Όλα τα υλικά που υπάρχουν δίπλα μας μπορούν να χαρίσουν πολλές μαθησιακές εμπειρίες αρκεί να προσαρμοστούν κατάλληλα!
Η πνευματική εγρήγορση του μαθητή με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, την ώρα της παρεμβατικής διαδικασίας είναι πολύ σημαντική. Βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση των πληροφοριών, στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της μνήμης και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής απόδοσης.
Όλα αυτά για να επιτευχθούν μέσα σε ένα εξατομικευμένο μάθημα ειδικής αγωγής χρειάζεται να έχουμε διαθέσιμα μια ποικιλία παιδαγωγικών εργαλείων που θα προσφέρουν χαρά και αυξημένο ενδιαφέρον συμμετοχής στον μαθητή.
9 ασκήσεις δυσλεξίας με εργαλείο τα μανταλάκια:
Τα παιδιά, που τους αποδίδεται Δυσαριθμησία καθώς και μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά, εμφανίζουν δυσκολίες στην κατανόηση της αξίας της θέσης του ψηφίου και του ειδικού λεξιλογίου, αδυναμία κατανόησης και χειρισμού των μονάδων μέτρησης (βάρος, ύψος, χρόνος), ενώ...περισσότερα
Έχει ήδη αναφερθεί, ότι τα σύμβολα της στίξης στο γραπτό λόγο, έχουν σαν στόχο να αποτυπώσουν τη διάθεση και το συναίσθημα, που στον προφορικό λόγο εκφράζονται αβίαστα από τον ήχο της φωνής, τις χειρονομίες και...περισσότερα
Μια ομάδα φωνημάτων που επανειλημμένα προκαλεί δυσκολία στην ακουστική διάκριση είναι τα /β,φ,θ,δ/. Εκπαιδευτικοί και γονείς παρατηρούν στα γραπτά των μαθητών και παιδιών τους συχνές αντικαταστάσεις μεταξύ τους πχ. βόφος αντί για φόβος, φέλω αντί για θέλω κλπ. ..περισσότερα
Για την καλλιέργεια της φωνολογικής επεξεργασίας της γλώσσας, ο παιδαγωγός είναι απαραίτητο να σχεδιάσει ή να έχει στη διάθεση του ποικιλία δραστηριοτήτων που εξασκούν τη συγκεκριμένη δεξιότητα με πολλούς και ...περισσότερα
Είναι αλήθεια ότι η σωστή απόδοση της Ορθογραφίας των λέξεων σε όλα τα δυσλεκτικά άτομα αποδεικνύεται μια δύσκολη διαδικασία. Πρόκειται για μια δεξιότητα που παρουσιάζει ελλείμματα ως προς .... περισσότερα
Όταν τα παιδιά με δυσλεξία μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν παρατηρούνται συγκεκριμένες δυσκολίες φωνημικής επίγνωσης. Δυσκολεύονται δηλαδή να χειριστούν με επιτυχία τα φωνήματα της ελληνικής Γλώσσας με αποτέλεσμα συνήθως να εμφανίζουν λάθη όπως παραλείψεις,...περισσότερα
Η ικανότητα της οπτικής διάκρισης, δηλαδή η ικανότητα για την αντίληψη των οπτικών διαφορών ανάμεσα σε σύμβολα, σχήματα και μορφές στα παιδιά με Δυσλεξία εμφανίζεται συνήθως μειωμένη. Αυτό έχει σα συνέπεια να "μπερδεύουν" τα γράμματα μεταξύ τους κατά την ανάγνωση και τη γραφή. Έτσι πολλές φορές η λέξη /κότα/ γίνεται /κάτα/...περισσότερα
Η Φωνημική επίγνωση και η Ορθογραφία αποτελούν συνήθως κύρια σημεία προσοχής στα προγράμματα παρέμβασης παιδιών με Δυσλεξία και Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αλλά και σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Η φωνημική ενημερότητα μιλά για τη δυνατότητα να αντιστοιχούμε κάθε φώνημα της λέξης (ήχο γράμματος πχ. /α/) με το αντίστοιχο γραπτό σύμβολο του... περισσότερα
Ο συντονισμός των μικρών μυικών κινήσεων που κάνουν τα δάχτυλα του χεριού σε συντονισμό με τα μάτια ονομάζεται λεπτή κινητικότητα. Με την ικανότητα της λεπτής κινητικότητας μπορούμε να φτάσουμε εξελικτικά στο σχηματισμό των γραμμάτων και στην κατάκτηση της γραφής η οποία χρειάζεται και τη μεγαλύτερη επιδεξιότητα.... περισσότερα
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές!
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
- Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.
- Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com