Σελίδες

Βασικό ερωτηματόλογιο Δυσλεξίας (Β' μέρος).


"Το διάβασμα κρατάει 4 ώρες"
"Δεν κάθεται με τίποτα να διαβάσει"
"Απο το μεσημέρι αρχίζει να την πονάει η κοιλιά της για να μην διαβάσει"
"Δεν μπορεί με τίποτα να καταλάβει πως να κάνει απλές πράξεις ενώ μπορεί να κάνει δύσκολες πράξεις στο μυαλό του"

Τα σημάδια των μαθησιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ένα παιδί το οποίο χαρακτηρίζεται από το στενό και σχολικό του περιβάλλον ως ένα ικανό και έξυπνο παιδί είναι εμφανή σε πολλούς τομείς. Στο Βασικό ερωτηματολόγιο Δυσλεξίας (Α' μέρος) παρουσιάστηκαν βασικά χαρακτηριστικά δυσκολιών που αναφέρονταν στην Γραφή και στην Ανάγνωση και αποτελούν πιθανές ενδείξεις για Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.


Στο παρακάτω ερωτηματολόγιο παρουσιάζονται τα βασικά συμπτώματα της Δυσλεξίας/ειδικών μαθησιακών δυσκολιών που αφορούν στα Μαθηματικά και στην εικόνα του παιδιού στο Σχολείο και στο Σπίτι.



Βασικές δυσκολίες στα Μαθηματικά:


1.

Συγχέει την ορολογία των μαθηματικών πχ. συν, πλην, επι.

2.

Δυσκολεύεται στην επίλυση προβλημάτων.

3.

Μπερδεύει αριθμούς που μοιάζουν μεταξύ τους οπτικά πχ. 3,5

4.

Εμφανίζει σύγχυση χωρικού προσανατολισμού πχ. ποιον αριθμό θα γράψω και ποιόν θα κρατήσω.

5.

Κατά την διαδικασία της πράξης μπορεί να ξεχάσει ποια πράξη κάνει ή να συνεχίσει με άλλη πράξη πχ. στην κάθετη αφαίρεση να κάνει ταυτόχρονα και πρόσθεση.

6.

Μπερδεύει τα μαθηματικά σύμβολα πχ. (+, *).

7.

Εμφανίζει καθρεφτική γραφή στους αριθμούς πχ. 3, ε.

8.

Δυσκολεύεται ιδιαίτερα στους μηχανισμούς των πράξεων/να ακολουθήσει βήματα.

9.

Δεν θυμάται την προπαίδεια/χρησιμοποιεί “κόλπα” για να την θυμάται.

10.

Δυσκολεύεται να θυμάται τα κρατούμενα και γενικά το κρατούμενο μπερδεύει όλη την διαδικασία της πράξης.




Εικόνα του παιδιού στο Σχολείο:



1.

Δείχνει αφηρημένο/απρόσεχτο/χωρίς συγκέντρωση.

2.

Ρωτάει συχνά τον διπλανό του που “βρίσκονται”.

3.

Έχει κινητική ανησυχία/διασπαστική συμπεριφορά.

4.

Προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή.

5.

Αποφεύγει να συμμετέχει στο μάθημα.

6.

Ξεχνάει προπαίδεια, ημερομηνίες, ονόματα.

7.

Μπερδεύει βασικές γνώσεις πχ. τους μήνες, εποχές, αλφαβήτα.

8.

Τα πηγαίνει καλύτερα με τις ερωτήσεις από το να “πει” το μάθημα.

9.

Βασικά ορθογραφικά λάθη.

10.

Δείχνει ένα έξυπνο παιδί που δεν τα καταφέρνει σε απλές σχολικές δεξιότητες (ανάγνωση, γραφή)

11.

Δείχνει αδιάφορος για το μάθημα.



Εικόνα του παιδιού στο Σπίτι:



1.
Δείχνει έντονη άρνηση να γράψει και να διαβάσει.

2.

Δεν συγκεντρώνεται όταν διαβάζει και γράφει.


3.
Η μελέτη διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα.


4.
Χρειάζεται συνεχή παραίνεση για να κάνει τα μαθήματα του (διάβασμα/γράψιμο/μαθηματικά).

5.

Κουράζεται αδικαιολόγητα  γρήγορα όταν κάνει τα μαθήματα του (διάβασμα/γράψιμο/μαθηματικά).




Συμπληρώστε με ένα ν το ερωτηματόλογιο και ανακαλύψτε αν το παιδί/μαθητής εμφανίζει κάποια απο τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Αναζητήσετε αξιολόγηση και παρέμβαση έγκαιρα για να βοηθήσετε το παιδί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν του ταιριάζει.


 * Το συγκεκριμένο ερωτηματόλογιο δεν χρησιμοποιείται ως εργαλείο διάγνωσης ή για άλλο παρόμοιο σκοπό. Η χρήση είναι μόνο ενδεικτική και ενημερωτική.



Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter




4 σχόλια:

Georgia Klofa είπε...

ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΣΠΑ, ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.

A. είπε...

Ευχαριστώ πολύ Γεωργία!
Ελπίζω να είναι και χρήσιμη και να βοηθά στη σωστή ενημέρωση.

kostasrock1 είπε...

Επρεπε να φτάσω στα 57 μου χρόνια για να καταλάβω τι μου συμβαίνει ??? Ειναι πανέξυπνος έλεγαν στην μητέρα μου τότε στο σχολείο, αλλά δεν διαβάζει...Πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά και τα εγγόνια μας και ας αφήσουν κατά μέρος ότι ενδοιασμούς και αν έχουν ορισμένοι. Ειναι ανάγκη να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο , είναι ανάγκη να δώσουν οι ειδικοί αυτό που χρειάζεται ένα παιδι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο : Την δυνατότητα να κατανοήσει και να βελτιώσει τις δυνατότητές του. Ευχαριστώ πολύ γι΄αυτή την εμημέρωση κ. Μητρακάκη.

A. είπε...

Καλησπέρα σας. Χάρηκα πολύ για την επικοινωνια. Κρατάω αυτό: Πρέπει να κάνουμε το κόσμο μας καλύτερο! Να είστε καλά και είμαι σίγουρη ότι βρήκατε το δρόμο σας έστω και μέσα απο δυσκολίες.

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!