Κάθε γλώσσα έχει κάποιες αποδεκτές ακολουθίες φθόγγων οι οποίες συνθέτουν τις λέξεις. Η Φωνολογική επίγνωση ορίζεται από την επαρκή διάκριση αυτών των διαδοχών. Το παιδί δηλαδή, χρειάζεται να μπορεί να αναγνωρίζει όλους τους ήχους της λέξης και με τη σωστή σειρά. Διαφορετικά, η δυσκολία σε αυτή τη δεξιότητα έχει άμεση συνέπεια στην ευχέρεια της ανάγνωσης και γραφής.
Εδώ η μαθήτρια εμφανίζει παραποιήσεις σε κάποια από τα φωνήεντα των λέξεων. Με τον γονέα, με τον οποίο συνεργαζόμαστε στα πλαίσια της εποπτείας για γονείς, έχουμε σχεδιάσει έναν αριθμό ασκήσεων για να ενισχύσουμε την παραπάνω δεξιότητα του παιδιού.
Μέσα από τις φωτογραφίες, που μοιράζεται ο γονέας μαζί μας, βλέπουμε την εφαρμογή της άσκησης.
'Αλλο ένα ενδιαφέρον παράδειγμα δουλειάς του γονέα, με το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες, στο σπίτι: 16 ασκήσεις για τη διάκριση των ζ-ξ! Δείξε μου πως το έκανες! [γονείς]
Υλικά: μαγνητικός πίνακας, μαγνητικά γράμματα
Η οδηγία είναι απλή. Ο γονέας γράφει λέξεις από τις οποίες λείπουν τα φωνήεντα. Το παιδί ακούει την κάθε λέξη και συμπληρώνει με τα μαγνητικά γράμματα, τα φωνήεντα που λείπουν.
Οι λέξεις που επιλέχθηκαν: 3βες, 4βες της μορφής α) /σύμφωνο φωνήεν/ πχ. τηγάνι και β) με /διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα/ πχ. τετράδια.
Και σε αυτή την άσκηση θελήσαμε να προσθέσουμε το στοιχείο της κίνησης για μια πιο δραστήρια μάθηση. Η τοποθέτηση των γραμμάτων και όχι η απλή γραφή τους διατηρεί το ενδιαφέρον του παιδιού, πετυχαίνοντας μεγαλύτερο ποσοστό συγκέντρωσης και αποδοτικότητας.
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!