Είναι αλήθεια ότι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων παρέμβασης παιδιών με Δυσλεξία με ασκήσεις που ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους, δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα στην αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.
Όσο περισσότερο οι ασκήσεις είναι πολυσυνθετικές, δηλαδή συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που τις μετατρέπουν σε ένα είδος Παιχνιδιού, με το Δυσλεξικό παιδί να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο αυξάνουμε το κίνητρο του και τα ποσοστά κατάκτησης της γνώσης.
Μια άσκηση για την αδύναμη Ανάγνωση των δυσλεξικών παιδιών αλλά και την Οπτική διάκριση & Λεπτή κινητικότητα είναι και το: Παζλ λέξεων!
Υλικά: χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδι, μαύρος μαρκαδόρος
Άσκηση: Γράφουμε λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε με το παιδί για να βελτιώσουμε το συλλαβισμό του, το κόμπιασμα, παρατονισμούς, φωνημικά λάθη κτλ. Έπειτα κόβουμε με ένα ψαλίδι το κάθε γράμμα και τα ακουμπάμε όλα ανακατεμένα μπροστά στο παιδί.
Σκοπός της άσκησης είναι το παιδί να βρει και να συνθέσει τις λέξεις βάζοντας τα γράμματα σε σωστή σειρά. Αυτό μπορεί να γίνει με αντιγραφή αν θέλουμε να εξασκήσουμε την Οπτική διάκριση ή αν είμαστε σε ένα πρώτο στάδιο ανάγνωσης.
Μπορεί όμως και να φτιάξει τη λέξη απλά ακούγοντας την για να ενισχύσουμε τη Φωνημική επίγνωση και την Αυτονομία των φωνημάτων (γραμμάτων) ή αυξάνοντας τον δείκτη δυσκολίας, το παιδί φτιάχνει τη λέξη χωρίς να την έχει ακούσει.
Οι Οδηγίες που θα δώσετε κατά την εκτέλεση της άσκησης, για να κατευθύνετε το παιδί, έχουν να κάνουν με την κατηγορία που ανήκει η δεδομένη λέξη. Οι κατηγορίες θα ξεκινούν απο τις πιο γενικές και αν το παιδί δυσκολεύεται συνεχίζουμε με πιο ειδικές μέχρι να φτάσει να τη βρει μόνο του.
Μια άσκηση για την αδύναμη Ανάγνωση των δυσλεξικών παιδιών αλλά και την Οπτική διάκριση & Λεπτή κινητικότητα είναι και το: Παζλ λέξεων!
Υλικά: χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδι, μαύρος μαρκαδόρος
Άσκηση: Γράφουμε λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε με το παιδί για να βελτιώσουμε το συλλαβισμό του, το κόμπιασμα, παρατονισμούς, φωνημικά λάθη κτλ. Έπειτα κόβουμε με ένα ψαλίδι το κάθε γράμμα και τα ακουμπάμε όλα ανακατεμένα μπροστά στο παιδί.
Επίσης μπορούμε να δώσουμε το πρώτο, δεύτερο γράμμα ή την κατάληξη και κάποια κατηγορία:
- Είναι ουσιαστικό, ρήμα, επίθετο κτλ.
- Είναι ουδέτερο, αρσενικό κτλ.
- Στο πρώτο, δεύτερο κτλ, πρόσωπο
- Ενικός, Πληθυντικός
- Αφηρημένο ουσιαστικό πχ. ελευθερία
- Κατηγοριοποίηση κατά σημασία: ζώο, ρούχο, σκεύος κτλ.
- Κατηγοριοποίηση ανά αίσθηση: το ακούμε, το μυρίζουμε κτλ.
Tip:
Τα χρωματιστά χαρτιά βοηθούν στην καλύτερη εντύπωση της λέξης ενώ πολλές φορές ξεκουράζουν τα δυσλεξικά παιδιά περισσότερο απο την αντίθεση των γραμμάτων πάνω στο άσπρο φόντο της λευκής σελίδας!
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Άσπα Μητρακάκη
2 σχόλια:
Όλες οι ασκήσεις είναι τέλειες τις εφαρμόζω σε Τμήμα 'Ενταξης.
Αυτός είναι ο σκοπός! Χαίρομαι!
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!