Οι εντυπώσεις μου από τις διαδικτυακές συναντήσεις μας!


Συναντηθήκαμε διαδικτυακά με αρκετούς ειδικούς θεραπευτές από πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και εκτός συνόρων!

Τα τριήμερα που εδώ και δυο χρόνια δίνουν τη δυνατότητα για δωρεάν εποπτείες χαρίζουν πάντα συναντήσεις που είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Επισκέφθηκα μέσα από τον υπολογιστή μου μεγάλες και μικρές πόλεις, περισσότερο απομονωμένα μέρη αλλά και μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης. Στην άλλη άκρη της οθόνης βρίσκονταν ειδικοί θεραπευτές, επαγγελματίες της ειδικής αγωγής, αλλά και ειδικοί παιδαγωγοί που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην παρέμβαση παιδιών με ΕΜΔ.

Όλοι με κοινό χαρακτηριστικό να προσπαθούν μέσα σε καλύτερες ή χειρότερες συνθήκες να ασκήσουν το παιδαγωγικό τους έργο όσο καλύτερα μπορούν. Όπως οι συνάδελφοι στη Λέσβο όπου προσπαθούν στα τμήματα ένταξης των Δημοτικών σχολείων και στις δομές μεταναστών να ανταποκριθούν σε μαθησιακά κενά αλλόφωνων παιδιών ενώ άλλοι ειδικοί παιδαγωγοί σε πιο απομονωμένα μέρη της Ελλάδας δουλεύουν χωρίς τη δυνατότητα να προμηθεύονται εύκολα και γρήγορα γραφική ύλη και εκπαιδευτικό υλικό. Όμορφα συναισθήματα προκαλεί και το γεγονός ότι ειδικοί θεραπευτές επιστρέφουν με δική τους πρωτοβουλία σε μέρη, όπου ως αναπληρωτές ειδικοί παιδαγωγοί αγάπησαν, με σκοπό να συνεχίσουν το έργο που είχαν ξεκινήσει πριν κάποια χρόνια.


Η δημιουργικότητα θέλει κουράγιο.
~ Henri Matisse

Μέσα από αυτές τις συναντήσεις προέκυψαν συνεργασίες εποπτείας που θα συνεχιστούν στον χρόνο για να σχεδιάσουμε ακόμα καλύτερα τους παιδαγωγικούς στόχους που χρειάζονται συγκεκριμένα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ με άλλους συναδέλφους γνωριστήκαμε και ανανεώσαμε το ενδιαφέρον για μια συνεργασία μας στο μέλλον.

Συζητήσαμε για μαθητές που ζουν στο εξωτερικό και είναι δίγλωσσοι με δυσλεξία και που πρόκειται να φοιτήσουν σύντομα σε ελληνικό σχολείο, οπότε ο ειδικός παιδαγωγός πρέπει να σχεδιάσει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα παρέμβασης. Επίσης μας απασχόλησε μια ιδιαίτερη περίπτωση μαθήτριας με δυσλεξία η οποία έχει μητρική γλώσσα τα ελληνικά αλλά φοιτά σε αγγλικό σχολείο και χρειάζεται και εκεί ένα ευέλικτο πρόγραμμα παρέμβασης. Όπως επίσης και παιδιά που βιώνουν μαζί με τις μαθησιακές τους δυσκολίες και πολιτιστική αποστέρηση, οπότε θα σχεδιαστούν παιδαγωγικοί στόχοι που θα εμπλουτίσουν τις γνωστικές τους εμπειρίες. Παιδιά με δυσλεξία, διάσπαση προσοχής, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσγραφία και γενικά μαθητές που βρίσκονται σε όλο το φάσμα των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών ήταν το αντικείμενο συζήτησης των συναντήσεων μας αυτές τις μέρες.


❝Αυτό που προσωπικά κρατάω από αυτά τα διαδικτυακά ραντεβού μας είναι η γνωριμία μου με ειδικούς που έχουν διάθεση και το εσωτερικό κίνητρο για εξέλιξη και δείχνουν συνειδητή επαγγελματική τοποθέτηση πως η συνεργασία φέρνει πάντα καλύτερα αποτελέσματα στο επιστημονικό έργο του καθενός μας!

Ευχαριστώ θερμά όλους τους ειδικούς θεραπευτές που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά και που μαζί θα αντιμετωπίσουμε τις πάντα ιδιαίτερες προκλήσεις της ειδικής αγωγής.

Καλή αρχή.


Φιλικά,
Άσπα Μητρακάκη

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Μπράβο σας! Γιατί δείχνει ότι αγάπα τε αυτό που κάνετε .Αυτό χρειαζόντε όλα τα παιδιά μας με μαθησιακές δυσκολίες.αγάπη και μεγάλη προσπάθεια Ευχαριστούμε μια μαμά .

A. είπε...

Ευχαριστώ πολύ. Είναι αλήθεια ότι είναι μια δουλειά που σε αποζημιώνει!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!