4 Ιαν 2012

Τι ισχύει στην αξιολόγηση παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες;


Η διάγνωση ενός παιδιού με Δυσλεξία είναι μια υπόθεση που αναφέρεται σε έναν ολοκληρωμένο αξιολογικό έλεγχο του ίδιου του παιδιού και του περιβάλλοντος του. Με αυτόν τον τρόπο μέσα απο τεστ, ερωτηματολόγια και ένα πλήρες ιστορικό θα μπορέσουν να αποκλειστούν άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα μπορούσαν να αποτελούν αιτίες για την σχολική υποεπίδοση του παιδιού.

Για να διαγνωστεί ένα παιδί με Δυσλεξία θα πρέπει:

1. Να έχει εισαχθεί στην
εγγράμματη παιδεία εφόσον η δυσλεξία αποτελεί μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που αφορά πχ. στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στην αποστήθιση κτλ.

2. Να φοιτά συστηματικά και σε καθημερινή βάση στο σχολείο για να αποφευχθεί η
ελλιπής εκπαίδευση να γίνει επιβαρυντικός παράγοντας στην επίδοση των σχολικών του δεξιοτήτων.

3. Να εξεταστεί αν η χαμηλή σχολική του επίδοση επιβαρύνεται
απο ένα δυσλειτουργικό οικογενειακό περιβάλλον οπότε υπεισέρχονται και άλλοι ψυχολογικοί παράγοντες.

4. Με ειδικά
τεστ νοημοσύνης να μετρηθούν λεκτικές και μη λεκτικές ικανότητες του παιδιού. Ο βαθμός της νοητικής ανάπτυξης είναι απαραίτητος εφόσον είναι ενδεικτικό ότι ένας μέσος ή ανώτερος δείκτης νοημοσύνης σε σχέση με την χαμηλή επίδοση του στο σχολείο υποδεικνύει την πιθανή ύπαρξη ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

5. Να μην αποδίδονται οι δυσκολίες μάθησης του παιδιού σε δυσλειτουργία των
αισθητηριακών του οργάνων.

6. Με ειδικά τεστ θα αξιολογηθούν διάφορες δεξιότητες όπως: ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία και θα ελεγχθεί η ικανότητα της ακουστικής και οπτικής διάκρισης, η ομιλία κα.



Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!