Ασκήσεις Δυσλεξία at home με μια ματιά!

ασκήσεις, δυσλεξία, φωτογραφίες


Mορφολογική διάκριση φ & σ
με καρδιές στο ποτήρι!

μορφολογία, γράμματα, καρδιές, ποτήρι, δυσλεξία
Για να ξεχωρίσουμε μορφολογικά τα σύμφωνα /φ/ & /σ/ γράφουμε πάνω στις καρδιές λέξεις
με φ & σ. Τις κρύβουμε!
μορφολογία, γράμματα, καρδιές, ποτήρι, δυσλεξία
Το παιδί επιλέγει από τις κρυμμένες λέξεις, διαβάζει και καρφώνει ανάλογα!
Πλεονεκτήματα:
  • Συντονισμό χεριού-ματιού.
  • Διάκριση γραμμάτων που μοιάζουν μορφολογικά μεταξύ τους.
  • Κιναίσθηση.
  • Μάθηση μέσω παιχνιδιού.
  • Ανάγνωση.


Καλή επιτυχία!

Φωνημική διάκριση τσ & στ
με μαγνητικά γράμματα!

Εκτυπώνουμε τις κάρτες για /τσ/ & /στ/.
Το παιδί συμπληρώνει με μαγνητικά γράμματα τον κατάλληλο συνδυασμό!
Κατεβάστε & εκτυπώστε τις κάρτες εδώ!

Καλή επιτυχία!

Φωνημική διάκριση
με ποτήρια & πομ-πομ!

Σε χαμηλά ποτήρια γράφουμε τα φωνήματα που μπερδεύει το παιδί.
Ακούει λέξεις που περιέχουν τα φωνήματα.
Βάζει "καλάθι" ανάλογα με το φώνημα που έχει η κάθε λέξη που ακούει!
Πλεονεκτήματα:
  • Λεπτή κινητικότητα.
  • Συντονισμός χεριού ματιού.
  • Συγκέντρωση.
  • Κιναίσθηση.
  • Αυξημένο κίνητρο.
  • Φωνημική ενημερότητα.

Καλή επιτυχία!



Φωνημική διάκριση
με scrabble!
φωνημική, ενημερότητα, scrabble, δυσλεξία
Στο φύλλο βελτίωσης γραφής γράφουμε λέξεις χωρίς τα φωνήματα με τα οποία θα δουλέψουμε.
Βάζουμε τα γράμματα scrabble μπροστά στο παιδί.

φωνημική, ενημερότητα, scrabble, δυσλεξία
Λέμε τη λέξη και το παιδί επιλέγει & τοποθετεί!
Εδώ ενισχύσαμε τη Φωνημική ενημερότητα των /φ/ & /θ/.

Καλή επιτυχία!


Καταληκτική Ορθογραφία 
με ξυλάκια!

κατάληξη, ορθογραφία, ξυλάκια, δυσλεξία
Δουλεύουμε τις καταλήξεις /-ο/ & /-ω/ με κατηγοριοποίηση.
Συνδέουμε το άρθρο το και την προσωπική αντωνυμία εγώ με την αντίστοιχη κατάληξη!
κατάληξη, ορθογραφία, ξυλάκια, δυσλεξία
Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε ποτήρια!

Πλεονεκτήματα:
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Συγκέντρωση
  • Διαφορετική εμπειρία γραφής
  • Ορθογραφία μέσα από αντίθεση που δουλεύεται ταυτόχρονα

Καλή επιτυχία!




Παραγωγή ιστορίας
με σχεδιάγραμμα & κάρτες!

Το παιδί δομεί μια ιστορία μέσα από κάρτες & σχετικό λεξιλόγιο.
Η δομή της ιστορίας γίνεται σύμφωνα με το "μικρό σχεδιάγραμμα για μια μεγάλη ιστορία"!

Οφέλη:
  • αφηγηματικός λόγος
  • παραγωγή γραπτού λόγου
  • χρήση εικόνας
  • εμπλουτισμός λεξιλογίου
  • σχεδιάγραμμα με 7 βήματα

Καλή επιτυχία!


Μορφολογία γραμμάτων (3)
με ξυλάκια!

Γράφουμε σε ξυλάκια τα γράμματα σαν παζλ!

Ενώνουμε κεφαλαία & πεζά μαζί!

Οφέλη: 
  • Συγκέντρωση
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Κίνηση

Καλή επιτυχία!



Εμπλουτισμός λεξιλογίου
σε ποτήρι!

Σε ποτήρι αφρού βάζουμε ένα θέμα.
Με οδοντογλυφίδες γράφουμε & καρφώνουμε λέξεις σχετικές!
Πλεονεκτήματα:
  • Απεμπλοκή από το "χαρτί & μολύβι"
  • Ενεργό ενδιαφέρον
  • Κιναισθητική προσέγγιση

Καλή επιτυχία!


Φωνημική διάκριση
με μανταλάκια!
φωνημική, μανταλάκια, δυσλεξία
Κόβουμε χαρτάκια & γράφουμε λέξεις χωρίς το πρώτο γράμμα.
Σε μανταλάκι γράφουμε στις δυο πλεύρες τα γράμματα που θέλουμε να "ξεμπερδέψουμε"!


φωνημική, μανταλάκια, δυσλεξία
Λέμε τη λέξη & το παιδί βάζει το μανταλάκι με το σωστό γράμμα!
Εδώ έγινε διάκριση των /ξ/ & /ψ/!

Καλή επιτυχία!

Μορφολογία Γραμμάτων (2)
με legos!

γράμματα, legos, παζλ, δυσγραφία, συσλεξία
Γράφουμε γράμματα σε legos σαν παζλ που ολοκληρώνεται με δυο ή τρία κομμάτια!
Το παιδί βρίσκει & ενώνει!
Δεξιότητες:
  • Οπτική διάκριση
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Μορφολογία γραμμάτων
  • Διατήρηση προσοχής

Καλή επιτυχία!



Ισότητες στα Μαθηματικά
με έναν ήλιο!

μαθηματικά, πράξεις, ήλιος, δυσαριθμησία, δυσλεξία
Φτιάχνουμε ήλιους με ισότητες μαθηματικών πράξεων!
Πλεονεκτήματα:
  • διατήρηση ενδιαφέροντος
  • επιλογή μέσα από απόρριψη
  • εξάσκηση σε μαθηματικές ισότητες με κιναίσθηση
  • δημιουργικότητα

Καλή επιτυχία!


Μορφολογία γραμμάτων (1)
με παζλ γραμμάτων!


παζλ, γράμματα, δυσγραφία, δυσλεξία
Εκτυπώνοουμε ή σχεδιάζουμε γράμματα. Τα κόβουμε σε σημεία σαν παζλ!

παζλ, γράμματα, δυσγραφία, δυσλεξία
Το παιδί προσπαθεί να αναγνωρίσει το γράμμα & να το σχηματίσει!


















Δεξιότητες:
  • μορφολογία γραμμάτων 
  • λεπτή κινητικότητα
  • βελτίωση γραφής
  • προσανατολισμός στο χώρο

Καλή επιτυχία!

Φωνημική επίγνωση
με μαγνητικά γράμματα!


φωνημική επίγνωση, λέξεις, δυσλεξία
Σε λέξεις τις οποίες θέλουμε να διδάξουμε στο δυσλεξικό παιδί παραλείπουμε συλλαβή ή γράμμα και το παιδί συμπληρώνει με μαγνητικά γράμματα!
Πλεονεκτήματα:
  • κιναισθητική μάθηση
  • εγρήγορση ενδιαφέροντος
  • διατήρηση συγκέντρωσης

Καλή επιτυχία!


Κωδικοποίηση Ανάγνωσης
με ένα χρωματιστό ψάρι!


ανάγνωση, χρώμα, κωδικοποίηση
Σε έτοιμο σχέδιο γεμίζουμε με συλλαβές ή λέξεις και ορίζουμε από ένα χρώμα για την κάθε μια.
Το παιδί πρέπει να αναγνωρίσει & να ζωγραφίσει!

Δεξιότητες:
  • οπτική διάκριση
  • ανάγνωση
  • ζωγραφική σε πλαίσιο


Καλή επιτυχία!

Μετοχές VS Επίθετα
με ποτήρια & οδοντογλυφίδες!

μετοχές, επίθετα, γραμματική, κιναίσθηση, δυσλεξία
Κατηγοριοποιούμε με ποτήρια αφρού καρφώνοντας τις οδοντογλυφίδες!
Δεξιότητες:
  • κατηγοριοποίηση όρων γραμματικής
  • διάκριση μετοχών/επιθέτων
  • λεπτή κινητικότητα

Καλή επιτυχία!




Συλλαβές & Λέξεις
στο πιάτο!

ανάγνωση, πιάτο, κατασκευή, δυσλεξία
Γράφουμε γύρω, γύρω συλλαβές & το παιδί αντιστοιχεί με μανταλάκι!

ανάγνωση, πιάτο, κατασκευή, δυσλεξία
Γύρω, γύρω λέξεις & αντιστοιχεί πάλι το μανταλάκι!
Εδώ με λέξεις για τον συνδυασμό /αυ/!
Δεξιότητες
  • οπτική διάκριση
  • λεπτή κινητικότητα
  • ανάγνωση
  • συγκέντρωση


Καλή επιτυχία!

Μαθηματικά
με μανταλάκια & ξυλάκια!


μαθηματικά, μανταλάκια, αριθμοί, δυσλεξία
Γράφουμε διαδοχικές κλίμακες ή πράξεις και συμπληρώνει με μανταλάκια!
Πλεονεκτήματα
  • λεπτή κινητικότητα
  • κιναισθητική προσέγγιση



Καλή επιτυχία!


Ενεστώτας & Αόριστος 
χωρίς χαρτί & μολύβι!

αοριστος, ενεστώτας, ρήματα, δυσλεξία
1. Αόριστος ρημάτων σε /-ωνω/ σε ξυλάκια!

αόριστος, ενεστώτας, ρήματα, δυσλεξία
2. Το παιδί παίρνει τυχαία ξυλάκια και συμπληρώνει τον Ενεστώτα τους!

αόριστος, ενεστώτας, ρήματα, δυσλεξία
Τελειώσαμε!
Οφέλη:

  • μεγαλύτερη συμμετοχή
  • αυξημένο ενδιαφέρον
  • βελτίωση γραφής σε πλαίσιο
  • ενίσχυση συγκέντρωσης


Καλή επιτυχία!



Γρήγορο Λεξιλόγιο
κατά την ανάγνωση!

λεξιλόγιο, ανάγνωση, συνώνυμα, δυσλεξία
1. Επιλέγουμε το κείμενο!

λεξιλόγιο, ανάγνωση, συνώνυμα, δυσλεξία
2. Εντοπίζουμε τις λέξεις που θα αντικαταστήσουμε!

λεξιλόγιο, ανάγνωση, συνώνυμα, δυσλεξία
3. Αντικαθιστούμε με post it χαρτάκια τις λέξεις με συνώνυμες!
Ξαναδιαβάζουμε με τις νέες λέξεις!

Οφέλη:

  • άμεση ανάπτυξη λεξιλογίου
  • εμπλουτισμός ενεργού λεξιλογίου
  • συνειδητοποίηση του λειτουργικού ρόλου των συνωνύμων

* Το κείμενο που εμφανίζεται στις φωτογραφίες είναι από το βιβλίο: "Οι πρώτες μου εκθεσούλες", Αμαλία Ζώη, εκδόσεις Σαββάλας

Καλή επιτυχία!


4 σχόλια:

Ευγενία είπε...

Πολύ γενναιόδωρα δοσμένο υλικό

A. είπε...

Ευχαριστώ πολύ Ευγενία!

Ι.ΜΠ. είπε...

Πολυ ενδιαφέρουσα δουλεια, με φαντασία και δημιουργικοτητα! Πολλά συγχαρητήρια!

A. είπε...

Καλησπέρα! Ευχαριστώ και χαίρομαι που φαίνεται χρήσιμο το υλικό που ανεβάζω. Ελπίζω να τα λέμε συχνά!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!