Η Ορθογραφία ταλαιπωρεί τα παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες!
Η δυνατότητα αποθήκευσης της εικόνας των λέξεων εμφανίζεται περιορισμένη στα παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες. Και είναι αυτή η περιορισμένη δυνατότητα που εμποδίζει την ανάπτυξη της αυτοματοποίησης της Ορθογραφημένης γραφής.
Σύμφωνα με την παγκόσμια βιβλιογραφία, η επιστημονική και παιδαγωγική κοινότητα αντιμετωπίζει τις δυσκολίες στην καταληκτική ορθογραφία με Αισθητηριακούς (multisensory) και Κιναισθητικούς (kinesthetic) τρόπους ενώ στη θεματική ορθογραφία κυρίως με Εικονογραφικές μεθόδους.
Εδώ, θα δούμε την επιτυχημένη προσπάθεια των γονέων, να εφαρμόσουν τον Κιναισθητικό τρόπο Ορθογραφίας, στο σπίτι, στη διάρκεια της καθημερινής μελέτης. Η άσκηση έχει σχεδιαστεί στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εποπτείας γονέα και τις φωτογραφίες μοιράζονται μαζί μας οι γονείς των παιδιών.
Υλικά: δαχτυλομπογιές - μπατονέτες, νερομπογιές-πινέλο, λευκά χαρτιά
Η συγκεκριμένη άσκηση έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, για να αξιολογήσουμε, με την έναρξη των νέων μαθημάτων και μετά από το διάστημα των καλοκαιρινών διακοπών, πόσο είχε διατηρηθεί το επίπεδο ανάκλησης των Ορθογραφικών καταληκτικών κανόνων που είχαν διδαχθεί τα παιδιά το προηγούμενο διάστημα.
Μπορεί όμως να αποτελέσει από μόνη της μια άσκηση παρέμβασης για τη βελτίωση της αυτοματοποίησης στην καταληκτική Ορθογραφία.
Ο γονείς τοποθέτησαν τα χρώματα μπροστά στα παιδιά. Κάθε χρώμα αντιστοιχούσε σε μια κατάληξη πχ. ροζ για το /ι/, μοβ για το /η/. Ο γονέας υπαγόρευε λέξεις και το παιδί σημείωνε με το αντίστοιχο χρώμα τη σωστή κατάληξη της κάθε λέξης που άκουγε.
Παράδειγμα 1:
παιδαγωγικό εργαλείο: δαχτυλομπογιές - μπατονέτες
Μαθήτρια Δ' Δημοτικού με ΜΔ |
Μαθήτρια, Γ' Δημοτικού με ΕΜΔ |
Πρόσθετα οφέλη που προσφέρει η άσκηση είναι η ενίσχυση:
- λεπτής κινητικότητας
- συγκέντρωσης
- δημιουργικότητας
- μνήμης με την αντιστοιχία χρώματος και γράμματος
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!