17 Φεβ 2017

Το μικρό σχεδιάγραμμα για μια μεγάλη ιστορία! 7 βήματα για να γραφτεί μια ιστορία

  1. Το μικρό σχεδιάγραμμα για μια μεγάλη ιστορία! 7βήματα για να γραφτεί μια ιστορία
❝Δεν έχω καμία ιδέα όταν πάω να γράψω έκθεση στο σχολείο❞, μου λέει ο Π που πάει στην Ε' Δημοτικού και έχει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!

Η βασική δυσκολία με την οποία έρχονται αντιμέτωπα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, όπως είναι η Δυσλεξία, είναι η παραγωγή αυθόρμητου γραπτού λόγου. Οι δυσκολίες εμφανίζονται ήδη από το επίπεδο της πρότασης και παρουσιάζονται ακόμα πιο δυναμικά όταν χρειάζεται να αναπτύξουν παράγραφο ή κείμενο.

Οι δυσλεξικοί μαθητές είναι πάρα πολύ σημαντικό να εξασκηθούν σε ασκήσεις που δομούν το γραπτό τους λόγο. Δεν θα υποδείξουμε Τι να γράψουν αλλά Πως να γράψουν! Εδώ θα δείξουμε πως μπορεί μέσα από 7 βήματα το παιδί με δυσλεξία να ξεκινήσει, να συνεχίσει και να ολοκληρώσει μια ιστορία. Το σχεδιάγραμμα αυτό είναι χρήσιμο είτε στην πρωτογενή ανάπτυξη ενός θέματος πχ. Γράψε για ένα αστείο περιστατικό αλλά ακόμα και σε γραπτές περιλήψεις που χρειάζεται να εκθέσει τα γεγονότα συνοπτικά.

Κατέβασε & Εκτύπωσε το poster με τα 7 βήματα εδώ!

Τα 7 βήματα που χρειάζονται για να γράψει μια ιστορία:
  • Ένας χαρακτήρας. Πρέπει να βρει τον πρωταγωνιστή της ιστορίας ο οποίος θα είναι το πρόσωπο που εξελίσσει και τα γεγονότα. Βοηθήστε το να ανασύρει ήρωες από βιβλία που έχει διαβάσει, ταινίες που έχει δει, ιστορίες που έχει ακούσει, συμβάντα στη σχολική του ζωή κτλ.
  • Βρίσκεται σε μια κατάσταση. Περιγράφει απλά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βρίσκεται ο ήρωας πχ. μαθητής σε σχολείο, αθλητής κτλ.
  • Αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα. Τι συμβαίνει; Ποιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το πρόσωπο της ιστορίας; 
  • Προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα. Πως αντιδρά στο πρόβλημα; Τι προσπαθεί να κάνει αρχικά για να το λύσει; 
  • Δεν τα καταφέρνει. Αυτό που αποφάσισε να κάνει δεν πετυχαίνει και τα πράγματα γίνονται χειρότερα. Περιγράφει πως χειροτέρεψαν τα πράγματα.
  • Κάνει μια τελευταία προσπάθεια. Προσπαθεί πάλι με άλλο τρόπο και είτε τα καταφέρνει είτε όχι.
  • Οι συνέπειες δεν είναι αυτές που περίμενε. Εδώ μέσα από το στοιχείο της έκπληξης πρέπει να αναπτυχθούν οι συνέπειες, ποια είναι τα αποτελέσματα των προηγούμενων πράξεων. Έμαθε ο ήρωας ή όχι; 

Κατέβασε & Εκτύπωσε το poster με τα 7 βήματα εδώ!




Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!