Μου αρέσει, δεν μου αρέσει! Διεύρυνση λεξιλογίου στη Δυσλεξία και Μαθησιακές δυσκολίες [εκτυπώσιμο]!

 

Για τα παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ σημαντικό να διευρύνουμε το λεξιλόγιο τους!


Όταν συζητάμε για εμπλουτισμό του λεξιλογίου στην ουσία αναφερόμαστε στην αναγκαιότητα να τροφοδοτήσουμε τους μαθητές μας με εκείνα τα εκφραστικά μέσα που θα κάνουν λειτουργικό τον γραπτό τους λόγο.

Είναι γνωστό ότι παιδιά με μαθησιακές δυσκολιές δυσκολεύονται ιδιαίτερα στην ανάκληση λέξεων και στη χρήση αυτών κατά την γραπτή τους έκφραση. Το ενεργό λεξιλόγιο εμφανίζεται φτωχό με συχνή επανάληψη ίδιων λέξεων και εκφράσεων σε όλη την έκταση ενός γραπτού κειμένου.

Πώς θα βοηθήσουμε τον/την μαθητή/ρια μας να εκφραστεί γραπτά με τέτοιον τρόπο που να αντιστοιχεί στον πλούτο των ιδεών του/της;

Εδώ η παρέμβαση στην γραπτή έκφραση χρειάζεται να δώσει εργαλεία. Τα εργαλεία αυτά είναι εκφράσεις, φράσεις, λέξεις σχετικές κάθε φορά με το θέμα που καλείται ο μαθητής να αναπτύξει.

Σε αυτό το άρθρο θα δείξουμε πως μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα: 
  • Μου αρέσει!
  • Δεν μου αρέσει!
δίνοντας ένα ρεπερτόριο εναλλακτικών φράσεων και λέξεων.


Μου αρέσει

Κατεβάστε και εκτυπώστε το υλικό εδώ!


Δεν μου αρέσει



Κατεβάστε και εκτυπώστε το υλικό εδώ!

Τρόποι εφαρμογής του υλικού:

  • Εκτυπώστε και συμπεριλάβετε στην παρέμβαση σας την εκπαίδευση του μαθητή στη χρήση αυτού του λεξιλογικού υλικού. Έτσι, θα έχει εκφραστικά σημεία αναφοράς, για να ανατρέξει και να χρησιμοποιήσει, όποτε χρειαστεί.
  • Μπορείτε να έχετε ήδη προτάσεις γραμμένες με τις φράσεις: Μου αρέσει/ Δεν μου αρέσει και να ζητήσετε από το παιδί να τις αντικαταστήσει με τις δοσμένες εκφράσεις.
  • Η ίδια άσκηση μπορεί να εφαρμοστεί και σε επίπεδο κειμένου.
  • Την ίδια δεξιότητα ενισχύουμε αν δώσουμε προτάσεις με κενά και ζητήσουμε ο μαθητής μας να τις συμπληρώσει με τις συγκεκριμένες εκφράσεις.

Το υλικό αυτό μπορεί να ανανεώσει το υλικό παρέμβασης των ειδικών παιδαγωγών, να χρησιμοποιηθεί από γονείς για την αναβάθμιση των γραπτών κειμένων των παιδιών τους και από τους εκπαιδευτικούς εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στη σχολική τάξη.

Δείτε πως παρουσιάζεται το υλικό σε βίντεο:




Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.


Άσπα Μητρακάκη

Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!