Τι γίνεται όμως με την Παθητική φωνή;
Τι γίνεται όταν μπαίνει και η κατάληξη /-ομαι/ στο παιχνίδι της ορθογραφίας;
Μία συνηθισμένη μέθοδο που βάζουμε σε εφαρμογή, όταν πρέπει να διδάξουμε σε ένα παιδί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μορφολογικές διαφοροποιήσεις των λέξεων, είναι να παρουσιάσουμε μπροστά του τα στάδια αυτής της αλλαγής.
Το παιδί πρέπει να δει το κομμάτι της λέξης που μένει ίδιο και αυτό που αλλάζει. Και πως αυτή η αλλαγή οδηγεί και σε διαφορετικό νόημα της λέξης.
Η αντίθεση και η σύγκριση βοηθάει πολύ περισσότερο στην εμπέδωση κανόνων από ότι η απλή ακρόαση ή ανάγνωση αυτών. Οι δυσλεξικοί μαθητές δεν μπορούν να μάθουν μόνο μέσω της ακουστικής οδού, όπως συνήθως απαιτείται από τους μαθητές μέσα στα πλαίσια μιας τυπικής τάξης, όπου οι δάσκαλοι περιορίζονται κυρίως σε υπαγόρευση και διαλέξεις.
Το δυσλεξικό παιδί έχει ανάγκη να του δίνεται η δυνατότητα, σε πραγματικό χρόνο, να βλέπει τον κανόνα να συμβαίνει μπροστά του. Έτσι δημιουργούμε τη συνθήκη για να αντιληφθεί τον κανόνα και όχι να τον αποστηθίσει.
Σε αυτό το άρθρο θα δείξουμε με έναν απλό τρόπο την αλλαγή των ρημάτων στις διαφορετικές φωνές τους.
Είναι μία πολύ απλή στη σύλληψη της άσκηση και για αυτό πολύ εύκολη να εφαρμοστεί. Για άλλη μια φορά χρησιμοποιούμε την κίνηση και την αφή ώστε να αυξήσουμε τις οδούς των ερεθισμάτων.
Η αποκλειστική χρήση χαρτιού και μολυβιού αποδεικνύεται ως εξαιρετικά φτωχή μαθησιακή εμπειρία για το παιδί με δυσλεξία
Εκτυπώστε τις 30 κάρτες εδώ!
Υλικά: λευκές κάρτες, μεγαλύτερα λευκά χαρτιά (κομμένες σελίδες Α4), μαγνητικά γράμματα, μαρκαδόρος
Αρχικά γράφουμε κάθε ρήμα δύο φορές αφήνοντας κενές τις θέσεις των καταλήξεων.
Γράφουμε σε δύο κάρτες την Ενεργητική και Παθητική φωνή.
Επιλέγουμε από τα μαγνητικά γράμματα τα: ω, ο, μ,α, ι
Τώρα το παιδί μπορεί να εξασκηθεί στο να δημιουργεί ρήματα σε ενεργητική και παθητική φωνή.
Δουλεύοντας με την ίδια λέξη δυο φορές γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρη αυτή η αλλαγή στις καταλήξεις.
Εκτυπώστε τις 30 κάρτες εδώ!
Μπορείτε να δείτε την άσκηση και σε βίντεο:
Αν θέλετε περισσότερες ασκήσεις γραμματικής :
Ενεργητικός ή Παθητικός Αόριστος; Γραμματική και Δυσλεξία.
Το πάρκινγκ! Άσκηση Δυσαναγνωσίας και Γραμματικής.
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!