Ποιος είμαι με αριθμούς; Άσκηση μαθηματικών σχέσεων στη δυσαριθμησία

Ποιός είμαι με αριθμούς; Άσκηση μαθηματικών σχέσεων στη δυσαριθμησία

Η δυσαριθμησία εκφράζεται πολλές φορές με τη δυσκολία του παιδιού να χειριστεί τις μαθηματικές πράξεις!

Όταν το παιδί με δυσαριθμησία χρειάζεται να επεξεργαστεί τα δεδομένα και να τα εκφράσει μέσα από μαθηματικές σχέσεις παρατηρούμε ότι δυσκολεύεται ιδιαίτερα. Οι ασκήσεις που συνδέουν τη μαθηματική σκέψη με την καθημερινή ζωή βοηθούν να γίνει πιο κατανοητή η "αίσθηση του αριθμού" (number sense, Gersten & Chard 2001). 

Μια άσκηση που μετατρέπει τις μαθηματικές πράξεις σε "πραγματικά" δεδομένα είναι η: "Ποιος είμαι με αριθμούς;". Εδώ το παιδί προσπαθεί να εκφράσει κάθε ζητούμενο αριθμό σε μαθηματική πράξη!

Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση δυσαριθμησίας εδώ!

Υλικά: σχεδιάγραμμα, post it χαρτάκια

Άσκηση: Με κέντρο ένα πρόσωπο (το δικό του ή κάποιου άλλου) φτιάχνετε ή εκτυπώνετε ένα σχεδιάγραμμα με ερωτήσεις που ζητούν τα στοιχεία του. 


Ποιός είμαι με αριθμούς; Άσκηση μαθηματικών σχέσεων στη δυσαριθμησία

Έπειτα σε post it χαρτάκια γράφετε όλους τους αριθμούς σε μαθηματικές πράξεις και τις μοιράζεται γύρω απο το σχεδιάγραμμα.


Ποιός είμαι με αριθμούς; Άσκηση μαθηματικών σχέσεων στη δυσαριθμησία

 Το παιδί επιλέγει τη σωστή μαθηματική σχέση και την κολλάει κάτω από την ερώτηση. 

Ποιός είμαι με αριθμούς; Άσκηση μαθηματικών σχέσεων στη δυσαριθμησία


Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση δυσαριθμησίας εδώ!


Ανάλογα τις δυσκολίες και την ηλικία του παιδιού μπορείτε να δουλέψετε με όποια μαθηματική πράξη θέλετε. Εδώ θέλαμε να ενισχύσουμε το νοερό πολλαπλασιασμό & διαίρεση.

Extra tip: Για μεγαλύτερη πρόκληση αφήστε να σκεφτεί & να συμπληρώσει μόνο του τις πράξεις!

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


2 σχόλια:

Unknown είπε...

ΠΟΛΥ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ !

A. είπε...

Σίγουρα για παιδιά με δυσαριθμησία (και όχι μόνο) προσφέρει μεγαλύτερο κίνητρο!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!