Πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας ανακαλύπτεις νέους τρόπους για να διδάξεις!
Από τα πρώτα πράγματα που θα αντιμετωπίσουν όσοι ειδικοί παιδαγωγοί κάνουν παρέμβαση σε παιδιά με δυσλεξία είναι η ανάγκη κατασκευής παρεμβατικού υλικού. Ως υλικό παρέμβασης μπορούμε να ορίσουμε και ένα απλό σχέδιο ή σχεδιάγραμμα στο τετράδιο του παιδιού το οποίο θα λειτουργήσει ως μεσολαβητής και εργαλείο για να γίνει κατανοητή η γλωσσική πληροφορία τη δεδομένη στιγμή.
Κάπως έτσι προέκυψε και το παρακάτω απλό, αλλά λειτουργικό σχήμα, που ο καθένας μπορεί να κάνει στο τετράδιο και να συμπεριλάβει τους βασικούς όρους της Γλώσσας. Με αυτό τον τρόπο απεικονίζουμε τον λειτουργικό ρόλο των Ουσιαστικών, Επιθέτων και Ρημάτων ώστε να προκύψει και η σωστή συντακτική χρήση αργότερα μέσα σε προτάσεις και κείμενα. Εδώ να τονίσουμε τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο που παίζει πάντα στην διδακτική προσέγγιση των δυσλεξικών παιδιών η απεικόνιση των κανόνων και πληροφοριών.
Το σχήμα
Το σχήμα δείχνει στο κέντρο το Ουσιαστικό που περικλείεται γύρω γύρω από τα Επίθετα, δηλαδή πληροφορίες για το Τι και Πως είναι το ουσιαστικό και το οποίο ενεργεί με διάφορους τρόπους που φαίνεται μέσα από τα Ρήματα.
Η χρήση του
Αγόρι ΣΤ Δημοτικού με δυσκολίες στο Λεξιλόγιο & την Γραπτή έκφραση |
"Αν θέλετε χρησιμοποιήστε τον τρόπο "μια λέξη γράφω εγώ και μια εσύ" για να μειώσετε το άγχος της ανάκλησης λέξεων!"