14 Οκτ 2011

Ορθογραφία και Οπτικό Λεξικό.


Το τετράδιο του Π είναι γεμάτο με "κατεβατά" απο λέξεις που τον βάζει ο δάσκαλος να γράψει για να μάθει την ορθογραφία τους. Παρ' όλα αυτά όμως ο Π ξαναγράφει ανορθόγραφα την ίδια λέξη που χρειάστηκε να γράψει τόσες φορές. Ο Π έχει διαγνωστεί με δυσλεξία, περιορισμένη μνήμη και διάσπαση προσοχής.

Ένα δυσλεκτικό παιδί έχει περιορισμένο Οπτικό Λεξικό και δεν συγκρατεί ικανοποιητικό αριθμό λέξεων. Αυτο έχει σαν αποτέλεσμα όταν χρειαστεί να γράψει μια λέξη ορθογραφημένα να είναι για αυτόν "σαν να την βλέπει για πρώτη φορά" έστω και αν πρόκειται για λέξη που την έχει συναντήσει πολλές φορές πχ. είμαι, είναι, πρέπει κτλ.
Η απλή επανάληψη της γραφής μιας λέξης δεν πρόκειται να αποδώσει στην εκμάθηση ορθογραφίας σε ένα δυσλεκτικό άτομο που με αυτόν τον τρόπο απλά κουράζεται και ματαιώνεται.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter



2 σχόλια:

βιλμα είπε...

που θα βρω τροπους εκμαθησης ορθογραφιας για τη δυσλεκτικη, δυσορθογραφη κορη μου; πηγαινει τριτη δημοτικου και δυστυχως η δασκαλα της δεν συνεργαζεται καθολου

Α. είπε...

Καλησπέρα!

Καταρχήν αν το παιδί δέχεται παρέμβαση απο κάποιον θεραπευτή θα μπορούσες να αναζητήσεις εκεί τις πηγές του αλλά και τρόπους βοήθειας. Αν το παιδί δεν δέχεται ειδική παιδαγωγική παρέμβαση τότε τα πράγματα θα είναι λίγο πιο δύσκολα. Δυστυχώς η ορθογραφία αποτελεί το πιο δύσκολο και το τελευταίο κομμάτι της παρέμβασης ενός παιδού με Δυσλεξία. Αυτο συμβαίνει γιατί πρώτα πρέπει να δουλευτούν άλλα σημεία τα οποία οδηγούν στην ανορθογραφία.

Παρ όλα αυτά να αναφέρω ενδεικτικά τα βιβλία της κ. Μαυρομμάτη που χρησιμοποιεί την εικονογραφική μέθοδο που είναι πολύ βοηθητικά.

Καλή συνέχεια!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!