Η αυτοματοποίηση της Ορθογραφίας μπορεί να βελτιωθεί χρησιμοποιώντας περισσότερο πολυαισθητηριακούς τρόπους κατά τη διδασκαλία των καταλήξεων, ενώ για τη θεματική ορθογραφία κατάλληλες είναι και οι εικονογραφικές μέθοδοι σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των οικογενειών λέξεων. Η μνήμη για να αποθηκεύει Οπτικό λεξικό χρειάζεται πολύπλευρα ερεθίσματα.
Εδώ θα δείξουμε άλλο ένα ορθογραφικό παιχνίδι που βασίζεται στη συμμετοχική, κιναισθητική μάθηση, όπου ο μαθητής με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες μαθαίνει παίζοντας!
Υλικά: κάρτες, ποτήρια, γλωσσοπίεστρα, πομ πομ (μπίλιες, μπάλες)
Γράφουμε λέξεις στις κάρτες χωρίς την κατάληξη τους. Εδώ έχουμε επιλέξει λέξεις που εξασκούν την ορθογραφία των φωνητικά ίδιων καταλήξεων: /-ι/, /-η/ και /-ει/.
Σε τρια ποτήρια βάζουμε τις καταλήξεις: -ι, -η, -ει. Τοποθετούμε τη λέξη μπροστά στον μαθητή και τα πολυχρωμα πομ πομ.
Ο μαθητής μας, βάζει καλάθι στη σωστή κατάληξη!
Πρόσθετα οφέλη:
- Λεπτή κίνηση.
- Συντονισμός χεριού και ματιού.
- Διατήρηση συγκέντρωσης.
Φωτογραφικό υλικό από τη μητέρα σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα που δείχνει την εφαρμογή στο σπίτι για τη μαθήτρια με Μαθησιακές δυσκολίες. |
Βλέπουμε πως δούλεψε ο γονέας σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα τις φωνητικά ίδιες καταλήξεις /-ο/ και /-ω/ για τον μαθητή της Β' Δημοτικού |
Αν σας αρέσουν οι ασκήσεις με ποτήρια:
Χάρτινοι πύργοι! Η κιναίσθηση στην καταληκτική Ορθογραφία
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!