Σελίδες

Υποκείμενο Ρήμα Αντικείμενο! Ένα παιχνίδι γραμματικής για τη Δυσλεξία!

υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία

  

Η δομή της απλής πρότασης στον Γλωσσικό κώδικα (προφορικό και γραπτό λόγο) αποτελείται από τρεις βασικούς όρους, το Υποκείμενο, το Ρήμα και το Αντικείμενο. Μαθαίνοντας στα παιδιά να αναγνωρίζουν τα δομικά αυτά στοιχεία τα προτρέπουμε να κάνουν 3 ερωτήσεις:

  • Ποιος;
  • Τι κάνει;
  • Τι; 

 Έτσι, με αυτόν τον τρόπο διδάσκονται να αναγνωρίζουν τους βασικούς αυτούς όρους μιας πρότασης.

 Για τα παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, για τα οποία έχουμε διαπιστώσει, πως δυσκολεύονται να συγκρατήσουν με επιτυχία γλωσσικές πληροφορίες όταν αυτές δεν ενισχύονται με Οπτικά, Ακουστικά, Κινητικά, και Απτικά ερεθίσματα, είναι παιδαγωγικά αναγκαίο να έρθουν σε επαφή με ένα ασκησιολόγιο που εμπεριέχει εμπειρίες μάθησης οι οποίες ενεργοποιούν τις 5 αισθήσεις τους.

 Η παρακάτω άσκηση δίνει την ευκαιρία στον μαθητή με ΕΜΔ να δημιουργήσει ο ίδιος απλές προτάσεις (ΥΡΑ) με έναν βιωματικό τρόπο, αφού η γνώση προκύπτει μέσα από ένα Κιναισθητικό παιχνίδι γραμματικής!

Αν θέλετε να δείτε και άλλες ασκήσεις με χρώμα:

Ακούω τις φωνούλες της λέξης! Φωνολογική επίγνωση σε παιδιά με Δυσλεξία

Υλικά: χρωματιστά χαρτιά Α4

υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία

Φτιάχνουμε απλές προτάσεις της μορφής ΥΡΑ. Ορίζουμε διαφορετικό χρώμα χαρτιού για κάθε όρο πχ. Υποκείμενο - κόκκινο κλπ. Γράφουμε προτάσεις και τις χωρίζουμε σε τρία μέρη: Υποκείμενα, Ρήματα, Αντικείμενα.

υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία


Κόβουμε και φτιάχνουμε τρείς στήλες.


υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία

 Τοποθετούμε τα χαρτάκια ανακατωμένα κάτω από κάθε στήλη.

υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία


Το παιδί επιλέγει ένα Ρήμα. 

υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία


Το συνδυάζει με το κατάλληλο Υποκείμενο και Αντικείμενο. Φτιάχνει όλες τις προτάσεις που προκύπτουν!


υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κάρτες, χρώμα, δυσλεξία


Μετά από τις Κιναισθητικές ασκήσεις γραμματικής, ο μαθητής με ΕΜΔ, μπορεί να περάσει πιο εύκολα σε ασκήσεις στο τετράδιο του και σε φύλλα εργασίας.


Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!