Ένα παιδί με Δυσλεξία είναι άκρως απαραίτητο να ακολουθήσει νωρίς έναν τρόπο μάθησης που θα το βοηθήσει να βελτιώσει τις αδυναμίες του και να καλλιεργήσει τις δυνατότητες του.
Σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης, που σχεδιάζεται για το κάθε παιδί με Δυσλεξία ξεχωριστά, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο μηχανισμό της γραπτής έκφρασης, η οποία διδάσκεται μέσα απο συγκεκριμένα βήματα, φτιάχνοντας σιγά, σιγά τη "μεγάλη εικόνα" του τι εννοούμε ένα ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο.
Μια απο τις ασκήσεις που βοηθούν σε αυτό είναι και η: "Πώς φτιάχνεται μια πρόταση;" η οποία εκπαιδεύει το παιδί να φτιάχνει προτάσεις αλλά και να αποκωδικοποιεί το νόημα αυτών που διαβάζει.
Άσκηση: Φτιάχνουμε προτάσεις τις οποίες χωρίζουμε σε 4 μέρη τη κάθε μια. Τα μέρη αυτά αναφέρονται με τις λέξεις: Ποιος, Τι, Πότε, Πού
Πρώτα:
δείχνουμε ήδη γραμμένες προτάσεις και το παιδί αναγνωρίζει το τρόπο που έχουν χωριστεί οι προτάσεις και ποια είναι τα κύρια στοιχεία που την αποτελούν. Έπειτα φτιάχνει προφορικά αρκετές προτάσεις αυτής τη μορφής.
Στο επόμενο βήμα:
Παιδί Δ' Δημοτικού με Δυσλεξία |
Σε αυτή την άσκηση εμείς συνδυάσαμε μαζί και την άσκηση με το τροχό:
Και στο τέλος χωρίς το παραπάνω σχεδιάγραμμα το παιδί προσπαθεί να συντάξει στο τετράδιο του, μόνο του, προτάσεις που πρέπει να περιέχουν και τα 4 μέρη.
Παραδείγματα εφαρμογής:
Εδώ η εφαρμογή του γονέα στο σπίτι για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες. Η άσκηση σχεδιάστηκε κατά την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα. |
Η Λογοθεραπεύτρια και Ειδική παιδαγωγός, σε εξ αποστάσεως εποπτεία, εφαρμόζει την άσκηση για να ενισχύσει τη δομή της πρότασης στον μαθητή της με Μαθησιακές δυσκολίες. |
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Άσπα Μητρακάκη