Σελίδες

Καλές γιορτές! Χαρούμενο το 2024!

 

χριστούγεννα, 2024, δυσλεξία

Εύχομαι χρόνια πολλά στον καθένα σας προσωπικά! Σε λίγες μέρες θα συναντηθούμε πάλι εδώ, στο γνωστό μέρος, για να ξεκινήσουμε μαζί το 2024 ανανεωμένοι και περισσότερο δημιουργικοί!


Καλή χρονιά! 🎄


Φιλικά,

Άσπα Μητρακάκη 

Μέθοδος των αυτοερωτήσεων για καλύτερη κατανόηση του κειμένου από μαθητές με ΜΔ!

μέθοδος, κατανόηση, κείμενο, δυσλεξία

Μια από τις πιο αποδοτικές στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης είναι και οι Αυτοερωτήσεις!

Κατά την επεξεργασία ενός κειμένου τα παιδιά με Δυσλεξία και  ΕΜΔ εμφανίζουν δυσκολίες στις γενικεύσεις, στις υποθέσεις, στην εξαγωγή συμπερασμάτων, στις περιλήψεις και στην αναζήτηση και εντοπισμό των βασικών πληροφοριών.

Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε είναι ότι οι απλές επαναληπτικές αναγνώσεις δεν ενισχύουν την αναγνωστική κατανόηση ενός παιδιού με ΜΔ. Έτσι λοιπόν κατά την παρεμβατική διαδικασία χρειάζεται να δώσουμε έμφαση στη συστηματική διδασκαλία των τρόπων αυτών που προετοιμάζουν με επιτυχία τον μαθητή με ΕΜΔ να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του κειμένου.

Η διδασκαλία αυτών των στρατηγικών έχει έναν ισχυρό μεταγνωστικό χαρακτήρα καθώς εστιάζει στην ικανότητα του μαθητή να γνωρίζει το "πώς πρέπει να επεξεργαστεί" το κείμενο που μόλις διάβασε για να απαντήσει σωστά στις ερωτήσεις.

Στο άρθρο θα ασχοληθούμε με τη στρατηγική που έχει ως παιδαγωγικό στόχο να μπορεί ο μαθητής να διατυπώσει αυτοερωτήσεις κατά την ανάγνωση.


Στρατηγική

Ο παιδαγωγός αρχικά δείχνει την τεχνική, τον τρόπο που εφαρμόζουμε τη συγκεκριμένη στρατηγική όταν διαβάζουμε ένα κείμενο και θέλουμε να κατανοήσουμε βαθύτερα το νόημα του. 

Παρουσιάζοντας τον τρόπο, λέει στον μαθητή: "Όσο διαβάζουμε θα μάθουμε να κάνουμε ερωτήσεις στον εαυτό μας που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα τι λέει το κείμενο"!

Ο παιδαγωγός αφού διαβάσει τις πρώτες σειρές του κειμένου κάνει φωναχτά μια ερώτηση του τύπου: "Πώς άραγε θα λύσει το πρόβλημα ο ήρωας; ή Για να δω ποια επιλογή θα κάνει τελικά; ή Ας δω τελικά ποιο ήταν το αποτέλεσμα της επιλογής του; κλπ. Η εφαρμογή από τον παιδαγωγό επαναλαμβάνεται όσες φορές χρειάζεται για να εξοικειωθεί ο μαθητής με τη διαδικασία.

Έπειτα μόνος του ο μαθητής επαναλαμβάνει τα βήματα λέγοντας φωναχτά ερωτήσεις. Στο επόμενο βήμα η διαδικασία γίνεται ψιθυριστά και στο τέλος εφαρμόζεται σιωπηλά όσο ο μαθητής διαβάζει. Για το κλείσιμο ο μαθητής αξιολογεί πώς νομίζει ότι εφάρμοσε την τεχνική και αν χρειάζεται μπαίνει και το στοιχείο της αυτοδιόρθωσης για την επόμενη φορά.


Αν σας  ενδιαφέρει να μάθετε πώς να διδάξετε τις άγνωστες λέξεις δείτε:


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com