Πώς θα κάνουμε ένα παιδί με Δυσλεξία ενεργό αναγνώστη;
"Αναγνωστική κατανόηση αποκαλείται η διαδικασία κατασκευής νοήματος από γραπτό κείμενο, που στηρίζεται στον πολύπλοκο συντονισμό ενός αριθμού αλληλοσυνδεόμενων πηγών πληροφοριών (Anderson, Hiebert, Scott & Wilkinson, 1985). Καταλαβαίνουμε από τον ορισμό ότι ένας αναγνώστης χρειάζεται να συνδέσει προηγούμενη γνώση, να συντάξει υποθέσεις και να κάνει ερμηνείες για να κατανοήσει το νόημα του κειμένου.
Ο "φτωχός" αναγνώστης αδυνατεί σε μεγάλο βαθμό να θέσει στον εαυτό του τα κατάλληλα ερωτήματα όσο διαβάζει ώστε να υπάρξει η σωστή αλληλεπίδραση των νέων πληροφοριών με την υπάρχουσα γνώση.
Αυτός είναι και ο λόγος που χρειάζεται μια άμεση, σαφής και αμοιβαία διδασκαλία για την εκπαίδευση σε στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης σε παιδιά με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η άσκηση "Οι κομμένες παράγραφοι" βοηθάει στη δομή και κατανόηση του Γραπτού λόγου.
Υλικά: κείμενο, ψαλίδι
Ξεκινάμε με το να διαλέξουμε ένα κείμενο ανάλογο με τις δυσκολίες του παιδιού. Κόβουμε όλες τις παραγράφους. Έπειτα κόβουμε την εισαγωγική, πρώτη πρόταση κάθε παραγράφου.
|
Κόβουμε τις παραγράφους και τις πρώτες προτάσεις! |
Συνεχίζουμε αφαιρώντας τις πρώτες προτάσεις. Τις αφήνουμε δίπλα στο παιδί σε τυχαία σειρά.
|
Αφήνουμε σε τυχαία σειρά τις προτάσεις! |
Στόχος είναι το παιδί να επιλέξει τη σωστή εισαγωγική πρόταση κάθε παραγράφου ανάλογα με το νόημα της. Έτσι συνθέτει πάλι την ιστορία σαν ένα παζλ!
|
Επιλογή σωστής πρότασης! |
❝Είναι πολύ βασικό για την επιτυχία της άσκησης να εξηγήσουμε με σαφήνεια τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει καθώς και η σωστή επιλογή των κειμένων.❞
Ενημερωθείτε για:
- Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
- Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter