26 Μαΐ 2015

Αν νομίζεις πως τελείωσες, τότε μόλις ξεκίνησες! Βοήθησε το Δυσλεξικό παιδί να καταλάβει Τι διάβασε!


Αν διαβάζετε μαζί μια ιστορία αλλά στο τέλος δε συζητάτε για αυτή να γνωρίζετε πως αφήνετε μια μεγάλη ευκαιρία να πάει χαμένη! Η ιστορία που μόλις διαβάσατε δίνει όλες τις αφορμές που αναζητάτε για να ενισχύσετε την ικανότητα του παιδιού με Δυσλεξία/ΜΔ να μιλά για αυτά που σκέφτεται, να ανακαλεί και να χρησιμοποιεί περισσότερες λέξεις, να οργανώνει τις σκέψεις του, άρα και το Λόγο του. 

Οι ερωτήσεις μπορούν να ξεκλειδώσουν τη σχέση του ίδιου του παιδιού με την ιστορία που μόλις διάβασε!

Αναρωτηθείτε μαζί:
  • Πώς σε έκανε η ιστορία να αισθανθείς;
  • Τι σου άρεσε και τι δεν σου άρεσε από αυτή την ιστορία;
  • Σου θυμίζει κάτι που έχεις ζήσει;
  • Σου θυμίζει κάποια άλλη ιστορία που έχεις διαβάσει;
  • Τι σκέψεις έκανες όσο τη διάβαζες;
  • Ποιο ήταν το αγαπημένο σου σημείο;
  • Υπήρχε κανένα σημείο που σου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση;
  • Αν έμπαινες εσύ μέσα στην ιστορία τι θα ήθελες να αλλάξεις;
  • Ποια θα είναι η επόμενη ιστορία που θα διαβάσεις;


Οι δραστηριότητες Λόγου (προφορικού ή γραπτού) που μπορούν να συνοδεύσουν την ανάγνωση:

  • Να κάνει ένα κόμικ βασισμένο στην ιστορία.
  • Να δώσει ένα διαφορετικό Τέλος στην ιστορία.
  • Να δώσει μια διαφορετική Αρχή.
  • Να πει μέσα σε 30'' όσες περισσότερες λέξεις θυμάται απο την ιστορία που μόλις διάβασε.


Tip: 
Δώστε την ευκαιρία να ζωγραφίσει κάποια απο τις απαντήσεις του!


Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!