10 Μαΐ 2017

Με σημαία τις λέξεις! Παθητικό λεξιλόγιο σε παιδιά με δυσλεξία!


Το παθητικό λεξιλόγιο στα παιδιά με Δυσλεξία χρειάζεται ενίσχυση & εξάσκηση!

Οι ειδικοί παιδαγωγοί και όλοι όσοι εκπαιδεύουν παιδιά με δυσλεξία έρχονται αντιμέτωποι με τη δυσκολία τους να χρησιμοποιούν περισσότερες λέξεις. Αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι να ανακυκλώνεται ένας συγκεκριμένος αριθμός βασικών ρημάτων & ουσιαστικών με τα οποία προσπαθούν να εκφράσουν τις ιδέες τους για τα περισσότερα θέματα!

Η άσκηση που δίνει 30 εναλλακτικές για την συχνή χρήση της λέξης "πολύ" βοηθά στην ανάπτυξη του λεξιλογίου!

Η χρήση της Κιναισθητικής προσέγγισης στη μαθησιακή εμπειρία των δυσλεξικών παιδιών φέρνει πάντα άριστα αποτελέσματα. Η σύλληψη της παρακάτω άσκησης λεξιλογίου προέκυψε από την ανάγκη να ενισχυθεί ο μηχανισμός της μνήμης μέσα από τη γρήγορη ανάκληση λέξεων (brainstorming).

Υλικά: εικόνες, οδοντογλυφίδες με χαρτάκια (flying tiger), πίνακας φελλού

Κόβουμε τις εικόνες και τις βάζουμε πάνω σε ένα πίνακα φελλού. Συζητάμε Τι βλέπουμε στις εικόνες.
Υλικά!
Μετά γράφουμε στις οδοντογλυφίδες τις λέξεις που μας "έρχονται στο μυαλό" όταν κοιτάμε αυτές τις εικόνες! Πρέπει να κατευθύνουμε με ερωτήσεις ώστε να συμπεριληφθούν λέξεις από όλες τις κατηγορίες πχ. ρήματα, μετοχές, επίθετα, ουσιαστικά 

Γράφουμε τις λέξεις!

Το παιδί καρφώνει τις οδοντογλυφίδες και γεμίζει τις εικόνες με σχετικές λέξεις. Στο τέλος τις διαβάζει.

Καρφώνει τις λέξεις!

Λέξεις από όλες τις κατηγορίες!
Το παιχνίδι μπορεί να ολοκληρωθεί με ασκήσεις παραγωγή λόγου:



Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!