Η απουσία, η μη συστηματικότητα και η παρουσία παρατονισμών αποτελεί συνηθισμένο χαρακτηριστικό του μαθησιακού προφιλ του παιδιού με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Το διακριτικό σημάδι που συνοδεύει ένα φωνήεν και δίνει φωνητικές πληροφορίες για την προφορά της λέξης λέγεται τόνος. Ο τονισμός ρυθμίζει την ένταση της φωνής και δηλώνει ποια συλλαβή χρειάζεται να προφερθεί πιο δυναμικά από τις άλλες.
Στην Ελληνική γλώσσα ο τονισμός συμβάλλει στο νόημα και στην ορθογραφία των λέξεων. Τα παιδιά με Δυσλεξία δυσκολεύονται να ακούσουν ποια συλλαβή τονίζεται, με αποτέλεσμα αυτό να εμφανίζεται ως μια αδυναμία στην ανάγνωση και στη γραφή τους.
Στο blog έχουν δημοσιευτεί αρκετές ασκήσεις για την ευαισθητοποίηση του τονισμού. Άλλη μια άσκηση είναι και το Parking του τόνου, όπου στοχεύει σε μια Κιναισθητική και περισσότερο αισθητηριακή εκπαίδευση για τον τονισμό των λέξεων.
Υλικά: χαρτόνι, μαρκαδόροι, αυτοκίνητο
Γράφουμε στο χαρτόνι λέξεις παραλείποντας τον τόνο. Κάθε φορά επιλέγουμε την κατηγορία των λέξεων που χρειάζεται ο κάθε μαθητής μας με Μαθησιακές δυσκολίες να ενισχύσει Τονικά.
Χωρίζουμε τις λέξεις σε συλλαβές. Οι οποίες θα είναι και οι θέσεις του Parking.
Το παιδί διαβάζει τη λέξη και παρκάρει το αυτοκίνητο στη σωστή συλλαβή.
✺ Παραδείγματα εφαρμογής:
Εδώ βλέπουμε πως δουλεύουμε με τον μαθητή της Β' Δημ. στην εξ αποστάσεως παρέμβαση για την αντιμετώπιση των παρατονισμών. |
- Λεπτή κινητικότητα
- Οπτικοκινητικός συντονισμός
- Συγκέντρωση
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!