Το Παζλ της ιστορίας! 3 ιστορίες φτιαγμένες σε παζλ για την Εργαζόμενη μνήμη! [εκτυπώσιμο]

παζλ, ιστορία, γραπτός, λόγος, δυσλεξία


 Η αόρατη νοητική λειτουργία που βρίσκεται διαρκώς σε εγρήγορση ονομάζεται 
Εργαζόμενη Μνήμη.

Αυτή η δυναμική και ευέλικτη μορφή μνήμης δεν είναι απλός ένας πρόσκαιρος χώρος αποθήκευσης δεδομένων, αλλά ένα ενεργό σύστημα επεξεργασίας που μας επιτρέπει να συγκρατούμε πληροφορίες για σύντομο χρονικό διάστημα, να τις χειριζόμαστε και να τις χρησιμοποιούμε για την καθοδήγηση της σκέψης και της δράσης μας.

Από την επίλυση ενός απλού μαθηματικού προβλήματος μέχρι την κατανόηση μιας σύνθετης πρότασης, η εργαζόμενη μνήμη αποτελεί τον αφανή αρχιτέκτονα της γνωστικής μας ικανότητας, επηρεάζοντας άμεσα τη μάθηση, τη λογική σκέψη και την καθημερινή μας λειτουργικότητα.

Η εργαζόμενη μνήμη λοιπόν, λειτουργεί ως ένας νοητικός "προσωρινός πίνακας" που πάνω του σημειώνουμε τις πληροφορίες που θέλουμε να συγκρατήσουμε για να επιλύσουμε προβλήματα και να καταλήξουμε σε συμπεράσματα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η Δυσλεξία, η Δυσαριθμησία και η ΔΕΠ-Υ συνδέονται στενά με ελλείμματα στην εργαζόμενη μνήμη, κάτι που οδηγεί σε δυσκολίες στην ανάγνωση, γραφή, κατανόησης μαθηματικών εννοιών και διατήρησης της προσοχής.

Στην καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας των μαθητών με ΕΜΔ βρίσκεται η ανάγκη για διαδραστικές δραστηριότητες που ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή. Χρειάζεται πάντα να αξιοποιούμε ή και να "κεντρίζουμε" την έμφυτη περιέργεια και την ανάγκη τους για εξερεύνηση. 

Έτσι όταν καταφέρνουμε μία άσκηση να χαρακτηρίζεται εύκολα και ως παιχνίδι τότε έχουμε πετύχει έναν βασικό παιδαγωγικό στόχο της εξατομικευμένης προσέγγισης!

Εδώ παρουσιάζουμε μία ειδικά σχεδιασμένη γλωσσική παιδαγωγική άσκηση που αξιοποιεί τη δυναμική των παζλ, που εκτός από την Εργαζόμενη μνήμη, ενισχύουν δεξιότητες όπως: οπτική αντίληψη, χωρική λογική, επίλυση προβλημάτων καθώς και λεπτή κινητικότητα.

Εκτυπώστε τις 3 ιστορίες παζλ εδώ

Τρόπος εφαρμογής 1:

Αρχικά το παιδί διαβάζει την ιστορία. Έπειτα κόβουμε τα κομμάτια του παζλ. Το παιδί ενώνει τα κομμάτια προσπαθώντας παράλληλα να θυμηθεί την ιστορία. Εάν χρειάζεται ανατροφοδότηση του διαβάζουμε πάλι την ιστορία εμείς.

παζλ, ιστορία, γραπτός, λόγος, δυσλεξία

παζλ, ιστορία, γραπτός, λόγος, δυσλεξία

παζλ, ιστορία, γραπτός, λόγος, δυσλεξία


Τρόπος εφαρμογής 2:

Τα κομμάτια του παζλ είναι ήδη κομμένα. Το παιδί ακούει την ιστορία και ενώνει τα κομμάτια της. Στο τέλος διαβάζει την ιστορία που έφτιαξε. Εδώ ενισχύουμε περισσότερο την ακουστική λεκτική μνήμη. 

Εκτυπώστε τις 3 ιστορίες παζλ εδώ

Τέλος ας αναφέρουμε μερικές ακόμα δεξιότητες που ενισχύονται με αυτή τη δραστηριότητα:
  • Οπτική διάκριση
  • Οπτικοχωρική αντίληψη
  • Επιτελικές/εκτελεστικές λειτουργίες
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Λογικός συσχετισμός
  • Αναγνωστική ευχέρεια
  • Αναγνωστική κατανόηση

Αν σας ενδιαφέρουν περισσότερες ασκήσεις με τη δυναμική των παζλ:







Αν αναζητάτε έναν τρόπο συνεργασίας ενημερωθείτε και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!


✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές:
    • Κλικ στην εικόνα τις για εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.






  • Αν είστε γονείς:
    • Κλίκ στην εικόνα για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.





  • Κλικ στην εικόνα για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε γονείς.





Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!