Εύχομαι χρόνια πολλά! Θα συναντηθούμε πάλι εδώ, με τον αέρα της ανανέωσης της νέας χρονιάς που ξεκινάει.
Καλή χρονιά! 🎄
Φιλικά,
Άσπα Μητρακάκη
Η Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη αναλύει ασκήσεις, μεθόδους, στρατηγικές για τα παιδιά με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Εύχομαι χρόνια πολλά! Θα συναντηθούμε πάλι εδώ, με τον αέρα της ανανέωσης της νέας χρονιάς που ξεκινάει.
Καλή χρονιά! 🎄
Φιλικά,
Άσπα Μητρακάκη
Η Ειδική αγωγή είναι σίγουρα ομαδική δουλειά. Η εκπαίδευση των παιδιών με Μαθησιακές δυσκολίες εκπληρώνεται μέσα από τη συνολική προσπάθεια διαφορετικών επιστημόνων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε ένας επιστήμονα,ς από όσους εμπλέκονται, είναι εξαιρετικά χρήσιμο, να γνωρίζει τι μπορεί να προσφέρει στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και σε τι χρειάζεται τη συνδρομή των υπολοίπων.
Η ορθή παραπομπή των μαθητών μας στους καταρτισμένους συναδέλφους είναι πολύ σημαντική. Έτσι, μπορούν να ενισχυθούν άμεσα, οι δεξιότητες του μαθητή μας και η συνεργασία να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα παρέμβασης άμεσο και πραγματικά αποδοτικό.
Τα παιδιά με Δυσγραφία ή με δυσγραφικά στοιχεία στη γραφή τους εμφανίζουν μια ασύνηθιστη δυσκολία στο γράψιμο τους η οποία προκαλεί κόπωση και συχνά άρνηση για δραστηριότητες γραφής. Συναντάμε μειωμένη απόδοση στον γραπτό λόγο και δυσκολία στην αποτύπωση χαρακτήρων, γραμμάτων και αριθμών. Επίσης δυσκολία εμφανίζεται και ως προς τη δυνατότητα διατήρησης του μεγέθους και του σχήματος των γραμμάτων που παράγονται.
Τα συμπτώματα αυτά δυσχεραίνουν τη σχολική ζωή και οδηγούν και σε διακυμάνσεις στη ψυχολογική διάθεση του μαθητή.
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα δείξουμε 3 ασκήσεις για εξάσκηση στον έλεγχο του μεγέθους των γραμμάτων. Στις συγκεκριμένες ασκήσεις, η πλαισίωση των γραμμάτων βοηθάει και στη ρύθμιση του σχήματος τους.
Υλικά: διαφάνειες - χαρτιά, μαρκαδόροι
Εδώ, θα τοποθετήσουμε τα λευκά χαρτιά μέσα στις διαφάνειες, τις οποίες μετά θα χρησιμοποιήσουμε ως επιφάνεια γραφής.
Άσκηση 1: (γράμματα)
Σχηματίζουμε τετράγωνα διαφόρων μεγεθών. Μέσα στο καθένα ο μαθητής θα πρέπει να "χωρέσει" τα γράμματα του. Η εξάσκηση μπορεί να γίνει σε όλα τα γράμματα ή μόνο σε αυτά που παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία στο μέγεθος τους.
Άσκηση 2: (λέξεις)
Ο μαθητής πρέπει να γράψει κάθε λέξη 3 φορές σε 3 διαφορετικά μεγέθους κουτάκια.
Άσκηση 3: (λέξεις)
Το παιδί πρέπει να γράψει πάλι λέξεις, αλλά εδώ το μέγεθος των γραμμάτων εναλλάσσεται μέσα σε κάθε λέξη.