Κιναισθητική άσκηση διάκρισης των φωνημάτων φ-β

διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία


Οι φωνολογικές συγχύσεις εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα στους μαθητές με δυσλεξία!


Για την καλλιέργεια της φωνολογικής επεξεργασίας της γλώσσας, ο παιδαγωγός είναι απαραίτητο να σχεδιάσει ή να έχει στη διάθεση του ποικιλία δραστηριοτήτων που εξασκούν τη συγκεκριμένη δεξιότητα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Το ασκησιακό υλικό που στοχεύει στη φωνολογική επάρκεια των μαθητών περιλαμβάνει δράσεις με μεγάλη ακτίνα διαβάθμισης. Η διάκριση των φωνημάτων που συχνά τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες μπερδεύουν, αποτελεί ένα συνηθισμένο μαθησιακό στόχο σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής.

Ένα παράδειγμα φωνολογικής σύγχυσης είναι η δυσκολία που εμφανίζεται στη διάκριση των φωνημάτων β-φ.

Η παρακάτω άσκηση συνδυάζει το Χρώμα και τη Κιναίσθηση για να βοηθήσει το παιδί με δυσλεξία να ξεχωρίσει και να αντιστοιχίσει τον ήχο με το αντίστοιχο σύμβολο, δηλ. το φώνημα με το γράμμα.


Παίξε με τα μανταλάκια για να μάθεις το τσ! Άσκηση δυσλεξίας


Υλικά: μπατονέτες, μπογιές (νερομπογιές, τέμπερες), χαρτιά


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία
Υλικά!

Ξεκινάμε καθορίζοντας ένα χρώμα για κάθε γράμμα. Εδώ ορίστηκε το χρώμα κόκκινο για το /β/ και το μπλε για το /φ/.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία
Ορίζουμε χρώμα!

Γράφουμε σε  ένα χαρτί λέξεις που η κάθε μια εμπεριέχει φ ή β.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία
Λέξεις!

Δίπλα έχουμε τοποθετήσει τα χρώματα με τις μπατονέτες.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία
Χρώματα!

Το παιδί ακούει τις λέξεις. Λέει αν άκουσε φ ή β και κάθε φορά υπογραμμίζει με το σωστό χρώμα το γράμμα. Για παράδειγμα, αν ακούσει τη λέξη /φίλος/ θα πει /φ/ και θα υπογραμμίσει το χρώμα με το μπλε χρώμα.


διάκριση, φ,β,μπατονέτες,χρώματα,δυσλεξία
Υπογραμμίζει με το σωστό χρώμα!

Παραλλαγή της άσκησης: το παιδί μόνο ακούει λέξεις χωρίς να τις βλέπει. Κάθε  φορά ανάλογα με το αν έχει ακούσει μέσα στη λέξη φ ή β θα πάρει τη μπατονέτα και με το κατάλληλο χρώμα θα γράψει σε ένα χαρτί το αντίστοιχο γράμμα.


Ένα ζάρι και δυο ασκήσεις που ξεμπερδεύουν το τσ και το στ!




Πρόσθετα οφέλη: 
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Συγκέντρωση, προσοχή
  • Δημιουργικός τρόπος γραφής



Ενημερωθείτε για:


  • Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ .
  • Εποπτεία Ειδικών Παιδαγωγών εδώ


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!