Χάρτινοι πύργοι! Η κιναίσθηση στην καταληκτική Ορθογραφία

πίνακας, ποτήρια, καταλήξεις, δυσλεξία


Ένας σοβαρός παράγοντας επιτυχίας για την κατάκτηση της καταληκτικής ορθογραφίας σε παιδιά με δυσλεξία είναι η επιτυχής ανατροφοδότηση!

Η δυσκολία στην Ορθογραφία είναι ένα χαρακτηριστικό που επιμένει ιδιαίτερα στα παιδιά με δυσλεξία, ανεξάρτητα από την προσπάθεια που καταβάλλει ο μαθητής. Αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στην ψυχολογία του δυσλεξικού παιδιού, συντηρώντας ένα συναίσθημα χαμηλής αυτοπεποίθησης που παγιώνει την πεποίθηση ότι κάθε προσπάθεια είναι μάταιη. 

Άλλωστε ας μην ξεχνάμε, ότι κοινωνικά, ένα ανορθόγραφο γραπτό κρίνεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται ως απόδειξη αποτυχημένης ακαδημαϊκής προόδου ακόμα και αν προέρχεται από ευφυή και ικανά άτομα.


Πρωταρχικός σκοπός ενός προγράμματος παρέμβασης είναι να βοηθήσει το παιδί με δυσλεξία να βελτιώσει την εικόνα που έχει για τον εαυτό του δίνοντας εναλλακτικούς τρόπους για να μάθει. Μέσα από ένα καλά σχεδιασμένο ρεπερτόριο ασκήσεων το παιδί θα έχει συνεχώς περισσότερες επιτυχημένες εμπειρίες. Αυτό θα ενισχύσει τη δεξιότητα της αυτοματοποίησης η οποία ευθύνεται και για την επιτυχία στην Ορθογραφία.

Στην άσκηση, Χάρτινοι πύργοι! το παιδί εξασκείται με κιναισθητικό τρόπο στην εφαρμογή των ορθογραφικών κανόνων σε λέξεις!

Υλικά: ποτήρια χάρτινα, χαρτί ή ατομικός ασπροπίνακας, μαρκαδόροι


πίνακας, ποτήρια, καταλήξεις, δυσλεξία


Αρχικά σχεδιάζουμε σε χαρτί ή ασπροπίνακα έναν πίνακα με μεγάλα τετράγωνα. Σε κάθε τετράγωνο πρέπει να χωράει ένα ποτήρι.

Επιλέγουμε τις λέξεις με τις οποίες θα δουλέψουμε πχ. λέξεις που τελειώνουν στις φωνητικά ίδιες καταλήξεις: -ει, -η, -ι, -οι. Μέσα σε κάθε τετράγωνο γράφουμε τις καταλήξεις των λέξεων.
πίνακας, ποτήρια, καταλήξεις, δυσλεξία























Γυρίζουμε τα ποτήρια ανάποδα και γράφουμε τις λέξεις χωρίς τις καταλήξεις τους.


πίνακας, ποτήρια, καταλήξεις, δυσλεξία


Τοποθετούμε μπροστά στο παιδί τα ποτήρια και τον πίνακα. 


πίνακας, ποτήρια, καταλήξεις, δυσλεξία


Το παιδί παίρνει κάθε ποτήρι βλέπει τη λέξη και το τοποθετεί στη σωστή κατάληξη. Τα ποτήρια μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο και σχηματίζονται χάρτινοι πύργοι. Μπορείτε στο τέλος να βγάλετε και τον νικητή!


πίνακας, ποτήρια, καταλήξεις, δυσλεξία


❝Όπως όλες οι ασκήσεις που εμπλέκεται η κίνηση έτσι και αυτή βοηθά στην ενεργοποίηση των αισθήσεων για μια καλύτερη μνημονική διαδικασία.

 

✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.




Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!