Τι λείπει; Κιναισθητική άσκηση Γραμματικής & Δυσλεξία.


Έχουμε κάνει σαφές μέσα απο αυτό το blog ότι οι τρόποι για να δουλέψουμε με τα παιδιά με Δυσλεξία ώστε να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα πρέπει να είναι πιο συμμετοχικοί, δημιουργικοί, αισθητηριακοί.

Μια άσκηση κιναίσθησης που γίνεται στις συνεδρίες Αντιμετώπισης της Δυσλεξίας at home είναι και η: Τι λείπει; Το παιδί προσπαθεί να συμπληρώσει τα κομμάτια των λέξεων που λείπουν ώστε να πετύχει ένα ορθογραφημένο αποτέλεσμα. Σκοπός και εδώ είναι μέσα απο τη κίνηση και την ενεργό συμμετοχή να αυξηθούν οι πιθανότητες να "καταγραφεί" ο κανόνας μέσα απο τη βιωματική διδασκαλία. Και αυτή είναι μια άσκηση με απλά υλικά και εύκολο τρόπο εφαρμογής.

Υλικα: σελίδες Α4, στυλό, μαρκαδόρο, ψαλίδι

Άσκηση: Η άσκηση γίνεται σε βήματα. Το πρώτο βήμα είναι να γράψουμε κάθετα (το ένα κάτω απο το άλλο) τα γράμματα που θέλουμε να δουλέψουμε στην ορθογραφία με το παιδί.


Γράφουμε τα γράμματα.


Έπειτα επιλέγουμε τις κατηγορίες των λέξεων που θέλουμε να περιέχονται στην άσκηση-παιχνίδι. Τις γράφουμε, τις κόβουμε και αφήνουμε κενό το κομμάτι του γράμματος που θέλουμε να συμπληρώσει μέσα απο τους κανόνες που έχει διδαχθεί.


Αφήνουμε κενό στο γράμμα που θέλουμε.


Σιγά, σιγά ενθαρρύνουμε το παιδί να "συναρμολογήσει" τις λέξεις σαν παζλ.


 Συναρμολογούμε τις λέξεις.


Tip
Πάντα στα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ακολουθούμε παράλληλα και τους εναλλακτικούς τρόπους εκμάθησης της ορθογραφίας όπως είναι η εικονογραφική μέθοδος. Οι ασκήσεις, όπως η παραπάνω, γίνονται ως ενισχυτικές και εφαρμογής αυτών που έχει διδαχθεί!



Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ως κιναισθητική άσκηση ορθογραφίας. Μπορεί να εφαρμοστεί απο ειδικούς θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!