"Τραύλισμα είναι όταν οι λέξεις κολλάνε, σαν αυτό που μόλις έκανα".
"Το τραύλισμα δεν είναι κάτι που μπορείς να σταματήσεις. Απλά έρχεται σε κάποιους ανθρώπους Πρέπει να έχεις υπομονή και δεν πρέπει να τους συμπεριφέρεσαι διαφορετικά".
"Ανησυχώ τι σκέφτονται οι άλλοι όταν ξεκινάω να τραυλίζω".
"Τα παιδιά πρέπει να αγνοούν αυτούς που τους κοροϊδεύουν επειδή τραυλίζουν γιατί δεν είναι δικό τους λάθος".
"Για τα παιδιά που μόλις ξεκινούν να τραυλίζουν είναι πολύ άσχημο. Όταν έχεις περισσότερη εμπειρία γίνεσαι όλο και καλύτερος".
"Όταν σε πειράζουν πρέπει να το λες στην δασκάλα σου".
"Όταν σε κοροϊδεύουν πρέπει να τους πεις ότι: Το πρόβλημα δεν το έχω εγώ που τραυλίζω αλλά εσύ που με κοροϊδεύεις επειδή είμαι διαφορετικός".
"Όταν με κοροϊδεύουν νομίζω ότι με λυπούνται και δεν ξέρουν πως να με βοηθήσουν."
"Δεν πρέπει να σταματήσεις να μιλάς γιατί τότε κανείς δεν θα ξέρει πως νιώθεις και τι σκέφτεσαι".
Παρουσιάζονται κάποιες πρακτικές οδηγίες για όσους έρχονται σε επαφή με παιδιά που τραυλίζουν. Γονείς, εκπαιδευτικοί και ευρύτερο περιβάλλον μπορούν να ακολουθήσουν κάποιους κανόνες ομαλής αλληλεπίδρασης με το παιδί για να το βοηθήσει ο καθένας απο την μεριά του να αναπτύξει την προσωπικότητα του χωρίς να "φοβάται να μιλήσει".
Τι βοηθάει ένα παιδί που τραυλίζει:
- Να δίνεις προσοχή σε αυτά που λέει και όχι στον τρόπο που τα λέει.
- Να διατηρείς βλεμματική επαφή όσο μιλάει για να καταλάβεις αν ολοκλήρωσε αυτό που έχει να πει.
- Οι γονείς μπορούν να καθιερώσουν στιγμές που μπορούν να μιλήσουν με το παιδί τους χωρίς διακοπές πχ. η ώρα του φαγητού.
- Να μιλάς αργά και όχι βιαστικά. Είναι πιθανό να το ακολουθήσει και το παιδί πράγμα που μειώνει το τραύλισμα.
- Να μιλάτε με την σειρά. Ενθαρρύνετε και διδάξετε όλα τα μέλη της οικογένειας ή τους μαθητές στην τάξη να περιμένουν την σειρά τους για να μιλήσουν και να μην διακόπτουν.
- Γονείς και εκπαιδευτικοί είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια ήρεμη ατμόσφαιρα στο σπίτι ή στην τάξη ώστε το παιδί να νιώθει ελεύθερο να μιλάει άνετα.
- Οι γονείς αν το παιδί θέλει να καλέσει φίλους στο σπίτι να το υποστηρίξετε γιατί θα βοηθήσει στην κοινωνική του ζωή.
- Μην εστιάζετε στο τραύλισμα του παιδιού.
- Αν θέλετε να διορθώσετε το παιδί πρέπει να το κάνετε με ευγενικό, διακριτικό και θετικό τρόπο.
- Ακούστε τι έχει να σας πει ο Λογοθεραπευτής που παρακολουθεί το παιδί. Είτε είστε γονιός, είτε εκπαιδευτικός χρειάζεστε όσο πιο πολλές πληροφορίες και υποστήριξη γίνεται για να μπορείτε να διαχειρίζεστε την κατάσταση με το πιο κατάλληλο τρόπο.
- Να εξηγήσετε στο ευρύτερο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον ή στους συμμαθητές τι είναι το τραύλισμα και πως να αντιμετωπίζουν το παιδί.
- Ενημερώστε το παιδί τι είναι αυτό που αντιμετωπίζει και πως μπορεί να βοηθήσει τους άλλους να το χειρίζονται.
- Αποδεχτείτε το παιδί όπως είναι για να νιώθει άνετα να σας μιλήσει, να σας εκμυστηρευτεί τις σκέψεις του και το πως νιώθει. Έτσι θα μπορέσετε να βοηθήσετε.
Τι δεν πρέπει να κάνετε:
- Να κάνετε στο παιδί πολλές ερωτήσεις μαζί.
- Να το διακόπτετε την ώρα που προσπαθεί να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει.
- Να ολοκληρώνετε εσείς την λέξη ή πρόταση που θέλει να πει.
- Να επιμένετε να επαναλάβει λέξεις στις οποίες κολλάει για να τις πει καθαρά.
- Να το βάζετε να ξεκινήσει απο την αρχή αυτό που έλεγε.
- Να του υποδεικνύετε να σκεφτεί πριν ξεκινήσει να μιλάει.
- Να το βάζετε να μιλήσει μπροστά σε κόσμο αν δεν θέλει.
- Να δείχνετε εκνευρισμένοι επειδή αργεί.
- Αν είστε εκπαιδευτικοί να είστε ανεκτικοί στα πειράγματα των άλλων στον μαθητή σας.
- Όταν το εξετάζετε στην σχολική τάξη να είστε ανυπόμονοι και βιαστικοί.
- Να δέχεται συνέπειες επειδή "δεν προσπαθεί αρκετά".
Πηγή: http://stutteringhelp-bud.blogspot.com/
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!