Σε ότι έχει σχέση με την ανάγνωση τα παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην αποκωδικοποίηση, στην ευχέρεια και στην αναγνωστική κατανόηση.
Η αναγνώριση και ο χειρισμός του αλφαβητικού κώδικα είναι προϋπόθεση για την αναγνωστική αποκωδικοποίηση. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες λόγω του ελλείμματος στη φωνολογική τους επίγνωση δυσκολεύονται να την κατακτήσουν και να την εμπεδώσουν.
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα δείξουμε μια πολύ απλή άσκηση ανάγνωσης λέξεων η οποία είναι διαμορφωμένη σαν ένα παιχνίδι για να προτρέψουμε τους μαθητές μας να διαβάσουν, αποφεύγοντας συμπεριφορές αντίδρασης, οι οποίες εκδηλώνονται συνήθως εξαιτίας των συναισθημάτων ματαίωσης και του αναγνωστικού στρες.
Το παιχνίδι ανάγνωσης σχεδιάστηκε για την εξάσκηση στην ανάγνωση "δύσκολων" λέξεων όπου εμφανίζεται συνήθως μεγαλύτερη αντίσταση.
Βέβαια μπορεί να εφαρμοστεί για όλες τις κατηγορίες λέξεων.
Υλικά: μπολ (κουτί), μαρκαδόρος, χαρτί Α4, pom pom
Γράφουμε λέξεις από την κατηγορία που θέλουμε να δουλέψουμε αναγνωστικά με τον/την μαθητή/μαθήτρια μας.
Τοποθετούμε το χαρτί μέσα στο κουτί.
Ρίχνουμε μέσα δύο πομ πον. Το παιδί κουνάει το κουτί. Όταν σταματήσει διαβάζει τις λέξεις στις οποίες σταμάτησαν τα πομ πον. Για μεγαλύτερο ενδιαφέρον μπορούμε να κλείσουμε το κουτί όσο το κουνάει ώστε να μην υπάρχει καθόλου οπτική επαφή με τις λέξεις.
Έχουμε φτιάξει και δύο κενές (μαύρες) θέσεις για μεγαλύτερη ποικιλία στο παιχνίδι.
Με αυτόν τον τρόπο συνεχίζουμε για όσες περισσότερες λέξεις θέλουμε.
Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες από τις κατηγορίες λέξεων που μπορούμε να δουλέψουμε στην ανάγνωση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες:
- Λέξεις με σφ πχ. γάλα, καπέλο
- Λέξεις με 2πλο συμφωνικό σύμπλεγμα πχ. στάχυ
- Λέξεις με 3πλο συμφωνικό σύμπλεγμα πχ. εχθρός
- Λέξεις με τελικό σίγμα πχ. μαθητής
- Λέξεις με /ου/ πχ. κουνουπίδι
- Λέξεις με διπλό/τριπλό συμφωνικό σύμπλεγμα και τελικό σίγμα πχ. στρατός
- Λέξεις με δύο διπλά συμφωνικά συμπλέγματα πχ. βρίσκω
- Λέξεις με αρχικό φωνήεν πχ. άρα
- Λέξεις με δίψηφα σύμφωνα πχ. μπάλα, αντέχω
- Λέξεις με δίψηφα φωνήεντα πχ. ψεκάζει
- Λέξεις με συνδυασμούς /αυ/ /ευ/ πχ. αύριο
- Λέξεις με /σμ, σβ, σγ/ πχ. κέρασμα
- Λέξεις με /ια/ πχ. στολίδια
- Λέξεις με φωνηεντικές ακολουθίες πχ. αέρας
- Λέξεις σύνθετης φωνοτακτικής δομής πχ. ευκατάστατος
Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!
- Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
- Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!