Σελίδες

Λέξεις με τελικό /-ς/! 2 ασκήσεις για καλύτερη Λεξική επίγνωση.

λέξει,ς,σκίτσα, δυσλεξία
 

Τα παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζουν ως κύριο χαρακτηριστικό ελλείψεις στη Φωνολογική ενημερότητα.


Στα αλφαβητικά συστήματα τις λέξεις τις γράφουμε τη μια χωριστά από την άλλη. Κάθε λέξη στον ομιλούμενο λόγο αποτελεί μια αυτόνομη μονάδα ήχου, σημασίας και λειτουργικότητας. Στη γραφή η αυτονομία των λέξεων αποτυπώνεται αφήνοντας ένα κενό ανάμεσα τους.

Αν αυτό το κενό παραβιαστεί τότεείναιπολύδύσκολοναγίνειηανάγνωσηλειτουργική!

Προϋπόθεση όμως για να τηρώ χωροταξικά στη γραφή μου αυτό το κενό, είναι πρώτα να "ακούω" αυτό το κενό. Πρέπει να είμαι σε θέση να αντιλαμβάνομαι που τελειώνει και που ξεκινά η κάθε λέξη. 

Εδώ θα ασχοληθούμε με λέξεις που τελειώνουν σε τελικό /-ς/ που συχνά κολλάνε με την επόμενη λέξη, κυρίως με αντωνυμίες πχ. δικόσμου, σκύλοσου κλπ. 

Ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο χτίστηκαν οι ασκήσεις είναι η οριοθέτηση του τέλους της λέξης και η αρχή της επόμενης. Αυτό το καταφέρνουμε με τα χρώματα πράσινο και κόκκινο που κοινωνικά συμβολίζουν το "ξεκινάω και σταματάω"!


Άσκηση 1

Εδώ χρησιμοποιούμε εικόνες.  Το παιδί ακούει φράσεις σχετικές με τις εικόνες. Οι φράσεις έχουν λέξεις που τελειώνουν σε /-ς/ και αντωνυμίες πχ. Ο αρκούδος μου.

Γράφει τη φράση που ακούει και τονίζει με κόκκινο το -ς και πράσινο το πρώτο γράμμα της αντωνυμίας, πχ. Ο αρκούδος μου.

λέξει,ς,σκίτσα, δυσλεξία

λέξει,ς,σκίτσα, δυσλεξία

Άσκηση 2

Ο μαθητής εφαρμόζει τον κανόνα συμπληρώνοντας τη λέξη με -ς που λείπει. Η συμπλήρωση γίνεται αφού έχει ακούσει όλη τη φράση και έχει συγκρατήσει τη λέξη που αντιστοιχεί στο κενό. Πάλι τονίζει με το αντίστοιχο χρώμα το τέλος και την αρχή των λέξεων.

λέξει,ς,σκίτσα, δυσλεξία


Ο μαθητής της Γ' Δημοτικού, που έχει βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό τη λεξική του επίγνωση, εξασκείται στο σπίτι για τις λέξεις με /-ς/. Πρόκειται για ασκήσεις που σχεδιάστηκαν στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εποπτείας γονέα, η οποία συμπληρώνει την παρεμβατική δουλειά που κάνουμε στην εξ αποστάσεως παρέμβαση με τον μαθητή.



Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!