4 Tips επιβίωσης για τους Ειδικούς παιδαγωγούς! Τα συμπεράσματα που μαζί ανακαλύψαμε! (video)

Πώς θα επιβιώσει τελικά ένα Ειδικός Παιδαγωγός;

Η σχολική χρονιά τελείωσε. Μαζί ήρθε και η στιγμή του απολογισμού της διαδρομής, που ο ειδικός παιδαγωγός ακολούθησε με τους μαθητές του, για να πετύχουν μαζί το πολύτιμο αποτέλεσμα της μαθησιακής βελτίωσης. 

Σε όλη τη διάρκεια αυτής της διαδρομής είναι γεγονός ότι ο ειδικός παιδαγωγός έχει να διαχειριστεί πολλές και διαφορετικές προκλήσεις. Αρχικά χρειάζεται να αξιολογήσει σωστά τα δυνατά και αδύναμα στοιχεία των μαθητών και έπειτα να σχεδιάσει προσεκτικά κάθε πρόγραμμα παρέμβασης. Να προσεγγίσει με επιτυχία τους παιδαγωγικούς στόχους που έχει θέσει και όλα αυτά να πραγματοποιηθούν σε ισορροπία με τις προσδοκίες του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος κάθε παιδιού.

Αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται για το Dyslexia at home άλλος ένας ετήσιος κύκλος εποπτειών με συναδέλφους από όλη την Ελλάδα. Αυτό γίνεται και η αφορμή για να αναφέρουμε 4 από τα πιο σημαντικά σημεία που αποδείχθηκε ότι πρέπει να τηρήσει ένας ειδικός παιδαγωγός για να έχει μια λειτουργική, παραγωγική πορεία στον δρόμο της ειδικής αγωγής.


4 Tips για μια λειτουργική πορεία στην ειδική αγωγή



1. Οργανώσου από την αρχή

Η πιο απλή και βασική οδηγία είναι η οργάνωση από νωρίς. Από την πρώτη στιγμή που αναλαμβάνεις ένα νέο περιστατικό, αλλα και για τον μαθητή που συνεχίζεις να υποστηρίζεις σε κάθε νέα σχολική χρονιά, η οργάνωση από την αρχή αποδεικνύεται ότι έχει πολλαπλά οφέλη.


Η έγκαιρη οργάνωση σου δίνει τη δυνατότητα να συμπεριλάβεις, κατά τον σχεδιασμό των ασκήσεων,  ουσιαστικά και όχι περιστασιακά τα δυνατά σημεία, ενδιαφέροντα ή ταλέντα που έχει ο μαθητής σου. Άλλωστε αυτό είναι που κάνει και τη διαφορά για να διατηρήσεις ή να δημιουργήσεις δυνατό κίνητρο σε όλη τη διαδικασία.

Επίσης σου δίνει τον χρόνο να συλλέξεις με προσοχή νέο υλικό. Το υλικό πρέπει να ανταποκρίνεται στις δεξιότητες τις οποίες χρειάζεται να ενισχύσεις. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείς ένα πολυποίκιλο ρεπερτόριο ασκήσεων που αναβαθμίζει το πρόγραμμα παρέμβασης και δοκιμάζει τον μαθητή σου με έναν σφαιρικό και ολοκληρωμένο τρόπο.

Άλλο ένα θετικό σημείο της έγκαιρης οργάνωσης είναι ότι θα σου δοθεί η ευκαιρία να ανατρέξεις στη θεωρία, στα άρθρα και στις σημειώσεις που η πίεση του χρόνου δε σε αφήνει να το κάνεις στην πορεία της χρονιάς. Αυτό θα ανανεώσει τις γνώσεις σου και θα δημιουργήσει ένα αίσθημα σιγουριάς για να δοκιμάσεις νέες μεθόδους και διδακτικές προσεγγίσεις που θα εξελίξουν το διδακτικό σου έργο.

Η οργάνωση από την αρχή θα δώσει χώρο σε πιο δημιουργικούς τρόπους παρέμβασης.


2. Εμπιστεύσου τις ιδέες σου

Είναι γεγονός ότι συναισθήματα ανασφάλειας κάνουν την εμφάνιση τους αρκετά συχνά. Αυτά που συνήθως αμφισβητούνται είναι οι προτεραιότητες που βάζουμε, η καταλληλότητα και επάρκεια του υλικού που χρησιμοποιούμε και ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης της παρέμβασης για τον μαθητή.


Μέσα από τις συνεργασίες μας με τους ειδικούς παιδαγωγούς έχει φανεί πως η αυτενέργεια και η ανάληψη πρωτοβουλίας από τη μεριά του παιδαγωγού είναι καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας. Δεν υπάρχουν έτοιμες λύσεις ούτε μαγικά υλικά. 

Αν γνωρίζουμε καλά που βασίζονται οι δυσκολίες αλλά και τις δεξιότητες που πρέπει να ενισχύσουμε εξατομικευμένα για κάθε μαθητή μας, τότε η δημιουργική προσαρμογή ασκήσεων, μεθόδων και στρατηγικών είναι ο τρόπος για να διδάξουμε πετυχημένα το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Για αυτό, εμπιστεύσου τις νέες ιδέες σου!


3. Συνεργάσου περισσότερο

Η επιστημονική κοινότητα πάντα αναδεικνύει καλύτερα τις δυνατότητες της όταν λειτουργεί ομαδικά. Η επίγνωση των ορίων μας, των ελλείψεων μας αλλά και των δυνατών μας σημείων μπορούν να γίνουν λόγοι για να ξεκινήσουν νέες συνεργασίες που θα αποδειχθούν πολύτιμες.


Η διεθνής έρευνα καταδεικνύει ότι η μεμονωμένη ατομική επαγγελματική δράση κρίνεται ανεπαρκής και ειδικά στον χώρο της ειδική αγωγής αυτό γίνεται ακόμα πιο φανερό. Η επαφή με έναν διευρυμένο κύκλο συναδέλφων σημαίνει και πιο αντικειμενική, σφαιρική θέαση των αναγκών του κάθε παιδιού.

Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών βοηθά καίρια τη δουλειά των ειδικών παιδαγωγών.


4. Κάνε ένα διάλειμμα όποτε το χρειάζεσαι

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι επαγγελματίες στον χώρο της εκπαίδευσης και συμβουλευτικής εμφανίζουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσουν συμπτώματα εργασιακής εξουθένωσης.


Η ανάληψη της ευθύνης για τη μαθησιακή πορεία μαθητών όπου ο καθένας έχει ένα ξεχωριστό μαθησιακό προφίλ με διαφορετική σύνθεση δυσκολιών οδηγεί σε αρκετές περιπτώσεις σε αυξημένο άγχος και πνευματική εξάντληση.

Για να προλάβουμε αυτή την εξαιρετικά δυσάρεστη πραγματικότητα και για να εξασφαλίσουμε μια ευχάριστη και παραγωγική επαγγελματική πορεία χρειάζεται να έχουμε ευκαιρίες ξεκούρασης και πνευματικής και συναισθηματικής αποφόρτισης.

Έτσι χαρίζουμε τον καλύτερο εαυτό μας στους μαθητές μας!


Τα 4 Tips σε video στο instagram:




Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!



✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! 
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! 
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.



  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!