Σελίδες

Βάλε παύλες όσες και τα γράμματα! Άσκηση Φωνημικής Επίγνωσης

παύλες, φωνημική επίγνωση, δυσλεξία

Η δεξιότητα της Φωνημικής διάκρισης είναι βασική για την Ανάγνωση και τη Γραφή!

Όταν το παιδί εισάγεται στην εγγράμματη παιδεία του Δημοτικού είναι απαραίτητο να έχει κατακτήσει τις βασικές δεξιότητες της λεξικής, συλλαβικής και φωνημικής επίγνωσης. Δυσκολίες στην αυτονομία του φωνήματος μέσα στις λέξεις εμποδίζουν την ομαλή κατάκτηση της Ανάγνωσης. Το να μπορεί το παιδί να διακρίνει και να χειρίζεται τις ηχητικές μονάδες της Γλώσσας, που συμβολίζονται με τα γράμματα, είναι βασική προϋπόθεση για να μάθει να διαβάζει και να γράφει με ευχέρεια. 

Σε αυτή την ικανότητα της φωνημικής ενημερότητας εμφανίζονται αρκετές δυσκολίες στα παιδιά με Δυσλεξία οπότε και χρειάζεται να εμπλακούν σε ασκήσεις που βοηθούν στην ακουστική διάκριση των φωνημάτων. Μια τέτοια άσκηση είναι και η: "Βάλε παύλες όσες και τα γράμματα!" που σκοπό έχει να βοηθήσει το παιδί με Φωνολογικές δυσκολίες.

Η άσκηση γίνεται ως εξής:

Το παιδί ακούει λέξεις και προσπαθεί να βάλει παύλες όσες και τα γράμματα των λέξεων.

παύλες, φωνημική επίγνωση, δυσλεξία

Έπειτα το παιδί τοποθετεί τα γράμματα πάνω στις παύλες και επαληθεύει την αντιστοιχία. Στο τέλος διαβάζει τη λέξη.

παύλες, φωνημική επίγνωση, δυσλεξία


Παραδείγματα εφαρμογής:

Παιδί Γ' Δημοτικού 
με αναγνωστικές δυσκολίες

παύλες, φωνημική επίγνωση, δυσλεξία

παύλες, φωνημική επίγνωση, δυσλεξία


Παιδί Δ' Δημοτικού

παύλες, φωνημική επίγνωση, δυσλεξία

Εδώ ο γονέας μέσα από την εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς
εφαρμόζει την άσκηση σε ασπροπίνακα.


❝Το παιχνίδι "Κρεμάλα" μπορεί να βοηθήσει αρκετά σε αυτή τη δεξιότητα!❠


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.






  • Αν είστε γονείς:
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.





  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Πολύ ωραία άσκηση αυτή! Κάτι παρόμοιο έχω κι εγώ στον νου μου για παιδί που πηγαίνει και εκείνο στην Τρίτη Δημοτικού, και παραλείπει γράμματα από ακουστικές λέξεις(για παράδειγμα όταν γράφει την ορθογραφία-για παράδειγμα, το "γιατί" το γράφει ως "γατί"). Μία άλλη ιδέα που εφαρμόζω είναι η αργή προφορική διατύπωση της λέξης από εμένα, με έμφαση στο σημείο της λέξης, στο οποίο παρουσιάζει δυσκολία. Να είστε καλά και ευχαριστούμε πολύ για τις πολύ ωραίες ιδέες σας!

A. είπε...

Ευχαριστώ πολύ! Μου αρέσει να μοιράζεστε τους δικους σας τρόπους!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!