Βλέπουμε μια άσκηση που γίνεται για την εξάσκηση
στην ανάγνωση λέξεων με φωνηεντικές ακολουθίες.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέων
για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες.
Άσκηση:
1. Γράφουμε τις λέξεις με τις φωνηεντικές ακολουθίες χωρίς τα φωνήεντα.
2. Το παιδί ακούει τη λέξη και βάζει στη σωστή θέση τα φωνήεντα.
3. Βλέπουμε και τη χρήση των διαλυτικών.
Ασκήσεις ανάγνωσης:
✺Γραμματική και εμπλουτισμός
λεξιλογίου!
Βλέπουμε την εφαρμογή της άσκησης
Το παιδί, με κέντρο επεξεργασίας το Ουσιαστικό,
εξασκείται στην ανάκληση Επιθέτων και Ρημάτων.
Αναλυτικές οδηγίες για την ορθή εφαρμογή της άσκησης εδώ.
✺ Διάκριση φ-θ
με pop it!
Βλέπουμε μια άσκηση που γίνεται για την εξάσκηση
στη διάκριση μεταξύ φ-θ.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέων
για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες.
Άσκηση:
1. Στο pop it έχουμε γράψει φ και θ.
2. Σε κάρτες έχουμε γράψει λέξεις που λείπουν τα φ-θ.
3.Το παιδί βλέπει κάθε κάρτα και πατάει το φώνημα που λείπει.
Ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης:
✺ Λεξική επίγνωση
με μετρήσιμα υλικά!
Βλέπουμε μια άσκηση που γίνεται για την εξάσκηση
στη λεξική επίγνωση.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέων
για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες.
Άσκηση:
1. Το παιδί ακούει μία πρόταση.
2. Μετράει τις λέξεις και βάζει ένα τουβλάκι για κάθε λέξη.
3. Εξασκείται στην αυτονομία των λέξεων: δείχνει τη θέση της λέξης που του ζητείται.
Ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης:
✺Θεματική ορθογραφία
με κιναίσθηση & γλωσσοπίεστρα!
Εδώ η παρέμβαση γίνεται για την εξάσκηση
στη θεματική ορθογραφία η οποία έχει ήδη διδαχθεί εικονογραφικά.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέων
για το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες.
Άσκηση:
1. Γράφουμε σε 3 γλωσσοπίεστρα κάθε λέξη.
2. Η λέξη είναι μόνο μια φορά γραμμένη σωστά.
3. Το παιδί διαλέγει από κάθε τριάδα τη σωστή λέξη.
Τα λάθη στις λέξεις γίνονται μόνο για το γράμμα που πρέπει να θυμάται.
Η άσκηση βασίστηκε στη δημοσίευση:
✺Νοηματική κατάτμηση
(αναγνωστική ευχέρεια)
πρόταση & κείμενο!
Η παρέμβαση γίνεται για την ανάπτυξη της
αναγνωστικής ευχέρειας, ροής και ταχύτητας.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία ειδικών παιδαγωγών
και τη δουλειά της ειδικής παιδαγωγού
για τον μαθητή με Μαθησιακές δυσκολίες.
Νοηματική κατάτμηση:
Δείτε αναλυτικά τη μέθοδο εδώ.
Η μέθοδος εφαρμόζεται σε επίπεδο πρότασης και κειμένου.
Συνδυάστηκε και η μέθοδος της σπείρας για ανάγνωση λέξεων:
Δείτε αναλυτικά τη μέθοδο εδώ.
Στο τέλος εφαρμόστηκε και η φωτεινή γραμμή για τη ρύθμιση της γραφής:
Δείτε αναλυτικά τη μέθοδο εδώ.
✺Φωνολογική επίγνωση λέξεων σε /-στης/
με κάρτες & ποτήρι!
Εδώ η παρέμβαση γίνεται για τη φωνολογική ενίσχυση
των λέξεων σε /-στης/.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέων
για τη μαθήτρια με Μαθησιακές δυσκολίες.
Άσκηση:
1. Γράφουμε σε χαρτιά λέξεις που καταλήγουν σε -στης
2. Κάποιες λέξεις έχουν φωνολογικά λάθη προσθήκης /ι/ ανάμεσα στα σύμφωνα σ και τ
3. Το παιδί διαβάζει τη λέξη.
4. Βάζει το σωστή λέξη σε ποτήρι.
Η άσκηση γίνεται σε επίπεδο λέξης και πρότασης.
✺Διάκριση λέξεων με -ια και -αι
με γλωσσοπίεστρα!
Η συγκεκριμένη παρέμβαση γίνεται για τη διάκριση
των λέξεων με -ια και -αι.
Το υλικό προέρχεται από την εξ αποστάσεως εποπτεία γονέων
για τη μαθήτρια με Μαθησιακές δυσκολίες.
Άσκηση:
1. Γράφουμε σε χαρτιά λέξεις που λείπουν τα -αι και -ια.
2. Σε γλωσσοπίεστρα γράφουμε τα -αι και -ια.
3. Το παιδί διαβάζει τη λέξη.
4. Βάζει το σωστό γλωσσοπίεστρο.
✺ Φωνολογική ενημερότητα
για τα συμφωνικά συμπλέγματα!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες μέσα από την
εξ αποστάσεως εποπτεία Ειδικών παιδαγωγών στη βελτίωση της
Φωνολογικής του ενημερότητας.
Άσκηση:
1. Γράφουμε σε χαρτιά λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα χωρίς το ένα από τα δυο σύμφωνα.
2. Σε μανταλάκια γράφουμε όλα τα σύμφωνα.
3. Το παιδί ακούει την κάθε λέξη.
4. Βάζει το σύμφωνο που λείπει.
Το φωτογραφικό υλικό ανήκει στην παιδαγωγό ειδικής αγωγής
σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης για τον μαθητή της.
✺ Ορθογραφία
με εικόνες!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες μέσα από την
εξ αποστάσεως εποπτεία Ειδικών παιδαγωγών στη βελτίωση της
Ορθογραφημένης γραφής.
Άσκηση:
1. Γράφουμε σε post it χαρτιά τις καταλήξεις -ο και -ω
2. Βάζουμε μπροστά στο παιδί εικόνες λέξεων που τελειώνουν σε -ο και -ω.
2. Βάζουμε μπροστά στο παιδί εικόνες λέξεων που τελειώνουν σε -ο και -ω.
3. Το παιδί βάζει την κάθε εικόνα στη σωστή στήλη.
Το υλικό προέρχεται από την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής
σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης για τον μαθητή της.
Δείτε περισσότερες ασκήσεις για την Ορθογραφία:
✺Φωνημική επίγνωση
με γλωσσοπίεστρα!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες μέσα από την
εξ αποστάσεως εποπτεία Ειδικών παιδαγωγών στη βελτίωση της
Φωνημικής του ενημερότητας.
Άσκηση:
1. Γράφουμε τις λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε αριθμώντας με παύλες τα γράμματα τους.
2. Γράφουμε σε γλωσσοπίεστρα τα γράμματα των λέξεων.
2. Γράφουμε σε γλωσσοπίεστρα τα γράμματα των λέξεων.
3. Γράφουμε το πρώτο και το τελευταίο γράμμα. Μπορούμε να μην εφαρμόσουμε αυτό το βήμα αν ο μαθητής μας μπορεί να ανταποκριθεί.
4. Δίνουμε τα ξυλάκια μπερδεμένα. Ξεμπερδεύει τη σειρά.
5. Γράφει με μολύβι τις λέξεις.
Το υλικό προέρχεται από την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής
σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης για τον μαθητή της.
Δείτε περισσότερες ασκήσεις για τη φωνημική επίγνωση:
✺Καταληκτική ορθογραφία
με ποτήρια, γλωσσοπίεστρα &
φύλλο βελτίωσης γραφής!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες μέσα από την
εξ αποστάσεως εποπτεία Ειδικών παιδαγωγών στη βελτίωση της
καταληκτικής ορθογραφίας.
4 ασκήσεις:
1. Γράφουμε σε ποτήρια τα: /το/ και /εγώ/. Το παιδί βάζει στο σωστό ποτήρι τις λέξεις. Παρατηρεί την αντιστοιχία: το →ο και εγώ →ω
2. Γράφουμε σε ποτήρια τις καταλήξεις: -ο και -ω. Το παιδί βάζει στο σωστό ποτήρι τις λέξεις, ανάλογα με την κατάληξη που λείπει.
3. Το παιδί γράφει σε γλωσσοπίεστρα λέξεις κάτω από κάθε στήλη.
2. Γράφουμε σε ποτήρια τις καταλήξεις: -ο και -ω. Το παιδί βάζει στο σωστό ποτήρι τις λέξεις, ανάλογα με την κατάληξη που λείπει.
3. Το παιδί γράφει σε γλωσσοπίεστρα λέξεις κάτω από κάθε στήλη.
4. Υπαγόρευση λέξεων σε -ο και -ω στο φύλλο βελτίωσης γραφής για ενίσχυση και της φωνολογικής ενημερότητας.
Το υλικό το προέρχεται από την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής
σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης.
Δείτε περισσότερες ασκήσεις για την καταληκτική ορθογραφία:
✺Φωνημική επίγνωση
στο ψυγείο με
μαγνητικά γράμματα!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες μέσα από
την
εξ αποστάσεως παρέμβαση στη βελτίωση της
φωνημικής του ενημερότητας.
Οδηγίες:
1. Γράφουμε σε κάρτες λέξεις με φωνολογικά λάθη, ανάλογα με
τα ελλείμματα που παρουσιάζει.
2. Στερεώνουμε στο ψυγείο.
3. Το παιδί διορθώνει τη λέξη συνθέτοντας σωστά τα μαγνητικά γράμματα.
2. Στερεώνουμε στο ψυγείο.
3. Το παιδί διορθώνει τη λέξη συνθέτοντας σωστά τα μαγνητικά γράμματα.
4. Πάντα συμπεριλαμβάνουμε και σωστές λέξεις στις
κάρτες.
Εδώ, παράλληλα με την εξ αποστάσεως παρέμβαση,
ο γονέας σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση
ενίσχυσης
που σχεδιάστηκε στις συνεδρίες μας,
με παιδαγωγικά εργαλεία τα μαγνητικά γράμματα!
✺Ορθογραφία
με
Οικογένειες λέξεων & μαγνητικά γράμματα!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες μέσα
από την
εξ αποστάσεως παρέμβαση στη βελτίωση της
θεματικής ορθογραφίας.
Οδηγίες:
1.Φτιάχνουμε οικογένειες λέξεων που έχουμε διδάξει την
ορθογραφία τους.
2.Αφήνουμε κενό το ζητούμενο γράμμα.
3.Συμπληρώνει με το μαγνητικό γράμμα.
2.Αφήνουμε κενό το ζητούμενο γράμμα.
3.Συμπληρώνει με το μαγνητικό γράμμα.
Οι γονείς, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
Δείτε περισσότερες ασκήσεις με εργαλείο τα μαγνητικά
γράμματα:
✺Κατεύθυνση γραφής για το /3/
με
δαχτυλομπογιές & κάθετο άξονα!
Δαχτυλομπογιές!
Αισθητηριακή γραφή
Η Ειδική παιδαγωγός εφαρμόζει τις ασκήσεις για την
κατεύθυνση γραφής
του αριθμού /3/.
Οι ασκήσεις σχεδιάστηκαν στην εξ αποστάσεως εποπτεία
για το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες που επαναφοιτά
στο Νηπιαγωγείο.
|
2η άσκηση: Κάθετος άξονας και σημεία αναφοράς για
την αρχή, τη μέση το τέλος (μπλε/κόκκινες τελείες) της φοράς
και κατεύθυνσης γραφής.
Στις αισθητηριακές ασκήσεις το ρεπερτόριο αφορούσε σε πολλά
υλικά
και επιφάνειες γραφής!
Μπορεί να σας ενδιαφέρει η κιναισθητική άσκηση για την
καθρεφτική γραφή:
✺Φωνολογική ενημερότητα
με μανταλάκια!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες μέσα από
την
εξ αποστάσεως παρέμβαση
στη βελτίωση της
φωνολογικής ενημερότητας.
Ιδιαίτερα στο επίμονο σύμπτωμα της προσθήκης φωνήεντος σε
2πλο συμφωνικό σύμπλεγμα.
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση
ενίσχυσης
που σχεδιάστηκε στις συνεδρίες μας,
με παιδαγωγικά εργαλεία τα μανταλάκια!
Δείτε την άσκηση για την οπτική διαφοροποίηση με μανταλάκια:
✺ Κεφαλαία σε κύρια ονόματα
με 3 ασκήσεις!
Γλωσσοπίεστρα + αυτοκόλλητα!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες να
αυτοματοποιήσει τη χρήση κεφαλαίου γράμματος στα κύρια
ονόματα.
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι τις 3 ασκήσεις που
σχεδιάστηκαν στις συνεδρίες μας,
με παιδαγωγικά εργαλεία τα γλωσσοπίεστρα και αυτοκόλλητα!
Αν αναζητάτε και άλλες ασκήσεις για τη χρήση του κεφαλαίου:
✺Τροπικά επιρρήματα
με εικονογράφηση!
Η Ειδική παιδαγωγός εφαρμόζει την άσκηση για τα Τροπικά
επιρρήματα
που σχεδιάστηκε στην εξ αποστάσεως εποπτεία
για το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες.
|
2. Ερώτηση: Πώς πηγαίνει το ποδήλατο;
3. Το παιδί απαντάει στην ερώτηση γράφοντας τροπικά
επιρρήματα.
Αν θέλετε μπορείτε να δείτε και την Κιναισθητική άσκηση για
τα Τροπικά επιρρήματα:
✺Εμπλουτισμός Λεξιλογίου
με Legos!
Εδώ βοηθάμε το παιδί με Δυσλεξία να εμπλουτίσει το ενεργό του
Λεξιλόγιο. Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση, που σχεδιάστηκε
στις συνεδρίες μας,
με παιδαγωγικό εργαλείο τα Legos.
1. Στα Legos γράφουμε λέξεις.
2. Το παιδί συνδυάζει τα αντίθετα σε ζευγάρια.
Και άλλες παιδαγωγικές χρήσεις των Legos:
✺Φωνολογική επίγνωση
συμφωνικά συμπλέγματα
με μανταλάκια & γλωσσοπίεστρα!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση, που σχεδιάστηκε στις συνεδρίες μας,
για την ενίσχυση της Φωνολογικής επίγνωσης σε λέξεις με 2πλα συμφωνικά συμπλέγματα!
1. Στα γλωσσοπίεστρα γράφουμε λέξεις χωρίς τα 2πλα συμπλέγματα..
2. Στα μανταλάκια γράφουμε σύμφωνα.
3. Το παιδί ακούει τη λέξη και συμπληρώνει με τα σωστά σύμφωνα.
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση, που σχεδιάστηκε στις συνεδρίες μας,
για την ενίσχυση της Φωνολογικής επίγνωσης σε λέξεις με 2πλα συμφωνικά συμπλέγματα!
1. Στα γλωσσοπίεστρα γράφουμε λέξεις χωρίς τα 2πλα συμπλέγματα..
2. Στα μανταλάκια γράφουμε σύμφωνα.
3. Το παιδί ακούει τη λέξη και συμπληρώνει με τα σωστά σύμφωνα.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις Φωνολογικής ενημερότητας:
✺Ορθογραφία
-ειο -ιο
με Κιναίσθηση στο τετράδιο!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση, που σχεδιάστηκε στις
συνεδρίες μας,
για την ορθογραφική διάκριση των /-ειο/ και /-ιο/!
1. Στο τετράδιο γράφουμε λέξεις χωρίς τα /-ειο/ και /-ιο/.
2. Κολλάμε αυτοκόλλητα στη σελίδα του τετραδίου με /-ειο/ και
/-ιο/.
3. Το παιδί κολλάει στις λέξεις το σωστό αυτοκόλλητο.
✺Κατάληξη ρημάτων
με πινέζες και φελλό!
2. Το παιδι σχηματίζει με τις πινέζες το /-ω/.
|
✺Κατάληξη ρημάτων
με κολάζ!
Άλλη μια άσκηση που σχεδιάστηκε στην
εξ αποστάσεως εποπτεία Ειδικών παιδαγωγών
για την Κιναισθητική ενίσχυση της καταληκτικής Ορθογραφίας
ρημάτων Ενεργητικής φωνής, στο α'πρόσωπο του Ενικού αριθμού.
Η ειδική παιδαγωγός ακολούθησε τα βήματα:
1. Δίνουμε περιοδικά.
2. Το παιδί επιλέγει και κόβει την κατάληξη.
3. Κολλάει στο τετράδιο.
Σημείωση: η συγκεκριμένη άσκηση, όπως και όλα τα κολάζ γραμμάτων,
εξασκεί και τη δεξιότητα της Οπτικής διάκρισης.
✺Όρια λέξεων
με χρώμα!
2. Γράφουμε κάθε πρόταση 2 φορές
3. Επιλέγει την πρόταση με τα αποδεκτά κενά.
|
✺ Διάκριση τσ - στ
με γλωσσοπίεστρα!
Η μητέρα, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε στο σπίτι την άσκηση, που
σχεδιάστηκε στις συνεδρίες μας,
για τη διάκριση των /τσ/ και /στ/!
1. Σε γλωσσοπίεστρα γράφουμε /τσ/ - /στ/
2. Έχουμε λέξεις που λείπουν τα /τσ/ - /στ/
3. Το παιδί ακούει τις λέξεις και βάζει τα ξυλάκια
φτιάχνοντας το σωστό σύμπλεγμα
4. Τέλος τα γράφει και διαβάζει
|
✺ Π ή τ;
Με οπτικό βοήθημα και χρωματική άγκυρα!
2. Λέξεις που λείπουν τα φωνήματα.
3. Συμπλήρωση φωνημάτων.
4. Μαυροπίνακας ως επιφάνεια γραφής.
|
✺ Τσ ή στ;
Βάζοντας μόνο το /τ/!
Η μητέρα, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στις
συνεδρίες μας,
για τη διάκριση των /τσ/ και /στ/!
1. Κωδικοποιούμε το /τ/ με ένα χρώμα.
2. Το παιδί γράφει σε λέξεις μόνο το /τ/ σχηματίζοντας /τσ/
ή /στ/.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις διάκρισης:
|
✺Συμπλήρωση συμφώνων
με οπτικό βοήθημα!
2. Χρήση αντικειμένων ως οπτικά βοηθήματα.
3. Συμπλήρωση συμφώνων.
|
✺ Nτ ή τν;
Με μεγεθυντικό φακό & κρυπτόλεξο!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στις
συνεδρίες μας,
για την ορθή γραφή του /ντ/ και τη διάκριση του από το
/τν/!
1. Κρυπτόλεξο λέξεων με /ντ/ και /τν/.
2. Το παιδί αναζητά τις λέξεις με /ντ/.
3. Κυκλώνει με χρώμα.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με κρυπτόλεξα:
|
✺Π ή μ
με ασπροπίνακα και post it!
|
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στην
εποπτεία,
για τη διάκριση των
π-μ!
1. Ασπροπίνακας.
2. Π και μ σε post it χαρτάκια.
3. Λέξεις που λείπει το π ή μ.
4. Το παιδί ανάλογα κατηγοριοποιεί στη σωστή στήλη και διαβάζει τη
λέξη.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για ακουστική και οπτική διάκριση
:
Οπτική διάκριση με πιάτα! Μαθησιακές δυσκολίες και Δυσλεξία!
✺Συλλαβική επίγνωση & Ανάγνωση
με φύλλα αφρού!
2. Αντίστοιχιση συλλαβών.
|
✺ π ή μ
με φύλλο βελτίωσης γραφής!
Με τη μαθήτρια μου που κάνουμε εξ αποστάσεως παρέμβαση αντιμετωπίζουμε Φωνολογικές αδυναμίες για τα /π/ και /μ/ στα οποία εμφανίζει μεταξύ τους σύγχυση. 1. Γράφουμε λέξεις που λείπουν π ή μ 2. Το παιδί διαβάζει φωναχτά ή σιωπηλά τις λέξεις και συμπληρώνει τα φωνήματα 3. Διαβάζει ολοκληρωμένες τις λέξεις στο τέλος Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με Φύλλο βελτίωσης γραφής: Βάλε τη σφραγίδα! Για να μην κολλάμε τις λέξεις στη Δυσλεξία |
✺Της ή τις
με εικονογράφηση!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στην
εποπτεία,
για την ορθογραφική διάκριση των φωνητικά
ίδιων άρθρων /της/ και /τις/!
1. Εικονογραφούμε το άρθρο /της/.
2. Το παιδί κλίνει τη λέξη.
3. Γράφει αυθόρμητα παραδείγματα στη Γενική Ενικού.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με Εικονογράφηση:
|
Με τα μάτια στον τόνο! Μαθαίνουμε να βάζουμε τόνους στη Δυσλεξία
✺Ουσιαστικά & Επίθετα
με Lego!
Η μητέρα, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στην
εποπτεία,
για την εξάσκηση στη διάκριση και χρήση
Ουσιαστικών και Επιθέτων!
1. Γράφουμε στα Lego ουσιαστικά και επίθετα.
2. Φτιάχνουμε δυο στήλες.
3. Το παιδί επιλέγει και ενώνει το κάθε Lego με τα σωστό
ζευγάρι του πχ. ζωηρός σκύλος.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με Ουσιαστικά &
Επίθετα:
|
Το πιάτο slider! Η ορθογραφία των ουσιαστικών αλλιώς!
✺Jenga
για συνώνυμα & αντίθετα!
Η ειδική παιδαγωγός σε
εξ αποστάσεως εποπτεία
εφαρμόζει την άσκηση που σχεδιάσαμε
για βελτίωση του Λεξιλογίου προσαρμόζοντας το
επιτραπέζιο παιχνίδι Jenga.
|
2. Διαβάζω τη λέξη.
3. Λέω το συνώνυμο ή αντίθετο και συνεχίζω.
✺ Σύνθεση λέξεων
με πυραμίδες!
Η ειδική παιδαγωγός Δήμητρα Γομπάκη
κάνει παρέμβαση για βελτίωση της ανάγνωσης
εφαρμόζοντας τη μέθοδο με τις Πυραμίδες.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικές οδηγίες της
αναγνωστικής μεθόδου
εδώ.
1. Φτιάχνω πυραμίδες.
2. Γράφω τα γράμματα της λέξης σε ζιγκ ζαγκ
δομή.
3. Το παιδί ενώνει τα γράμματα και συνθέτει τη
λέξη.
4. Τη διαβάζει.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με μεθόδους
ανάγνωσης:
|
Ας το πάρει το κύμα! Μια αναγνωστική μέθοδος για παιδιά με δυσλεξία
✺Αντίθετα ρημάτων
με μανταλάκια!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στην
εποπτεία,
για την εξάσκηση στα αντίθετα ρήματα.
1. Γράφουμε ρήματα σε κάρτες.
2. Γράφουμε τα αντίθετα τους σε μανταλάκια.
3. Το παιδί επιλέγει και ενώνει τα αντίστοιχα.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με μανταλάκια:
✺ Γένη ουσιαστικών
με πολλαπλή επιλογή
(multiple choice)!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε την άσκηση, που σχεδιάστηκε στην
εποπτεία,
για την εξάσκηση στα γένη των Ουσιαστικών.
1. Γράφουμε προτάσεις.
2. Δίπλα σε κάθε ουσιαστικό φτιάχνουμε τρία κάθετα κουτάκια με το κάθε γένος το καθένα.
3. Το παιδί επιλέγει, χρωματίζοντας το σωστό γένος κάθε
φορά!
Αν σας φαίνονται ενδιαφέρουσες οι ασκήσεις με πολλαπλή
επιλογή:
✺ Φωνολογική αυτονομία αντωνυμιών
με ψηφιακό χαρτί-γραφίδα!
Η ειδική παιδαγωγός σε εποπτεία εξ αποστάσεως
κάνει παρέμβαση για τα όρια των λέξεων.
Η άσκηση που σχεδιάστηκε στην εποπτεία:
Το παιδί με χρήση ψηφιακού χαρτιού
συμπληρώνει δίπλα σε ουσιαστικά τις αντωνυμίες, που
συχνά "κολλάει" ως μια λέξη.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για όρια των
λέξεων:
|
✺Κανόνες πρότασης
με εικονογράφηση!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει πως εφάρμοσε εικονογραφικά
τους κανόνες της πρότασης.
Οι κανόνες σχεδιάστηκαν με τρόπο
που βοηθά στην καλύτερη απομνημόνευση και ανάκληση
τους.
Αριθμούμε τον κάθε κανόνα. Δίπλα ακολουθεί η
εικονογράφηση τους.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με εικονογράφηση:
|
Πού πέταξε η μύγα; Επιρρήματα & Δυσλεξία
✺Όρια λέξεων
με μια κόκκινη κουκκίδα!
Η ειδική παιδαγωγός σε εποπτεία εξ αποστάσεως
κάνει παρέμβαση για τα όρια των λέξεων.
Η άσκηση που σχεδιάσαμε:
1. Το παιδί ακούει προτάσεις.
2. Γράφει κάθε λέξη που ακούει σε παύλα.
3. Βάζει μια κόκκινη κουκκίδα ανάμεσα.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για όρια των
λέξεων:
|
✺Διάκριση γ-ρ
με pipe cleaners!
|
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει την εφαρμογή της άσκησης που
σχεδιάστηκε
για να πετύχουμε τη Φωνημική διάκριση των /γ-ρ/.
Κάνουμε δυο στήλες των γ και ρ. Το παιδί βλέπει λέξεις-κάρτες
που λείπουν τα γ-ρ.
Αντιστοιχεί την κάθε λέξη στη σωστή στήλη.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις με pipe cleaners:
✺Ακουστική διάκριση φωνηέντων
στο τετράδιο!
Εδώ σε εξ αποστάσεως παρέμβαση κάνουμε μια άσκηση για να "ακούμε" όλα τα φωνήεντα στις λέξεις. Το παιδί (Β' Δημ) ακούει λέξεις και γράφει μόνο τα φωνήεντα στη σωστή σειρά. Χωρίζουμε σε 2βες, 3βες, 4βες και βάζουμε και Τονισμό! Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για ακουστική διάκριση: Λέξεις με lego (2)! Δυσορθογραφία και Δυσλεξία |
σε εικόνες!
Ο γονέας, σε εξ αποστάσεως εποπτεία για γονείς,
μας δείχνει την εφαρμογή της άσκησης που
σχεδιάστηκε
για τον καλύτερο χειρισμό των επιθέτων.
Το παιδί αντιστοιχεί σε εικόνες-ουσιαστικά τα επίθετα
που του δίνονται σε κάρτες.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για επίθετα:
|
✺ Καταληκτική ορθογραφία ι-η
με αυτοκόλλητα!
της καταληκτικής ορθογραφίας που σχεδιάστηκε
για τις καταλήξεις /ι/ και /η/.
Λέξεις που λείπουν καταλήξεις.
Αυτοκόλλητα με /ι/ και /η/.
Ο μαθητής επιλέγει το σωστό αυτοκόλλητο.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για ορθογραφία:
✺ Τοποθέτηση γραμμάτων
με χρώμα!
Εδώ σε εξ αποστάσεως παρέμβαση κάνουμε μια άσκηση για τα Ψηλά και Χαμηλά γράμματα. Η μαθήτρια (Β' Δημ) ακούει λέξεις, τις γράφει και τονίζει με κόκκινο τα χαμηλά και με πράσινο τα ψηλά γράμματα! Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για τα γράμματα: Ακολούθησε τη φωτεινή γραμμή! Αντιμετώπιση της Δυσγραφίας και βελτίωση του γραφικού χαρακτήρα |
με μανταλάκι!
|
Εδώ το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες εξασκείται στον
Τονισμό!
Πρέπει να σβήσει τους περιττούς τόνους και να
αφήσει τον σωστό.
Χρησιμοποιούμε σαν εργαλείο ένα μανταλάκι με πομ πομ!
Την εικόνα μοιράζεται η μητέρα σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα.
Πρέπει να σβήσει τους περιττούς τόνους και να
αφήσει τον σωστό.
Χρησιμοποιούμε σαν εργαλείο ένα μανταλάκι με πομ πομ!
Την εικόνα μοιράζεται η μητέρα σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα.
Δείτε και άλλες ασκήσεις που σβήνουμε αντί να
γράφουμε:
✺Αντίθετα
με Lego!
Ο γονέας σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα
μας δείχνει την εφαρμογή της άσκησης που σχεδιάστηκε
για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου.
Το παιδί φτιάχνει τα ζευγάρια των αντίθετων λέξεων.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για λεξιλόγιο:
✺ Λέξεις με σμ,σβ,σγ
στο τετράδιο!
κάνει παρέμβαση για τις λέξεις με /σμ,σβ,σγ/.
1. Εξηγώ με σχεδιάγραμμα.
2. Υπαγόρευση και Κατηγοριοποίηση σε στήλες.
3. Διάκριση ζ-σ.
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για λέξεις με σμ,σβ, σγ:
✺ Περιγραφή αντικειμένου
με σχεδιάγραμμα!
Σκελετός της έκθεσης περιγραφής αντικειμένου.
Σκοπός το παιδί με Μαθησιακές δυσκολίες
να μάθει να συνθέτει μόνο του το σχεδιάγραμμα
μετατρέποντας το μετά σε έκθεση!
Εδώ η πετυχημένη προσπάθεια ενός παιδιού με
Δυσορθογραφία!
✺Διάκριση /τσ/ και /στ/
με χαρτόνι, καλαμάκια και εικόνες!
Η μητέρα σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα μαθαίνει στο παιδί τη διάκριση των /τσ/ και /στ/! Φτιάχτηκαν καρτέλες με τα δίψηφα σύμφωνα και επιλέχθησαν εικόνες με αντίστοιχες λέξεις. Κάθε φορά που το παιδί έβλεπε μια εικόνα σήκωνε την αντίστοιχη καρτέλα! |
Αν θέλετε και άλλες ασκήσεις για διάκριση τσ και στ:
✺Εποχές και λεξιλόγιο
με εικονογράφηση!
Η μητέρα σε
εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα
μας δείχνει
την εφαρμογή της άσκησης που σχεδιάσαμε!
Λέξεις και Χειμώνας - Καλοκαίρι, οι κατηγορίες.
Όλα με εικονογραφική ενίσχυση.
Το παιδί πρέπει να αντιστοιχίσει ανάλογα.
✺Σημασιολογία και συνώνυμα
με εικονογράφηση!
Δείχνουμε τη σημασιολογία των λέξεων με εικονογράφηση σε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες και έλλειμμα σε παθητικό λεξιλόγιο. Εδώ σε εξ αποστάσεως παρέμβαση! |
✺Λέξεις σε -είο
με μια πόρτα!
Σε εξ αποστάσεως παρέμβαση κάναμε ταυτόχρονα (παιδαγωγός και μαθητής) ένα σχεδιάγραμμα για την ορθογραφία των λέξεων σε -είο. Είναι οι λέξεις που ανοίγεις μια πόρτα για να μπεις! |
✺ Ορθογραφία /τον-των/
εικονογραφικά!
Η ειδική παιδαγωγός σε εποπτεία εξ αποστάσεως δείχνει την εικονογραφική ορθογραφία: τον-των! Χρησιμοποιούμε: α) εκ περιτροπής γραφή (πρόληψη κόπωσης από τη γραφή) β) χρήση χρώματος για Οπτική μνήμη |
✺ Ανάπτυξη παραγράφου
με σχεδιάγραμμα!
✺ Κανόνας αυτοδιόρθωσης
στο τετράδιο!
✺ Σχηματισμός γραμμάτων
με μπατονέτες και χρώματα!
Σχηματισμός γραμμάτων με μπατονέτες και
χρώματα, |
✺ Φωνολογική επίγνωση συλλαβής
με κουτάκια & τουβλάκια!
Γράφουμε τις λέξεις. Χωρίζουμε σε κουτάκια.
1. γράφουμε τις συλλαβές και χρωματίζει το παιδί!
2. γράφει το παιδί και χρωματίζει!
3. βάζει τουβλάκια όσα και οι συλλαβές!
(Εφαρμογή της παιδαγωγού σε
εποπτεία εξ αποστάσεως, Κύπρος)
✺Διάκριση ορθογραφίας -ης & -εις
με χρώματα!
Εισαγωγική άσκηση ορθογραφίας για τις ίδιες φωνητικά καταλήξεις
-ης και -εις. Χωρίζουμε δυο στήλες με τα άρθρα τους και την αντίστοιχη κατάληξη. Τονίζουμε με χρώματα! |
✺Κανόνας ορθογραφίας
με σχεδιάγραμμα!
Κανόνας ορθογραφίας για τις οικογένειες των λέξεων και τα μορφήματα που εμφανίζονται. Σχεδιάγραμμα λιτό και σαφές, με παραδείγματα! |
✺Κανόνας ανάγνωσης λέξης
με εικονοποιήση!
✺Ορθογραφική διάκριση /τρία/ και /τρεις/
με λίστες & χρώμα!
✺Φωνολογική διάκριση συνδυασμών
με κάρτες!
Γράφουμε σε κάρτες τους συνδυασμούς που μπερδεύει
φωνολογικά. Το παιδί ακούει λέξεις με τους συνδυασμούς και δείχνει αυτόν που ακούει. |
✺Διάκριση ο-ω
με βαζάκια!
Ορθογραφική διάκριση των καταλήξεων ο και ω. Το παιδί διαβάζει λέξεις στις οποίες λείπουν οι καταλήξεις. Κάθε φορά επιλέγει ποια είναι η σωστή κατάληξη, βάζοντας τη λέξη στο σωστό βαζάκι! |
✺Διάκριση θ-δ
με τουβλάκια!
Το παιδί ακούει λέξεις και κάθε φορά που ακούει το γράμμα βάζει και από ένα τουβλάκι! |
✺ Εικονογραφική μέθοδος
για τη θεματική Ορθογραφία!
Όταν τα παιδιά με δυσλεξία χρειάζονται βοήθεια για να
κατακτήσουν τη θεματική ορθογραφία λέξεων! |
✺ Ο κύκλος του Χρόνου
με χρώματα!
Παρουσιάζουμε τον κύκλο του Χρόνου με τους 12 μήνες και τις 4
εποχές. Για κάθε μήνα αναφέρουμε γεγονότα που τον χαρακτηρίζουν! |
✺ Οικογένειες λέξεων
με ένα σχεδιάγραμμα!
Με αυτό το απλό σχήμα δείχνουμε στο παιδί με δυσλεξία οπτικά τι σημαίνει οικογένειες λέξεων και πως συνδέονται μεταξύ τους! |
✺ Προθέσεις
με Κιναίσθηση και χρώμα!
✺ Ορθογραφία πολλή - πολύ
με Εικονογραφική μέθοδο!
Παρουσιάζουμε τα δυο λλ της λέξης /πολλή/ με δυο σκίτσα
κοριτσιών που φοράνε φούστα. Τονίζουμε το /λ/ σαν μέρος από τα μαλλιά και της φούστας τους. Συνδυάζουμε το θηλυκό με την έννοια του /πολλή/! |
Καλή επιτυχία!
✺ Πάθη φωνηέντων
με Κιναίσθηση!
Κόβουμε λωρίδες χαρτιού και γράφουμε με τον παραπάνω τρόπο
τα πάθη φωνηέντων! |
Ζητάμε από το παιδί να πει ποιες είναι οι ολόκληρες λέξεις που κόπηκαν! |
Το παιδί ελέγχει αν απάντησε σωστά ανοίγοντας κάθε φορά το "παραθυράκι"! |
Καλή επιτυχία!
✺ Ορθογραφία αρσενικών σε -ης
με γλωσσοπίεστρα!
Σε γλωσσοπίεστρα γράφουμε την κατάληξη /-ης/ τονίζοντας με
διαφορετικό χρώμα το /η/. Το παιδί διατρέχει το χαρτί με τις λέξεις και τοποθετεί την κατάληξη. Κάθε φορά διαβάζει τη λέξη που σχηματίζεται. |
Καλή επιτυχία!
✺ Κρυπτόλεξο με χάρακα
για την
Οπτική διάκριση & Συγκέντρωση!
Καλή επιτυχία!
✺ Φωνολογική διάκριση γ & δ
με καπάκια!
Καλή επιτυχία!
✺Επεξεργασία εκφωνήσεων!
Η σωστή επεξεργασία των εκφωνήσεων πρέπει να ειναι μέρος της ειδικής
παρέμβασης!
✺Τοποθέτηση
γραμμάτων
με ασπροπίνακα!
Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο με ποικιλία λέξεων ώστε να καλύψουμε τη γραφή όλων των γραμμάτων! |
Καλή επιτυχία!
✺Διάκριση Φ & Θ
με έναν κύκλο!
Κάνουμε στο κέντρο έναν μεγάλο κύκλο. Λέμε στο παιδί λέξεις που
έχουν μέσα Φ ή Θ. Κάθε φορά το παιδί πρέπει να προσθέσει μια κάθετη ή οριζόντια γραμμή και να πει το αντίστοιχο γράμμα! |
Καλή επιτυχία!
✺ Όρια λέξεων
με μια κόκκινη κουκίδα!
Καλή επιτυχία!
✺Διάκριση τσ & στ
σε αλουμινόχαρτο!
Χρησιμοποιούμε το αλουμινόχαρτο ως διαφορετική επιφάνεια γραφής! |
Καλή επιτυχία!
✺ Τι είμαι; Γραμματική
με ένα παιχνίδι!
Ένα παιχνίδι με δυο παίχτες. Ο ένας παίχτης βάζει μια λέξη στο μυαλό του. Λέει αν είναι Ουσιαστικό, Ρήμα, Επίθετο. Ο άλλος παίχτης μέσα από ερωτήσεις εντοπίζει τη λέξη! |
Καλή επιτυχία!
✺ Ο κύκλος των Εποχών
με σχεδιάγραμμα!
Φτιάχνουμε στο τετράδιο ένα κυκλικό σχεδιάγραμμα των Εποχών.
Γεμίζουμε μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις την κάθε εποχή με τις αντίστοιχες λέξεις κλειδιά. |
Καλή επιτυχία!
✺ Φωνημική επίγνωση για /γ/
& /χ/
με αυτοκόλλητα!
Το παιδί ακούει τις λέξεις και διαλέγει ποιο αυτοκόλλητο
θα κολλήσει στη κενή θέση! |
Σε επόμενο στάδιο μπορεί να μην ακούει τις λέξεις αλλά διαβάζοντας φωναχτά ή σιωπηρά (από μέσα του) να διαλέγει το σωστό αυτοκόλλητο! |
Καλή επιτυχία!
✺Κανόνες στίξης και γραπτού
λόγου
με σχεδιάγραμμα!
Φτιάχνουμε ένα απλό σχεδιάγραμμα με τελείες για τους κανόνες του Γραπτού λόγου το οποίο εμπλουτίζουμε και ανανεώνουμε συνεχώς. Το χρησιμοποιούμε σαν εργαλείο αυτοδιόρθωσης! |
Καλή επιτυχία!
✺Ορθογραφία με εικονογραφική
μέθοδο
για το /οι/!
Λέξεις για το /οικ/! |
Λεξεις για το /οιν/! |
Λέξεις για το /κοιν/! |
Καλή επιτυχία!
✺Ορθογραφία με ζωγραφική!
Λέξεις με /αι/ ! |
Λέξεις με /ει/! |
Εικονοποίηση δύσκολου γράμματος μέσα σε λέξη σύμφωνα με τη σημασία της λέξης! |
Καλή επιτυχία!
✺Εκμάθηση Ορίων λέξεων &
Ακουστική μνήμη
με οριοθέτηση προτάσεων!
Αν το παιδί "κολλάει" τις λέξεις μεταξύ τους, πριν υπαγορεύσουμε τη πρόταση έχουμε οριοθετήσει τη θέση των λέξεων. Το παιδί ακούει και γράφει τις λέξεις στις θέσεις, με τη σειρά. |
Καλή επιτυχία!
✺Κατάληξη Ρημάτων
με μανταλάκια!
Γράφουμε σε καρτούλες, ρήματα χωρίς κατάληξη. Σε μανταλάκια γράφουμε τις καταλήξεις! |
Το παιδί επιλέγει τη σωστή κατάληξη! |
Καλή επιτυχία!
✺Διάκριση Παρατατικού &
Αόριστου
με γλωσσοπίεστρα!
Διάκριση, κατηγοριοποίηση ρημάτων στον Παρατατικό και Αόριστο! |
Δημιουργία προτάσεων από τα δοσμένα ρήματα! |
Καλή επιτυχία!
✺Ερωτήσεις κειμένου
με γλωσσοπίεστρα!
Γράφετε τις ερωτήσεις για την ανάλυση του κειμένου σε
γλωσσοπίεστρα και τις εμφανίζετε σταδιακά. Το παιδί εντοπίζει
πρώτα την απάντηση στο κείμενο, απαντάει προφορικά και τέλος γραπτά! |
Καλή επιτυχία!
✺Ανάλυση χαρακτήρα
με ένα σκίτσο!
Χωρίζουμε το σκίτσο στη μέση αναπαριστώντας το Έξω και το Μέσα.
Ανάλογα γεμίζουμε με Επίθετα! |
Καλή επιτυχία!
✺Επεξεργασία γραπτού λόγου
με κολάζ εφημερίδας!
Διαλέγουμε το θέμα επεξεργασίας. Κόβουμε και κολλάμε όλα τα
σχετικά στοιχεία & το κείμενο που θα αναλύσουμε. Έπειτα βάζουμε ερωτήσεις και το παιδί απαντάει γραπτά. |
Καλή επιτυχία!
✺Τρίλιζα με λέξεις!
Παίζουμε το παιχνίδι Τρίλιζα αλλά με λέξεις! Εδώ επιλέξαμε αρσενικά σε /-ης/ για εξάσκηση Ορθογραφίας! |
Καλή επιτυχία!
✺Φωνολογική διάκριση /τσ/ &
/στ/
με μανταλάκια!
Γράφουμε λέξεις που λείπουν τα /τσ/ & /στ/. Γράφουμε πάνω
σε μανταλάκια τα τσ & στ. Τα βάζουμε μπροστά στο παιδί και του δίνουμε μια μια τις λέξεις. |
Το παιδί διαβάζει από μέσα του τη λέξη και επιλέγει το σωστό
μανταλάκι. Κερδίζει όλες τις κάρτες που φτιάχνει σωστά. |
Καλή επιτυχία!
✺Μορφολογική διάκριση των /υ/
& /π/
με ένα σχήμα!
Έτσι εμπνεύστηκε ο μαθητής της Γ' Δημοτικού την διάκριση των
/υ/ & /π/! Πρόκειται για μια καθρεφτικού τύπου σύγχυση. |
✺Έλεγχος μολυβιού
με πινέζες & κηρομπογιές!
Βάζουμε τις πινέζες πάνω σε επιφάνεια φελλού ή αφρολέξ σε
σχηματισμούς! Το παιδί πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο που θα του υποδειχθεί! |
Καλή επιτυχία!
✺Καταληκτική Ορθογραφία
με γλωσσοπίεστρα & μανταλάκια!
Σε γλωσσοπίεστρα γράφουμε τις λέξεις αφήνοντας κενό στη
κατάληξη. Σε μανταλάκια γράφουμε τις καταλήξεις. Το παιδί επιλέγει το σωστό μανταλάκι και το τοποθετεί! |
Καλή επιτυχία!
✺Παθητικό & ενεργητικό
λεξιλόγιο
με post it!
Με θέμα μας τη Γυμναστική γράψαμε λέξεις σχετικές και
αναπτύξαμε το θέμα σφαιρικά! Συμπεριλάβαμε ουσιαστικά, επίθετα, ρήματα, επιρρήματα! |
Εμπλουτισμός λεξιλογίου και ενίσχυση στην ανάκληση λέξεων! |
Καλή επιτυχία!
✺Φωνημική ενημερότητα
με γρίφους!
Φτιάχνουμε γρίφους για να βρει το παιδί τις λέξεις με /φ/ & /θ/ που θέλουμε! |
Το παιδί βρίσκει τις ζητούμενες λέξεις και τις αντιστοιχεί στη σωστή λίστα! |
Καλή επιτυχία!
✺Φωνημική διάκριση τσ & στ
με post it & κάρτες!
Γράφουμε λέξεις αφήνοντας κενό όπου μπαίνει τσ & στ.
Το παιδί βλέπει την κάρτα, αναγνωρίζει τη λέξη και κατηγοριοποιεί αντίστοιχα! |
Καλή επιτυχία!
✺Κιναισθητική γραφή
με bubble wrap!
Το παιδί σπάει τις φούσκες διατρέχοντας το περίγραμμα του
γράμματος με τη σωστή κατεύθυνση! |
Το ίδιο κάνει και με τη συλλαβή! |
Καθώς και με λέξεις! |
Πλεονεκτήματα:
- Εξάσκηση στη μορφολογία μέσα απο τις αισθήσεις και την κίνηση.
- Απεγκλωβισμός από το "χαρτί & μολύβι".
- Κατάλληλη για παιδιά με δυσγραφία.
Καλή επιτυχία!
✺Ουσιαστικά σε -είο
με ποτήρι & ξυλάκια!
Απλή καταγραφή ουσιαστικών σε -είο για εκμάθηση ορθογραφίας! |
Πλεονεκτήματα:
- Εναλλακτικός τρόπος καταγραφής
- Διατήρηση ενδιαφέροντος
- Συμμετοχή της κίνησης
- Γραφή σε οριοθετημένο πλαίσιο
✺Μορφολογική διάκριση φ &
σ
με καρδιές στο ποτήρι!
Για να ξεχωρίσουμε μορφολογικά τα σύμφωνα /φ/ & /σ/ γράφουμε πάνω στις καρδιές λέξεις με φ & σ. Τις κρύβουμε! |
Το παιδί επιλέγει από τις κρυμμένες λέξεις, διαβάζει και καρφώνει ανάλογα! |
Πλεονεκτήματα:
- Συντονισμό χεριού-ματιού.
- Διάκριση γραμμάτων που μοιάζουν μορφολογικά μεταξύ τους.
- Κιναίσθηση.
- Μάθηση μέσω παιχνιδιού.
- Ανάγνωση.
✺Φωνημική διάκριση τσ &
στ
με μαγνητικά γράμματα!
Εκτυπώνουμε τις κάρτες για /τσ/ & /στ/. Το παιδί συμπληρώνει με μαγνητικά γράμματα τον κατάλληλο συνδυασμό! |
Κατεβάστε & εκτυπώστε τις κάρτες
εδώ!
✺Φωνημική διάκριση
με ποτήρια & πομ-πομ!
Σε χαμηλά ποτήρια γράφουμε τα φωνήματα που μπερδεύει το παιδί. Ακούει λέξεις που περιέχουν τα φωνήματα. Βάζει "καλάθι" ανάλογα με το φώνημα που έχει η κάθε λέξη που ακούει! |
Πλεονεκτήματα:
- Λεπτή κινητικότητα.
- Συντονισμός χεριού ματιού.
- Συγκέντρωση.
- Κιναίσθηση.
- Αυξημένο κίνητρο.
- Φωνημική ενημερότητα.
✺Φωνημική διάκριση
με scrabble!
Στο φύλλο βελτίωσης γραφής γράφουμε λέξεις χωρίς τα φωνήματα με τα οποία θα δουλέψουμε. Βάζουμε τα γράμματα scrabble μπροστά στο παιδί. |
Λέμε τη λέξη και το παιδί επιλέγει & τοποθετεί! Εδώ ενισχύσαμε τη Φωνημική ενημερότητα των /φ/ & /θ/. |
Εδώ η μητέρα, σε εξ αποστάσεως εποπτεία γονέα, μας δειχνει την εφαρμογή της άσκησης για τη διάκριση των γ-χ |
✺Καταληκτική
Ορθογραφία
με ξυλάκια!
Δουλεύουμε τις καταλήξεις /-ο/ & /-ω/ με κατηγοριοποίηση. Συνδέουμε το άρθρο το και την προσωπική αντωνυμία εγώ με την αντίστοιχη κατάληξη! |
Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε ποτήρια! |
Πλεονεκτήματα:
- Λεπτή κινητικότητα
- Συγκέντρωση
- Διαφορετική εμπειρία γραφής
- Ορθογραφία μέσα από αντίθεση που δουλεύεται ταυτόχρονα
✺Παραγωγή ιστορίας
με
σχεδιάγραμμα
& κάρτες!
Το παιδί δομεί μια ιστορία μέσα από κάρτες & σχετικό λεξιλόγιο. Η δομή της ιστορίας γίνεται σύμφωνα με το "μικρό σχεδιάγραμμα για μια μεγάλη ιστορία"! |
Οφέλη:
- αφηγηματικός λόγος
- παραγωγή γραπτού λόγου
- χρήση εικόνας
- εμπλουτισμός λεξιλογίου
- σχεδιάγραμμα με 7 βήματα
✺Μορφολογία γραμμάτων (3)
με ξυλάκια!
Γράφουμε σε ξυλάκια τα γράμματα σαν παζλ! |
Ενώνουμε κεφαλαία & πεζά μαζί! |
Οφέλη:
- Συγκέντρωση
- Λεπτή κινητικότητα
- Κίνηση
Καλή επιτυχία!
✺Εμπλουτισμός λεξιλογίου
σε ποτήρι!
Σε ποτήρι αφρού βάζουμε ένα θέμα. Με οδοντογλυφίδες γράφουμε & καρφώνουμε λέξεις σχετικές! |
Πλεονεκτήματα:
- Απεμπλοκή από το "χαρτί & μολύβι"
- Ενεργό ενδιαφέρον
- Κιναισθητική προσέγγιση
Καλή επιτυχία!
✺Φωνημική διάκριση
με μανταλάκια!
Κόβουμε χαρτάκια & γράφουμε λέξεις χωρίς το πρώτο
γράμμα. Σε μανταλάκι γράφουμε στις δυο πλεύρες τα γράμματα που θέλουμε να "ξεμπερδέψουμε"! |
Λέμε τη λέξη & το παιδί βάζει το μανταλάκι με το σωστό
γράμμα! Εδώ έγινε διάκριση των /ξ/ & /ψ/! |
Καλή επιτυχία!
✺Μορφολογία Γραμμάτων (2)
με legos!
Γράφουμε γράμματα σε legos σαν παζλ που ολοκληρώνεται με δυο ή τρία κομμάτια! Το παιδί βρίσκει & ενώνει! |
Δεξιότητες:
- Οπτική διάκριση
- Λεπτή κινητικότητα
- Μορφολογία γραμμάτων
- Διατήρηση προσοχής
Καλή επιτυχία!
✺Ισότητες στα Μαθηματικά
με έναν ήλιο!
Φτιάχνουμε ήλιους με ισότητες μαθηματικών πράξεων! |
Πλεονεκτήματα:
- διατήρηση ενδιαφέροντος
- επιλογή μέσα από απόρριψη
- εξάσκηση σε μαθηματικές ισότητες με κιναίσθηση
- δημιουργικότητα
Καλή επιτυχία!
✺Μορφολογία γραμμάτων (1)
με παζλ γραμμάτων!
Εκτυπώνοουμε ή σχεδιάζουμε γράμματα. Τα κόβουμε σε σημεία σαν παζλ! |
Το παιδί προσπαθεί να αναγνωρίσει το γράμμα & να το σχηματίσει! |
Δεξιότητες:
- μορφολογία γραμμάτων
- λεπτή κινητικότητα
- βελτίωση γραφής
- προσανατολισμός στο χώρο
Καλή επιτυχία!
✺Φωνημική επίγνωση
με μαγνητικά γράμματα!
Σε λέξεις τις οποίες θέλουμε να διδάξουμε στο δυσλεξικό παιδί παραλείπουμε συλλαβή ή γράμμα και το παιδί συμπληρώνει με μαγνητικά γράμματα! |
Πλεονεκτήματα:
- κιναισθητική μάθηση
- εγρήγορση ενδιαφέροντος
- διατήρηση συγκέντρωσης
Καλή επιτυχία!
✺Κωδικοποίηση Ανάγνωσης
με ένα χρωματιστό ψάρι!
Σε έτοιμο σχέδιο γεμίζουμε με συλλαβές ή λέξεις και ορίζουμε από ένα χρώμα για την κάθε μια. Το παιδί πρέπει να αναγνωρίσει & να ζωγραφίσει! |
Δεξιότητες:
- οπτική διάκριση
- ανάγνωση
- ζωγραφική σε πλαίσιο
Καλή επιτυχία!
✺Μετοχές VS Επίθετα
με ποτήρια & οδοντογλυφίδες!
Κατηγοριοποιούμε με ποτήρια αφρού καρφώνοντας τις οδοντογλυφίδες! |
Δεξιότητες:
- κατηγοριοποίηση όρων γραμματικής
- διάκριση μετοχών/επιθέτων
- λεπτή κινητικότητα
Καλή επιτυχία!
✺Συλλαβές & Λέξεις
στο πιάτο!
✺Ενεστώτας & Αόριστος
χωρίς χαρτί & μολύβι!
Γράφουμε γύρω, γύρω συλλαβές & το παιδί αντιστοιχεί με μανταλάκι! |
Γύρω, γύρω λέξεις & αντιστοιχεί πάλι το μανταλάκι! Εδώ με λέξεις για τον συνδυασμό /αυ/! |
Δεξιότητες:
- οπτική διάκριση
- λεπτή κινητικότητα
- ανάγνωση
- συγκέντρωση
Καλή επιτυχία!
✺Μαθηματικά
με μανταλάκια & ξυλάκια!
Γράφουμε διαδοχικές κλίμακες ή πράξεις και συμπληρώνει με μανταλάκια! |
Πλεονεκτήματα:
- λεπτή κινητικότητα
- κιναισθητική προσέγγιση
Καλή επιτυχία!
✺Ενεστώτας & Αόριστος
χωρίς χαρτί & μολύβι!
1. Αόριστος ρημάτων σε /-ωνω/ σε ξυλάκια! |
2. Το παιδί παίρνει τυχαία ξυλάκια και συμπληρώνει τον Ενεστώτα τους! |
Οφέλη:
Καλή επιτυχία!
* Το κείμενο που εμφανίζεται στις φωτογραφίες είναι από το βιβλίο: "Οι πρώτες μου εκθεσούλες", Αμαλία Ζώη, εκδόσεις Σαββάλας
Καλή επιτυχία!
- μεγαλύτερη συμμετοχή
- αυξημένο ενδιαφέρον
- βελτίωση γραφής σε πλαίσιο
- ενίσχυση συγκέντρωσης
Καλή επιτυχία!
✺Γρήγορο Λεξιλόγιο
κατά την ανάγνωση!
1. Επιλέγουμε το κείμενο! |
2. Εντοπίζουμε τις λέξεις που θα αντικαταστήσουμε! |
3. Αντικαθιστούμε με post it χαρτάκια τις λέξεις με συνώνυμες! Ξαναδιαβάζουμε με τις νέες λέξεις! |
Οφέλη:
- άμεση ανάπτυξη λεξιλογίου
- εμπλουτισμός ενεργού λεξιλογίου
- συνειδητοποίηση του λειτουργικού ρόλου των συνωνύμων
* Το κείμενο που εμφανίζεται στις φωτογραφίες είναι από το βιβλίο: "Οι πρώτες μου εκθεσούλες", Αμαλία Ζώη, εκδόσεις Σαββάλας
Καλή επιτυχία!
✺ Τρόποι συνεργασίας:
- Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
- Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.
26 σχόλια:
Πολύ γενναιόδωρα δοσμένο υλικό
Ευχαριστώ πολύ Ευγενία!
Πολυ ενδιαφέρουσα δουλεια, με φαντασία και δημιουργικοτητα! Πολλά συγχαρητήρια!
Καλησπέρα! Ευχαριστώ και χαίρομαι που φαίνεται χρήσιμο το υλικό που ανεβάζω. Ελπίζω να τα λέμε συχνά!
Συγχαρητήρια! Πολύ ωραίες ιδέες, φτιαγμένες με μεράκι και αγάπη! Ευχαριστούμε!
Ευχαριστώ πολύ Λια!
Υπέροχη δουλειά!
Αναστασία ευχαριστώ για τα καλά λόγια! Ελπίζω να σου φανούν χρήσιμες!
ΟΛΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΤΟΣΟ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ "ΜΕΡΑΚΙ"!! ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ!! ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ!!
Χριστίνα είσαι πολύ συγκινητική! Ευχαριστώ θερμά! Ελπίζω έστω και μέσα από εδώ να παίρνεις ότι χρειάζεσαι.
Πραγματικά πολύ ωραίο υλικό! Μπράβο σας!!!
Ευχαριστώ πολύ Σοφία για την ανταπόκριση!
Αυτός είναι , κατά τη γνώμη μου, ο καταλληλότερος τρόπος για να μαθαίνουν τα παιδιά, όλα τα παιδιά.Ετσι το μάθημα γίνεται παιχνίδι και τα παιδιά μαθαίνουν με ευχαρίστηση ότι θέλουμε να τα διδάξουμε.Υπεροχες ιδέες!
Είναι αλήθεια ότι για όλα τα παιδιά θα ήταν ενδιαφέρουσες αυτές οι ασκήσεις, απλά για τα παιδιά με δυσλεξία είναι ο βασικός τρόπος για να μαθαίνουν. Ευχαριστώ πολύ!
Συγχαρητήρια! Ευχαριστούμε για την ευκαιρία να εμπλουτίσουμε το υλικό μας!
Ευχαριστώ, να είσαι καλά!
Σας ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε το υλικό σας μαζί μας! Πραγματικά η δουλειά σας είναι εξαιρετική και πολύ βοηθητική για μας.
Τα καλά λόγια είναι μεγάλη ανταμοιβή. Ευχαριστώ!
Καταπληκτική δουλειάααααααα. Πρέπει να είσαι πολύ περήφανη για τη δουλειά που προσφέρεις στα παιδιά. Οι ιδέες σου είναι όλες εύκολες, πραγματοποιούνται με απλά υλικά (αλλά τρομερούς κανόνες) και θα τις χαρούν καθώς θα παίζουν.
Ευχαριστώ πολύ, είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας δουλειάς με τα παιδιά!
Καλησπέρα σας. Πολύ ενδιαφέρον και βοηθητικό το υλικό σας. Θα ήθελα να ρωτήσω, από που έχετε εμπνευστεί για τις δραστηριότητες αυτές, που βρίσκεται υλικό.
Καλησπέρα! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Όπως έχω πει η έμπνευση μου είναι τα ίδια τα μαθήματα που κανω με τα παιδιά με ΕΜΔ και η ανάγκη που προκύπτει να είσαι μονίμως εφευρετικός. Όμως, επειδή τίποτα δεν γεννάται από μόνο του, η διαρκής αναζήτηση μου νεων μεθόδων/ασκήσεων σε όλη την επιστημονική κοινότητα με τροοφοδοτεί με νέους τρόπους για να διδάσκω την ίδια δεξιότητα. Δεν έχω συγκεκριμένα sites, πολλές φορές ακόμα και ο τρόπος που διδάσκεται μια ξένη γλώσσα μπορεί να δώσει υπέροχο υλικό!
Πολύ καλή δουλεια . Με απλά υλικά
Ευχαριστώ, ελπίζω να δίνει έμπνευση!
Υπέροχο υλικό! Φαίνεται ότι φτιάχτηκε με αγάπη και μεράκι!
Ευχαριστώ Λία, να είσαι καλά!
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!