6 Οκτ 2014

Πινέζες, λαστιχάκια! Ομοιοκαταληξία και Δυσλεξικό παιδί


Μια απο τις δυσκολίες που κυρίως εμφανίζουν τα Δυσλεξικά άτομα είναι η ελλιπής φωνημική συνειδητότητα. Ως δεξιότητα αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει οτι οι λέξεις αποτελούνται απο μικρότερες μονάδες ήχου (συλλαβές, φωνήματα) τις οποίες μπορεί και να χειρίζεται. Σε αυτό το κομμάτι τα Δυσλεξικά παιδιά παρουσιάζουν ελλείψεις με αποτέλεσμα δυσκολία στην ανάγνωση και στο γραπτό λόγο.

Μια απο τις πιο απλές δραστηριότητες φωνημικής επίγνωσης είναι η εξάσκηση στην ομοιοκαταληξία. Εκεί το Δυσλεξικό παιδί αναγκάζεται να στρέψει την προσοχή του στο πως ηχεί η λέξη και όχι στο νόημα της, δίνοντας βαρύτητα σε ένα μόνο μέρος της (κατάληξη).

Μια άσκηση ομοιοκαταληξίας για τα Δυσλεξικά παιδιά είναι και η παρακάτω η οποία εμπεριέχει και εξάσκηση στη λεπτή κινητικότητα. 

Υλικά: ένα κομμάτι φελιζόλ, πινέζες, λαστιχάκια

Υλικά!
Άσκηση: Γράφετε σε δυο στήλες ανακαταμένες λέξεις που ανα ζευγάρι ομοιοκαταληκτούν. Καρφώνετε τις πινέζες στο φελιζόλ, δίπλα στις λέξεις. Το παιδί διαβάζει τις λέξεις και ενώνει περνώντας τα λαστιχάκια στα σωστά ζευγάρια. 

Το παιδί ενώνει τα ομοιοκατάληκτα ζευγάρια

Το αποτέλεσμα της άσκησης!

Κορίτσι Δ' Δημοτικού με δυσκολίες τονισμού & φωνημικής επίγνωσης!

Tip: 
Οι παραλλαγές της άσκησης μπορούν να γίνουν με όλες τις δραστηριότητες φωνημικής επίγνωσης πχ. Στη μια στήλη λέξεις, στην απέναντι οι ίδιες με αναγραμματισμούς πχ. ζάρι-ρίζα!!

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter  


2 σχόλια:

marileni είπε...

Τι πρωτότυπες οι ασκησούλες που προτείνεις !

Θα περνάμε....

Μας ενδιαφέρει....

A. είπε...

Καλώς ήρθες marileni και ευχαριστώ για τα καλά λόγια! Να περνάτε!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!