- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Η Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη αναλύει ασκήσεις, μεθόδους, στρατηγικές για τα παιδιά με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Ο μήνας Ιούνιος αφιερωμένος στην ενημέρωση γονέων για την εξ αποστάσεως παρέμβαση!
Στην προσπάθεια μας να προσφέρουμε υπηρεσίες Eιδικής αγωγής εξ αποστάσεως σε παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει πολλές και αξιόλογες συνεργασίες με αρκετές οικογένειες από όλα τα μέρη της Ελλάδας αλλά και το εξωτερικό.
Η μεγάλη ανταπόκριση γίνεται από οικογένειες που διαμένουν εκτός αστικών κέντρων όπου είναι δύσκολη ή ακόμα και αδύνατη η προσβασιμότητα σε κάποια υπηρεσία ειδικής αγωγής. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν προκύπτουν συνεχώς και online συνεργασίες για μαθησιακή παρέμβαση παιδιών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Η ανάγκη για ενημέρωση σχετικά με τη δυνατότητα που έχουν οι γονείς να βοηθήσουν το παιδί τους με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από το σπίτι παρουσιάζεται αρκετά αυξημένη.
Το Dyslexia at home δίνει δυο Online (εξ αποστάσεως) επιλογές στις οικογένειες των παιδιών με Μαθησιακές δυσκολίες:
Όλοι οι γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες μπορείτε να εξασφαλίσετε μια δωρεάν συνεδρία ενημέρωσης για τις παραπάνω υπηρεσίες.
Η συνεδρία είναι δωρεάν, ατομική και Online.
Οι καλύτερες ασκήσεις στην ειδική αγωγή γίνονται με τα πιο απλά υλικά και τα πιο απλά παιχνίδια!
Το ζητούμενο στην ειδική αγωγή είναι να χρησιμοποιήσουμε τα υλικά που έχουμε γύρω μας για να πετύχουμε τους παιδαγωγικούς στόχους μας. Στόχοι που έχουν σχεδιαστεί με προσοχή, σύμφωνα με τις δεξιότητες που κρίθηκε ότι χρειάζεται να ενισχυθούν για τον κάθε μαθητή με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Έτσι λοιπόν και εδώ, σε αυτό το άρθρο θα παρουσιαστούν 5 ασκήσεις Λεξιλογίου.
Το παιχνίδι που χρησιμοποιούμε για να ενισχύσουμε λεξιλογικά τους μαθητές μας είναι το BINGO!
Υλικά: κάρτες λευκές (σε δυο κατηγορίες), μαρκαδόρος
Ορισμοί
Αρχικά γράφουμε στις κάρτες τους ορισμούς των λέξεων. Αυτές οι κάρτες είναι για τον παιδαγωγό.
Το παιχνίδι θα προσαρμοστεί έτσι ώστε συνολικά να δουλέψουμε λέξεις με τους εξής 5 τρόπους:
Να μετατρέψουμε τους καθρέφτες σε παράθυρα. Αυτό μας οδηγεί στο επόμενο. Στην εξέλιξη. Στην πρόοδο. Σκοπός είναι η διδακτική εμπειρία να προωθεί την υπέρβαση του μαθητή.
Να του μάθει να βλέπει μακρύτερα από το αυτονόητο και το προφανές.
Γνωρίζουμε πραγματικά πώς να βοηθήσουμε το παιδι με ΜΔ να χειριστεί το άγνωστο λεξιλόγιο και να αναβαθμίσει την αναγνωστική του κατανόηση και την εκφραστική του δυνατότητα;
Είναι ξεκάθαρο ότι όταν κάποιος διαβάζει ένα κείμενο, που αναφέρεται σε έναν νέο για αυτόν γνωστικό τομέα, θα συναντήσει συνήθως άγνωστες λέξεις. Οι άγνωστες λέξεις μπορεί να παίζουν βασικό ρόλο στην κατανόηση του κειμένου ή και όχι, αν το ποσοστό των γνωστών εννοιών (λέξεων) για τον αναγνώστη αποτελούν τις καθοριστικές λέξεις κλειδιά. Ο έμπειρος αναγνώστης μπορεί να αναγνωρίσει τη σημαντικότητα του νέου λεξιλογίου που συναντά και να το χειριστεί ανάλογα πχ. αναζήτηση ηλεκτρονικού λεξικού, μετάφραση κλπ.
Τι γίνεται με τον αδύναμο αναγνώστη;
Εδώ έρχεται η συμβολή της ειδικής αγωγής και της παρεμβατικής διαδικασίας που μπορεί να μάθει στο παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες στρατηγικές για την καλύτερη κατανόηση των λέξεων και τον εμπλουτισμό του ενεργού λεξιλογίου του.
Στρατηγική
Μέσα από το πλήθος των στρατηγικών που μπορεί ένας ειδικός παιδαγωγός να εφαρμόσει, σε αυτό το άρθρο, θα αναδείξουμε αυτήν που βοηθά τον μαθητή να συνδέσει την άγνωστη λέξη με την προηγούμενη γνώση του. Έτσι η κατανόηση παίρνει έναν πιο βιωματικό χαρακτήρα και αφήνει πίσω την απλή θεωρητική διδασκαλία νέων λέξεων.
Τρόποι για να δημιουργούμε συνδέσεις με την προηγούμενη γνώση του μαθητή μας: