με ΔΕΠ-Υ διακατέχεται από αισθήματα ενοχής και μπαίνει αυτόματα σε απολογητική διάθεση, ενώ η ευθύνη για την αρνητική κατάληξη μιας συζήτησης ανήκει και στις δυο πλευρές.
Το άρθρο βασίστηκε στο poster: Communicating clearly for ADHD, LD ADHD
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!